Strona 1 z 1

SR20DET - brak mocy, bardzo wysoka temparatura oleju.

: pn 05 paź, 2015 16:19
autor: cosmic06
Witam,

ciąg dalszy przygód z moim autem :/ Tym razem auto zaczęło tracić moc i temaperatura oleju (dodatkowy wskaźnik) rośnie do około 130 stopni.

Nawet nie wiem od czego zacząć sprawdzanie, jakieś pomysły ?

: pn 05 paź, 2015 17:21
autor: Binio_
od sprawdzenia kompresji oraz czy nie kopci z rurki bagnetu, po wyciągnięciu go oczywiście podczas pracy ;)

: pn 05 paź, 2015 17:58
autor: cosmic06
Dzięki Binio, zacznę od tego (niestety auto 300 km ode mnie) wiec szybko się za to nie za biorę. Po tych symptomach...możliwe, że silnik się przytarł i stąd ten wzrost temp oleju ?

: wt 06 paź, 2015 21:15
autor: PiotrekŁDZ
Raczej masz coś z chłodzeniem nie halo.

: śr 07 paź, 2015 11:51
autor: cosmic06
Dziwne jest to, że temperatura wody jest ok :/

: wt 02 lut, 2016 12:36
autor: cosmic06
Witam :)

Po długiej przerwie, wkońcu udało się wyciągnac i rozebrać silnik. Nadal nie ustaliłem przyczny bardzo wysokiej temperatury oleju, ale efekt dla silnika jest taki, że wymaga remontu. Wał, panewki, korbowody są ok, ale blok wymaga szlifu i tłoki oraz pierścienie są do wymiany i tu mam kilka pytań :)

Jak dobrze dobrać tłoki do remontu ? Są 4 rodzaje OEM nissana :

Grade 1
Grade 2
Grade 3
Overbore

Jesteście w stanie polecić jakiegoś slifierza w województwie wielkopolskim ?

Z góry dzięki,

: śr 03 lut, 2016 08:27
autor: Tomek89
To musisz ze szlifierzem gadać, bo puki nie zmierzone ile rzeczywiście wyrobione jest to wróżenie z fusów. Może wskoczą tłoki w gradacjach jak nie ma owalizacji gładzi, honowanie i jazda, a jeśli jest mocne jajo to niestety szlif.
Powyżej 86,030 zdaje się szlif. Z tego co patrzyłem to serwisówka podaje pasowanie dla oem tłoków między 1 a 3 setki. Jeśli troszkę więcej mocy to pasował bym na 3 może 4 setki.

Wysoka temperatura oleju może być związana z nieszczelnością cylinder-tłok, cały "ogień" szedł po gładzi grzejąc olej

: śr 03 lut, 2016 11:28
autor: cosmic06
Cześć Tomek, dzięki za rade. W najgorszym wypadku jest dostępny tłok overbore A2010-75F76 większy o .20. Czyli jeśli średnica tłoka cylindra przkroczy 86.030 szlifować i wsadzać tłok oversize wg Ciebie ? Co do pasowania to celuje w 320-330 km, już w tym przypadku pasowałbyś na 3,4 setki czy wg serwisówki ?

: śr 03 lut, 2016 23:25
autor: Tomek89
To tak na skraju seryjnych tłoków ta planowana moc.
Tłoki mahle bym wsadził. Mocniejsze od serii i pod względem puchnięcia bardzo zbliżone. Wtedy pasujesz je jak podaje mahle.
Generalne seryjne pasował bym jak seria, czyli te 3setki, ale trza uważać by nie przegrzać bo wtedy spuchnie i się pozaciera. Dlatego wyczynowe silniki pasuje się luźniej by zniwelować to.

Ja bym ładował taki tłok co by jak najmniej szlifować/honować dla wymaganego pasowania.
Trza zmierzyć i pogadać z szlifierzem ile potrafi najmniej zebrać. Jak w miejscu największej owalizacji jest >86,030 to niestety szlif trza zrobić.

Co do tłoków mahle to zapytaj:
http://www.nissantech.pl/user/747-asmo666/
inne forum ale nie ma tu konta

: pt 22 kwie, 2016 11:12
autor: cosmic06
Witajcie, po długim czekaniu wkońcu mam info od szlifierza. Trzeba szlifować na tłok 86.5. Żaden Nissanowski OEM nie ma takiego wymiaru. I tu pytanie czy wiecie może o jakimś tłoku o wymiarze 86.5 który pasuje do SR20det a nie jest do niego dedykowany ? Jeśli okaże się, że muszę kupić tłok 86.5 kuty (mahle, jp np.) to czy musze zakładac kute korbowody ? Z góry dzięki za pomoc.

: pt 22 kwie, 2016 17:33
autor: monev
Jesteś pewny że nie ma OEM tłoków w nadwymiarze 87mm? Bo coś mi się kiedyś obiło o uszy.

Ewentualnie niektórzy pchają tłoki z z32, one akurat mają 87mm tylko raczej podbijają kompresję.
Nie musisz dawać kutych korb jak dasz kute tłoki.

: wt 28 cze, 2016 09:47
autor: cosmic06
Witam ponownie :)

Jako, że już oficjlanie nie mam siły do 2 mechaników, którzy mieli się podjąć poskaldania silnika, chciałem się was poradzić czy możecie polecić kogoś z Warszaway lub Wrocławia, kto podejmie się złożenia silnika ?

Pozdrawiam,

: śr 27 lip, 2016 18:23
autor: SKYLINE R34
Dzwoń do katoda.

: czw 28 lip, 2016 09:52
autor: cosmic06
Dzięki :) Napisze do niego na PW, chyba że masz numer ;)

: czw 28 lip, 2016 11:39
autor: SKYLINE R34
+48 791 040 802
To jest do ds.