Strona 1 z 2

chwilowy muł/brak mocy po przepięciu biegu

: sob 11 cze, 2016 23:16
autor: n-man
witam!

mam problem w moim s14a. Auto ma chip horshama 2 lub 2a ( na wykresie mam 300 koni i 380 niuta). Auto tuningował sam jez horsham w angli i ma pełną specyfikacje potrzebną na ten stage, auto jeździ na 1.2b ( poprzedni wlasciciel pare lat temu specjalnie pojechal do angli zrobic tam auto). Problem jest tego typu że czasami na pelnym ogniu przepne bieg na wyższy jeszcze przed odcięciem to potrafi być lekki lag/muł zanim auto zacznie dalej dobrze podawać, a jak przeholuje z obrotami i wlece na odcinke i wtedy przepne to już muł jest konkretny razem z chwilową dziwną a moze nawet brzydką pracą silnika. co to może być? może to być cos z blowoffem? jest on w dość dziwnym miejscu bo pomiędzy turbo a stożkiem. wcześniej była recyrkulacja podłączona z blowa i ją wyrzuciłem i tak się zastanawiam czy to się zaczeło robić po te modyfikacji czy już było przed. pozdrawiam

: sob 11 cze, 2016 23:28
autor: Binio_
Przelanie paliwem

Sprawdz szczelnosc dolotu a w szczegolnosci blowoffa.
Wyczysc rowniez przeplywke

: sob 11 cze, 2016 23:38
autor: n-man
@Bino_ edytowałem jeszcze posta, doczytaj jak możesz.

zrobie tak jak mówisz i sprawdzę to wszystko. Lokalizacja blowoffa miedzy stożkiem a turbo nie jest żadnym problemem ?

: ndz 12 cze, 2016 09:52
autor: szaman
polozenie bov'a miedzy turbo a stozkiem jest bez sensu,
bov ma wywalac nadcisnienie ktore powstaje podczas zamkniecia sie przepustnicy i chwilowym opoznieniu w ladowaniu turbo po odpuszczeniu gazu.
Z powyzszego wynika, ze bov moze byc pomiedzy turbo a IC lub miedzy IC a przepustnica.

Przy ukladzie z przeplywomierzem, kazda nieszczelnosc miedzy silnikiem a turbo powoduje przelanie paliwem, a miedzy turbo a przeplywomierzem moze powodowac niedobor paliwa(bo przed turbo mamy zawsze podcisnienie-tam jest jak w silniku wolnossacym i nieszczelnosci powoduja zasysanie za duzej ilosci powietrza)

w duzym uproszczeniu: ECU wg mapy w nim zapisanej daje paliwa odpowienio do powietrza, ktore wpada do silnika, a jego ilosc jest zmierzona przez przeplywke.

Jezeli masz nieszczelnosc, albo bov(zamontowany miedzy turbo a przepustnica) wyrzuca za duzo powietrza, wtedy nastepuje przelanie i dlawienie sie silnika.
Jezeli masz bov miedzy przeplywka a turbo to taki uklad moze powodowac ze zaciagnie ci przez bova powietrza do ukladu dolotowego bez pomiaru przez przepywke, a wiec zrobi sie ubogo i czy dziwny odglos to nie jest spalanie stukowe?? Masz jakis wskaznik EGT lub AFR? nie ma zmiany odczytu podczas tej sytuacji?

Wywal BOV'a i zaslep otwor po nim, powinno byc normalnie wtedy.

auta z bovem zamontowanym jak na poczatku wspomnialem normalnie jezdza, nawet jak jest lekki lag to da sie z tym jezdzic.

: ndz 12 cze, 2016 12:13
autor: n-man
Panowie, posralo mi sie wszystko i bov jest w miejscu między turbo a intercoolerem, sorki za zamieszanie, wiadomo że bov miedzy stożkiem a turbo nie ma sensu bo tam panuje tylko podciśnienie. A co do recyrkulacji to była wpięta w gumową rure za stożkiem

: ndz 12 cze, 2016 18:36
autor: szaman
no to do czegos juz doszlismy,
teraz sprawdz to co ci Binio napisal.

: pn 13 cze, 2016 21:50
autor: n-man
przepływka umyta i żadnych zmian, jest chyba troche inna jak u wszystkich bo siedzi w aluminiowym adapterze od apexi, dedykowany do stożka i wyglada ten wkład tak:
Obrazek

tak wyglada świeczka, zadna nie była nadtopiona ani nic, kolor na żywo oceniam jako kawa z mlekiem, sucha i podkładka też sucha była.
Obrazek

nie miałem jak za bardzo sprawdzic szczelnosci bova ale nie podoba mi się że jest w odleglosci tylko 10cm od turbo i jest nagrzany jak diabli.

jak zdarzyło mi się nissanem wjechać na odcinkę łutututu i przepinka to lag jest wtedy masakryczny :|

i czy to może być problem ze zbyt miękką sprężyną bova ewentualnie z niedomykajacym sie tloczkiem? Bov to blitz SS

: śr 15 cze, 2016 06:45
autor: grzesko
wyjmij bova, dziurę zaślep i zobaczysz czy się coś zmieni

: ndz 26 cze, 2016 00:47
autor: n-man
teraz wymieniłem świece na nowe irydówki NGK BKR7EIX, do tego całowite wyeleminowanie nieszczelności w dolocie ( 2 bardzo małe syczenia, jedno na wyjsciu z intercoolera a drugie na wejsciu do turbiny ( gumowa rura od stożka) dalej to samo :( jestem bezradny

: ndz 26 cze, 2016 09:46
autor: szaman
Czy sprawdzales jak wszystko dziala z wyrzuconym bovem?
Podepnij pompke samochodowa czy kompresor przez manometr do krocca sterujacego wastegatem i sprawdz jak dziala, to samo z bovem tylko ostroznie zebys nie przesadzil z ciśnieniem.
Podniesione doladowanie jest za pomoca mbc czy cos elektornika sterowane?

: ndz 26 cze, 2016 12:29
autor: n-man
zachowanie auta z podłączonym bovem a z wyjętym jest takie samo. sprawdze jeszcze WG tak jak mówisz. sterowanie jest z GREDDY PROFEC B SPEC 2

: ndz 26 cze, 2016 19:12
autor: skwaromir
Może stuka i Ecu cofa zapłon na wyższych rpm stąd lag.
Przydało by się jakieś logi zrobić..

: ndz 26 cze, 2016 23:05
autor: n-man
zamowilem consulta, da rady nim zrobić logi? do tego bede miał zegar AFR

: pn 27 cze, 2016 09:04
autor: Binio_
Jak blisko/daleko masz przepływkę od turbiny ?

: pn 27 cze, 2016 09:08
autor: n-man
raczej seryjna odległość, tylko ze przepływka jest wsadzona w jakiś adapter aluminiowy, a rura jest seryjna gumoea