Strona 1 z 1

Spadające obroty po wyrzuceniu na luz

: pt 09 wrz, 2016 21:54
autor: n-man
siemka, kiedy dojezdzam do świateł i wyrzuce na luz to obroty spadają tak nisko że auto prawie gaśnie ale po chwili wracają do normy? co moze być przyczyną?

: sob 10 wrz, 2016 08:44
autor: mucek6
Zmieniałeś sprzęgło? U mnie na lekkim zamachu tak się działo. Gdzieś do 400 obr/min spadało.

: sob 10 wrz, 2016 09:55
autor: KyrieElejson
Czujnik położenia przepustnicy😎

: sob 10 wrz, 2016 14:23
autor: n-man
hmmmm tak mam lekki zamach 6.5 kg jak dobrze pamietam,no tak spada do 400 a czasem niżej martwie się czy taki chwilowy spadek smarowania nie wplynie negatywnie na silnik. myslalem też o bovie bo mam blitza ss, slyszlaem ze sprawia rozne problemy. I ewentualnie czy jesli to jest zamach to czy strojenie zalatwi ten temat?

: sob 10 wrz, 2016 22:40
autor: Kuba.a
Jeśli masz lekki zamach, to siła bezwładności silnika jest mniejsza. Wrzucając na luz, że tak powiem koła nie napędzają silnika, tylko kręci się swobodnie i wytraca sobie tą prędkość. Z lżejszym kołem zamachowym szybciej spadną obroty właśnie przez małą bezwładność. Zapewniam, że strojeniem jej nie zwiększysz. :lol:
Co do podbijania obrotów, domniemam, że komputer wykrywa sobie, że silnik przygasa i dostosowuje mieszankę, żeby go utrzymać przy życiu.
Myślę, że rozwiązaniem może być hamowanie silnikiem z sekwencyjną redukcją (oczywiście normalnie używać nożnego jednocześnie).

PS. Za nic nie ręczę, bo prawdopodobnie pie***lę głupoty. 8)

: ndz 11 wrz, 2016 07:03
autor: szaman
a moze napisz czy tak bylo wczesniej co zmieniales itd.
do sprawdzenia jak wyzej wspomniano TPS i krokowiec,
na wolnych obrotach tez to sie dzieje?

: ndz 11 wrz, 2016 08:26
autor: Tomek89
Lekki zamach ma nic do tego. w ca18 wrzucałem 6 kilo zamiast seryjnych 12~13 i problemów nie ma.

: pn 12 wrz, 2016 19:04
autor: n-man
szaman pisze:a moze napisz czy tak bylo wczesniej co zmieniales itd.
do sprawdzenia jak wyzej wspomniano TPS i krokowiec,
na wolnych obrotach tez to sie dzieje?

wydaje mi się że było tak od poczatku ale juz sam nie mam pojęcia. ostatnio robiłem test szczelnosci dolotu i było ok, jedna zmiana to że mam spawaną rure od stożka do turbo, jest ona wydłużona wzgledem serii, poki co jeszcze jest przepływka i chip horshama. moze to miec jakis wplyw?

: wt 13 wrz, 2016 21:57
autor: PiotrekŁDZ
Jeśli mapa w czipie jest dobrze dobrana do wtrysków i przepłwki to nie ma to znaczenia. Na początek spróbuj mocniej wykrecić śrubkę od wolnych obrotów. Sprawdź też czy z odłączonym przepłwomierzem wolne obroty nie będą stabilniejsze.

: czw 15 wrz, 2016 19:44
autor: n-man
dobra zawór bov blitz ssie, wkrecilem na maxa śrube regulacyjna i czasem spada lekko poniżej 800 obr wiec git.