SR20DET Po wymianie panewek.

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Mewin
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 2
Rejestracja: czw 20 kwie, 2017 23:39
Lokalizacja: Kraków

Witajcie.
Całkiem niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem S14 z silnikiem SR20DET (z tego co mi wiadomo forumowicza).
Po tygodniu jazdy niestety obróciło panewki. Po rozebraniu silnika okazało się że mechanik poprzedniego właściciela leciał w CH... I nie zmieniał oleju ani filtra a brał za to pieniądz, co za tym idzie zamiast oleju w silniku była galaretka, efektem czego są obrócone panewki. Na szczęście na tym zakończyła się awaria - turbo rozrząd i wal nie tknięte. Przyznaję bez bicia nie zmieniłem oleju po kupnie - czekałem na dostawę filtra oraz uwierzyłem w papiery na niedawna zmiane - to tyle chyba z wylewania smutku.

Do rzeczy - planuje poskładać silnik na panewkach Kinga Racing - warto?
Druga sprawa - jak wygląda procedura po wymianie panewek głównych i korbowodowych w SR? Jedyne czego się domyślam to zmiana oleju po kilkuset km coby zapewnić wypłukanie opiłków, ale czy coś jeszcze? Przez jakiś okres nie przekraczać danych obrotów itd? Nie ukrywam że jest to mój pierwszy SR stąd dla was, doświadczonych użytkowników, mogą wydawać się to banalne pytania jednakże wolałbym uniknąć błędów aby nacieszyć się autem dłużej niż od kupna.

Pozdrawiam serdecznie i przy okazji Witam wszystkich jako że to mój pierwszy post.

@EDIT: Zapomniałem dodać a wydaje mi się że może to robić różnice: silnik jest zakuty poza panewkami.
Ostatnio zmieniony ndz 23 kwie, 2017 05:00 przez Mewin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

hej, z racji ze panewki nie maja styku podczas pracy z wałem, nie ma potrzeby przeprowadzania procedury jak przy docieraniu pierscieni, ale..

Jest kilka spraw na ktore wg mnie trzeba zwrocic uwage:
- czy wał był wyjety i pomierzony czy tylko wizualnie sprawdzony? jak wał jest luzem, to ja bym go oddał do pomiaru.
- czy masz czujnik cisnienia oleju? po poskładaniu powinienes miec ciśnienie wg serwisowki.
- nie wiem jak bardzo dostaly u ciebie te panewki, ale jest pewne ryzyko, ze pompa oleju tez mogla dostac opilkami lub/i syfiatym olejem.
- po poskladaniu wszystkiego zalalbym jakiegos tanszego oleju i wymienil go po zagrzaniu tylko, bez jazdy. Jesli bylo by duzo syfu to raczej powtorka, a pozniej ewentuanie do jazdy troche lepszy olej i wymiana po kilkuset kilometrach. Wymiana oleju z filtrem to bedzie koszt w okolicach 150zł, a ile kosztuja panewki juz wiesz ;)

Informacje ogolne:
Po jakimkolwiek powazniejszym grzebaniu w silniku, nalezy zachowac ostroznosc,
nie ważne czy robilismy cos sami, czy robil to super hiper warsztat, zawsze ktoś mógł zapomnieć cos dokrecic itp., np. nie dokrecony splywu oleju z turbo itd.
Wiec nalezy czasem zajrzec pod maske, a nie odrazu na tor i pierwsza kontrola jak juz sie cos popsuło.
Nalezy kontrolowac cisnienie oleju czy jest zgodne z serwisowka.
W przypadku kutych tłoków nalezy pamietac o zagrzaniu silnika przed wrzuceniem mu obciazenia, a to z racji ze kute tłoki sa luzniej pasowane niz seryjne (bo puchna podczas rogrzewania wiecej niz seria), dlatego mowi sie ze kucizna "dzwoni" na zimnym silniku.
Dopiero po rozgrzaniu silnika sa gotowe do pracy pod obciazeniem, dlatego pojechanie po bułki 1km i zgaszenie auta pod sklepem, odpalenie i powrot do domu to słaaaba opcja dla kucizny ;)
Znowu tez nie mozna popadac w paranoje, ze za kazdym wyjazdem bedziesz stac pod domem i hałasowac przez godzine zanim auto złapie temp, jak trzeba przestawic auto czy gdzies pojechac szybko, to dac mu kilka minut na rozgrzewke, a pozniej z glowa jechac az sie rozgrzeje mocno.

Jak ktoś ma uwagi do tego co napisałem, to pisac! :D
Zaznaczam, ze powyzszy tekst to moja opinia i warto to skonfrontować z innymi opiniami ;)
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

I bron Boze przed panewkami ACL !!! Kingi sa bardzo spoko tak samo jak Clevite 77 badz tez z ASO panewki ktore wiele razy byly sprzedawane jako Clevite tak czy inaczej jesli dobrze pamietam
Mewin
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 2
Rejestracja: czw 20 kwie, 2017 23:39
Lokalizacja: Kraków

Dzięki za szybką odpowiedz!
Wszystko jest składane Profi więc bez obaw. Większość prac wykonujemy samodzielnie.
Dzięki za porady - zastosuje się i mam nadzieję że przejdziemy bez problemu.
Jak będę miał problemy będę pisał.
Wielkie 5 dla całego TK
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”