SR20DET Po wymianie panewek.
: ndz 23 kwie, 2017 04:58
Witajcie.
Całkiem niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem S14 z silnikiem SR20DET (z tego co mi wiadomo forumowicza).
Po tygodniu jazdy niestety obróciło panewki. Po rozebraniu silnika okazało się że mechanik poprzedniego właściciela leciał w CH... I nie zmieniał oleju ani filtra a brał za to pieniądz, co za tym idzie zamiast oleju w silniku była galaretka, efektem czego są obrócone panewki. Na szczęście na tym zakończyła się awaria - turbo rozrząd i wal nie tknięte. Przyznaję bez bicia nie zmieniłem oleju po kupnie - czekałem na dostawę filtra oraz uwierzyłem w papiery na niedawna zmiane - to tyle chyba z wylewania smutku.
Do rzeczy - planuje poskładać silnik na panewkach Kinga Racing - warto?
Druga sprawa - jak wygląda procedura po wymianie panewek głównych i korbowodowych w SR? Jedyne czego się domyślam to zmiana oleju po kilkuset km coby zapewnić wypłukanie opiłków, ale czy coś jeszcze? Przez jakiś okres nie przekraczać danych obrotów itd? Nie ukrywam że jest to mój pierwszy SR stąd dla was, doświadczonych użytkowników, mogą wydawać się to banalne pytania jednakże wolałbym uniknąć błędów aby nacieszyć się autem dłużej niż od kupna.
Pozdrawiam serdecznie i przy okazji Witam wszystkich jako że to mój pierwszy post.
@EDIT: Zapomniałem dodać a wydaje mi się że może to robić różnice: silnik jest zakuty poza panewkami.
Całkiem niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem S14 z silnikiem SR20DET (z tego co mi wiadomo forumowicza).
Po tygodniu jazdy niestety obróciło panewki. Po rozebraniu silnika okazało się że mechanik poprzedniego właściciela leciał w CH... I nie zmieniał oleju ani filtra a brał za to pieniądz, co za tym idzie zamiast oleju w silniku była galaretka, efektem czego są obrócone panewki. Na szczęście na tym zakończyła się awaria - turbo rozrząd i wal nie tknięte. Przyznaję bez bicia nie zmieniłem oleju po kupnie - czekałem na dostawę filtra oraz uwierzyłem w papiery na niedawna zmiane - to tyle chyba z wylewania smutku.
Do rzeczy - planuje poskładać silnik na panewkach Kinga Racing - warto?
Druga sprawa - jak wygląda procedura po wymianie panewek głównych i korbowodowych w SR? Jedyne czego się domyślam to zmiana oleju po kilkuset km coby zapewnić wypłukanie opiłków, ale czy coś jeszcze? Przez jakiś okres nie przekraczać danych obrotów itd? Nie ukrywam że jest to mój pierwszy SR stąd dla was, doświadczonych użytkowników, mogą wydawać się to banalne pytania jednakże wolałbym uniknąć błędów aby nacieszyć się autem dłużej niż od kupna.
Pozdrawiam serdecznie i przy okazji Witam wszystkich jako że to mój pierwszy post.
@EDIT: Zapomniałem dodać a wydaje mi się że może to robić różnice: silnik jest zakuty poza panewkami.