Cześć,
jak milo znów mieć NISSANA! Otóż nabyłem Primere P11 po swapie na SR20VE i wystrojonym na 200 km i 215 NM.
Autko całkiem zadbane, ale do rzeczy. Nie wiem czemu, silnik zalany był 15W40 Shellem Helix (około roku) a wcześniej 2 lata 10W40 też Shell.
Chce przejść na syntetyk pełny (Valvo 5W50 się sprawdzałm u mnie wcześniej i w SX i WRX), ale nie wiem czy wierzyć w te wszystkie tematy z wyciekami, nagarem itp. itd.
Prosze doradźcie jak to zrobić bezpiecznie, czy płukać liqui moly czy jeszcze coś wyrzeźbić.
Temat pilny, bo zaraz kończymy mi sie urlop i bede miał mniej czasu by autem śmigać po warsztatach.
Silnik SR20VE plukanie i zmiana oleju PILNE
Moderator: Moderator
zalej sobie liqui moly jak tak bardzo chcesz płukać, odpal na 20min i zlej, zalej świeży olej i za 5tys zmień go ponownie. Ja tak robiłem u siebie i nie było żadnych problemów.
Poszukuję...
Dzieki. A z czego na co zmieniałeś? Dlugo miales wcześniejszy olej, tj. ile km/lat?Saqu pisze:zalej sobie liqui moly jak tak bardzo chcesz płukać, odpal na 20min i zlej, zalej świeży olej i za 5tys zmień go ponownie. Ja tak robiłem u siebie i nie było żadnych problemów.
Śmiało rób płukankę
Od siebie mogę jeszcze polecić tzw. wolną płukankę ARCHOIL ar2300, trochę droga ale starcza na 8L oleju.
Ja po kupnie S13 (Ca18) płukałem tak: Lotosem 10w40 (najtańszy ) , pochodził 30min zlałem, kolejny raz Lotos zrobiłem na nim z 200km, płukanka liqui na 15min, zlałem i zalazłem VR1 10w60 zrobiłem zrobiłem ze 2tys i olej był praktycznie jak nowy, później wyczaiłem że jest w/w archoil, kupiłem nalałem i jeżdziłem z tym dodatkiem jakieś 5tys i olej był mega czarny. Teraz zalałem świeże VR1 (tylko 5w50) i dodatek i od 3tys olej jest czyściutki, więc z czystym sumieniem mogę polecić liqui, jak i archoila, silnik znacznie przycichł i równiej pracuje, mało tego kompresja się poprawiła.
Od siebie mogę jeszcze polecić tzw. wolną płukankę ARCHOIL ar2300, trochę droga ale starcza na 8L oleju.
Ja po kupnie S13 (Ca18) płukałem tak: Lotosem 10w40 (najtańszy ) , pochodził 30min zlałem, kolejny raz Lotos zrobiłem na nim z 200km, płukanka liqui na 15min, zlałem i zalazłem VR1 10w60 zrobiłem zrobiłem ze 2tys i olej był praktycznie jak nowy, później wyczaiłem że jest w/w archoil, kupiłem nalałem i jeżdziłem z tym dodatkiem jakieś 5tys i olej był mega czarny. Teraz zalałem świeże VR1 (tylko 5w50) i dodatek i od 3tys olej jest czyściutki, więc z czystym sumieniem mogę polecić liqui, jak i archoila, silnik znacznie przycichł i równiej pracuje, mało tego kompresja się poprawiła.
CA18
Dobra walimy...kupiłem molly, 10 l Valvoline 5W50. Minerał ponoć był od roku, około 9 tyś. km.luki343 pisze:Śmiało rób płukankę
Od siebie mogę jeszcze polecić tzw. wolną płukankę ARCHOIL ar2300, trochę droga ale starcza na 8L oleju.
Ja po kupnie S13 (Ca18) płukałem tak: Lotosem 10w40 (najtańszy ) , pochodził 30min zlałem, kolejny raz Lotos zrobiłem na nim z 200km, płukanka liqui na 15min, zlałem i zalazłem VR1 10w60 zrobiłem zrobiłem ze 2tys i olej był praktycznie jak nowy, później wyczaiłem że jest w/w archoil, kupiłem nalałem i jeżdziłem z tym dodatkiem jakieś 5tys i olej był mega czarny. Teraz zalałem świeże VR1 (tylko 5w50) i dodatek i od 3tys olej jest czyściutki, więc z czystym sumieniem mogę polecić liqui, jak i archoila, silnik znacznie przycichł i równiej pracuje, mało tego kompresja się poprawiła.
Jutro zleje stary, wypłucze, wleje świeży i pojeżdzą i zobaczę kiedy się zrobi czarny. Max 3-4 tyś.. km wywalę i wleje kolejny świezy. Powinno być ok. Ew. będę miał sito
Jak trzyma moc, nie cieknie nigdzie to co ma się dziać po płukance, nic nie powinno. Ja przechodziłem w swoim SR20DE przy 300kkm+ z 10w40 na 5w40 z użyciem właśnie płukanki. Nic sie nie działo, olej regularnie co 6k wymieniam, używam przy tym płukanek, olej jest długo takiego koloru jakiego być powinien a silnik czysty. No i nic mi sie nie rozcieka
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
Ja z powodzeniem testowałem metodę na 20% ATF. Teraz po remoncie i czyszczeniu wyszystkiego nie trzeba nic płukać, tylko często i regularnie zmieniać.
To że olej robi się zaraz czarny po wymianie to po części wina miski oleju, głowicy i kanałów olejowych.
Przykładowo z seryjnej michy w ca18 nie ściecze nigdy do zera, zostaje zawsze 450mL.
W reszcie silnika tez zawsze zostaje koło 0,5L
To że olej robi się zaraz czarny po wymianie to po części wina miski oleju, głowicy i kanałów olejowych.
Przykładowo z seryjnej michy w ca18 nie ściecze nigdy do zera, zostaje zawsze 450mL.
W reszcie silnika tez zawsze zostaje koło 0,5L