Silnik SR20VE plukanie i zmiana oleju PILNE

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Salasu
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 9
Rejestracja: śr 03 lut, 2016 00:47
Lokalizacja: Warszawa

Cześć,

jak milo znów mieć NISSANA! Otóż nabyłem Primere P11 po swapie na SR20VE i wystrojonym na 200 km i 215 NM.

Autko całkiem zadbane, ale do rzeczy. Nie wiem czemu, silnik zalany był 15W40 Shellem Helix (około roku) a wcześniej 2 lata 10W40 też Shell.


Chce przejść na syntetyk pełny (Valvo 5W50 się sprawdzałm u mnie wcześniej i w SX i WRX), ale nie wiem czy wierzyć w te wszystkie tematy z wyciekami, nagarem itp. itd.


Prosze doradźcie jak to zrobić bezpiecznie, czy płukać liqui moly czy jeszcze coś wyrzeźbić.

Temat pilny, bo zaraz kończymy mi sie urlop i bede miał mniej czasu by autem śmigać po warsztatach.
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

zalej sobie liqui moly jak tak bardzo chcesz płukać, odpal na 20min i zlej, zalej świeży olej i za 5tys zmień go ponownie. Ja tak robiłem u siebie i nie było żadnych problemów.
Poszukuję...
Salasu
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 9
Rejestracja: śr 03 lut, 2016 00:47
Lokalizacja: Warszawa

Saqu pisze:zalej sobie liqui moly jak tak bardzo chcesz płukać, odpal na 20min i zlej, zalej świeży olej i za 5tys zmień go ponownie. Ja tak robiłem u siebie i nie było żadnych problemów.
Dzieki. A z czego na co zmieniałeś? Dlugo miales wcześniejszy olej, tj. ile km/lat?
Awatar użytkownika
Morton;]
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 106
Rejestracja: sob 02 mar, 2013 15:09
Lokalizacja: Koźmin Wlkp

Dobra jest też płukanka millersa, rób śmiało jeśli silnik nie jest trupem to nic mu nie będzie, ja przeszedłem na syntetyk w silniku w którym niewiadomo co było lane przez x lat :D
Awatar użytkownika
luki343
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 513
Rejestracja: pn 12 lip, 2010 10:15
Lokalizacja: Sokołów/Warszawa

Śmiało rób płukankę :)
Od siebie mogę jeszcze polecić tzw. wolną płukankę ARCHOIL ar2300, trochę droga ale starcza na 8L oleju.

Ja po kupnie S13 (Ca18) płukałem tak: Lotosem 10w40 (najtańszy :D) , pochodził 30min zlałem, kolejny raz Lotos zrobiłem na nim z 200km, płukanka liqui na 15min, zlałem i zalazłem VR1 10w60 zrobiłem zrobiłem ze 2tys i olej był praktycznie jak nowy, później wyczaiłem że jest w/w archoil, kupiłem nalałem i jeżdziłem z tym dodatkiem jakieś 5tys i olej był mega czarny. Teraz zalałem świeże VR1 (tylko 5w50) i dodatek i od 3tys olej jest czyściutki, więc z czystym sumieniem mogę polecić liqui, jak i archoila, silnik znacznie przycichł i równiej pracuje, mało tego kompresja się poprawiła.
CA18
Salasu
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 9
Rejestracja: śr 03 lut, 2016 00:47
Lokalizacja: Warszawa

luki343 pisze:Śmiało rób płukankę :)
Od siebie mogę jeszcze polecić tzw. wolną płukankę ARCHOIL ar2300, trochę droga ale starcza na 8L oleju.

Ja po kupnie S13 (Ca18) płukałem tak: Lotosem 10w40 (najtańszy :D) , pochodził 30min zlałem, kolejny raz Lotos zrobiłem na nim z 200km, płukanka liqui na 15min, zlałem i zalazłem VR1 10w60 zrobiłem zrobiłem ze 2tys i olej był praktycznie jak nowy, później wyczaiłem że jest w/w archoil, kupiłem nalałem i jeżdziłem z tym dodatkiem jakieś 5tys i olej był mega czarny. Teraz zalałem świeże VR1 (tylko 5w50) i dodatek i od 3tys olej jest czyściutki, więc z czystym sumieniem mogę polecić liqui, jak i archoila, silnik znacznie przycichł i równiej pracuje, mało tego kompresja się poprawiła.
Dobra walimy...kupiłem molly, 10 l Valvoline 5W50. Minerał ponoć był od roku, około 9 tyś. km.
Jutro zleje stary, wypłucze, wleje świeży i pojeżdzą i zobaczę kiedy się zrobi czarny. Max 3-4 tyś.. km wywalę i wleje kolejny świezy. Powinno być ok. Ew. będę miał sito :D
matek_p
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: ndz 27 sie, 2017 23:11
Lokalizacja: Gliwice

Jak trzyma moc, nie cieknie nigdzie to co ma się dziać po płukance, nic nie powinno. Ja przechodziłem w swoim SR20DE przy 300kkm+ z 10w40 na 5w40 z użyciem właśnie płukanki. Nic sie nie działo, olej regularnie co 6k wymieniam, używam przy tym płukanek, olej jest długo takiego koloru jakiego być powinien a silnik czysty. No i nic mi sie nie rozcieka :D
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Ja z powodzeniem testowałem metodę na 20% ATF. Teraz po remoncie i czyszczeniu wyszystkiego nie trzeba nic płukać, tylko często i regularnie zmieniać.

To że olej robi się zaraz czarny po wymianie to po części wina miski oleju, głowicy i kanałów olejowych.
Przykładowo z seryjnej michy w ca18 nie ściecze nigdy do zera, zostaje zawsze 450mL.
W reszcie silnika tez zawsze zostaje koło 0,5L
Rice is nice
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”