Silnik - wymiana czy remont?

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Maciek VMax
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 108
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 19:18
Lokalizacja: Piaseczno okolice

Witam.

Mam sprawę. Szukam silnika SR20DET od s15 do s14 głównie z racji lepszej turbosprężarki ale mogę mieć problem ze znalezieniem i tu mam pytanko do doświadczonych turbokillersów. Co byście zrobili na moim miejscu? Mam serię o bliżej nieokreślonym przebiegu, nie mam złudzeń że ma licznikowe 140tyś, Trzyma ok 8-8,5 atmosfery na cylindrach, oleju nie wciąga, nie dymi(chciaż podobno kumpel kiedyś widział na mój ulubiony kolor- błękitny), czasem nie równo pracuje na niskich obrotach zwłaszcza jak się delikatnie pojeździ i generalnie mam odczucie zużycia silnika. A i dzwonią szklanki(po wymianie oleju na castrola 10W60 trochę mniej). Czy lepiej jest wymienić ten silnik na mało używany(z dobrego źródła, nie na chybił-trafił) i załóżmy kosmetycznie fmic, dolot, wydech, pompa paliwa, trochę podnieść mu ciśnienie doładowania itp. czy może zrobić generalny remont na kutych tłokach +to co już wspomniałem. Strasznie się biję z myślami. Plusem może być to że stary silnik z turbosprężarką mogę za jakieś tam pieniądze jeszcze sprzedać. Załóżmy że na silnik, nie licząc kosmetycznych zmian( fmic, wydech itd.) mógłbym wydać elastycznie ok 7tysi. To co chcę osiągnąć to ok 300KM( nie wiem czy to dobry pomysł w automacie, opinie o tym też chętnie przyjmę. Automat nie z lenistwa, połamana lewa noga raczej na zawsze prosta także bez docinków).

Proszę o jakieś sugestie

Pozdrawiam
GO FAST.... OR GO HOME.
suchar
Stały gość
Stały gość
Posty: 202
Rejestracja: pt 03 wrz, 2004 08:42
Lokalizacja: Dąbrówka
Kontakt:

w Poznaniu jest pan który ma motor od S15 za ok. 6500 pln, ale z tego co wiem to od roku nie może go sprzedać. Poza tym nie wiadomo organoleptycznie, czy ten silnik wejdzie plug@play do zatoki S14 bez przerabiania mocowań, a trochę się tym tematem interesowałem w zeszłym roku :)

ps. dodam, że miałem taki sam problem w zeszłym roku... wybrałem "nowy" motor. Weź też pod uwagę, że będzie też wiązka w nowej "rewizji" + 1809 problemów, które wyjdą w trakcie wymiany motoru.

jeszcze jedno sobie przypomniałem: w S15 jest skrzynia 6, która jest zdecydowanie słabsza od 5 z S14/S14a - skośnoocy robią "downgrade'y".
Nie wiem czy kombinacja: buda-14,motor-S15, automat S14 spasuje wszystko do kupy.
Awatar użytkownika
Maciek VMax
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 108
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 19:18
Lokalizacja: Piaseczno okolice

A gdzie mógłbym się dowiedzieć takich rzeczy, na zdrowy rozum to biorąc wydawało mi się że sr20det to sr20det, różni się podobno tylko turbosprężarką i pewnie tak jak pisałeś wiązką i tak samo wydedukowałem że skrzynia nie ma prawa nie pasować. Nawet na ebayu np. poduszki silnika i masa różnych części są do "s13, s14,s15 sr20det" to temat spasowania wydał mi się oczywisty. Ja również trochę się skłaniam ku wymianie motoru ale oczekuję sugestii, może ktoś mnie przekona. Ostatecznie wsadzę z s14 i po sprawie.
Ale puzzle byłyby niezłe s14 buda, s14a konwers, s15 silnik :lol:

Suchar- masz namiar na pana z Ponania? Może japanautoparts.pl ?
Jeśli tak to niemcy mi go kupili dzień przed moim telefonem.

Pozdr
GO FAST.... OR GO HOME.
Awatar użytkownika
Maretzky
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 826
Rejestracja: śr 29 paź, 2003 18:04
Lokalizacja: Wejherowo

Ja jednak bym wolał wyremontowac ten silnik co masz. Jak jeszcze chcesz kucizne to juz wogóle. Jak kupisz inny "nowy" to tez mozesz trafic na jakis feler, i moze sie okazac ze bedziesz nowy remontowac. A jak zrobisz swój to juz bedziesz wiedział co masz , ze jest kuty i wytrzyma długo. Niebawem tez chce robic swój i zastanawiałem sie nad swapem , ale wole własnie zrobic mój na cacy i jezdzic długo i szczęsliwie :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

Ja rowniez poprosze o nr tel do pana z poznania!
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
MICHU

No nie wiem ale wydaje mi sie że do tej zabawy potrzebny Ci tez komp od S15 no i kabelki, chyba że chcesz wszystkiego szukać po serwisówkach . Ja miałem SWAPA z 240 na 200 SX i powiem Ci że najwiekszy problem z tego wszystkiego to podpiecie elektronikii przepchanie tej całej wiazki przez dosłownie całe auto. Musisz wypier... dosłownie wszystko od czujnika zamknietych/otwartych drzwi po lampke w schowku... a to naprawde nie jest przyjemna robota ale nie twierdze że nie do wykonania.
Jak wrzucisz silnik z S15 to naprawde bedzie niezły bajer tylko niewiadomo czy ten bajer pasuje mechanicznie do budy S14.
Moim zdaniem kuj S14 i ciesz sie pewnym silnikiem, który sam bedziesz składał... zapodaj do tego męskie turbo + ta kosmetyke o której tam wyzej pisałeś i bedzie bardzo si. :D
Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

zakuc ten z S14.
Czy w S15 nie było RED Topa ?? albo na odwrót??
EMWU is dead
Awatar użytkownika
Maciek VMax
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 108
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 19:18
Lokalizacja: Piaseczno okolice

Czytałem trochę australijskie forum i chłopaki twierdzą że to jest dokładnie ten sam silnik co w s14/s14a, różni się turbosprężarką , ecu, i z angielska "the coil packs are different, and the s15 injectors are bigger, also the power steering pump bracket locates the pump in a slightly differnet spot, but the block and engine internals are all the same". Jakby ktoś to dobrze prztłumaczył to dzięki ale o co chodzi mniej więcej wiadomo. Także problem wsadzenia go do komory można uznać za rozwiązany. Nie był to jedyny tamtejszy forumowicz który twierdził że "no problem" żeby nie było że może się mylić. A silnik ma większą moc z racji mniej restrykcyjnego wydechu, wyższej oktanowo wachy u japończyków, innego ECU i większego ciśnienia doładowania. Ale i tak nie wiem, chyba najlepiej by było zajrzeć do mojego silnika i zobaczyć jak to naprawdę wygląda od środka, może zużycie jest naprawdę duże wszystkiego po trochu i nie warto go remontować. Oprócz podstaw jeszcze może łańcuch rozrządu, szklanki bankowo, jak wyglądają zawory, gniazda.
GO FAST.... OR GO HOME.
cziko

dlatego wyjmij silnik rozbierz i wtedy podejmi decyzje co dalej 8)
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

Jakbys musial jednak generalke silnika, to TOMEI ma teraz promocyjne ceny na strokery !!
TOMEI
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
Maciek VMax
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 108
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 19:18
Lokalizacja: Piaseczno okolice

Pająk2444, fajna promocja ale chyba tylko dla wybranych 306000 jenów za podstawowy zestaw to na nasze ok. 9000 + masa pomocniczych czynności przy przeróbce silnika które na stronie wymienili +wysyłka +robocizna. Pozostanę na ziemi.
GO FAST.... OR GO HOME.
Golak

Zastanow sie bo kapitalny remont silnika u kogos kto to potrafi very good wyjdzie ci to na lepsze .
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

Co wy wymyslacie ?? :shock:

s15 ma taki sam silnik jak s14a one niczym sie praktycznie nie rózniły...
Róznica jest w turbinie i elektronice a nie samym silniku.
Bez apelacyjnie sa to silniki blacktop (pisze o s15).
Turbina ma wieksza czesc wydechowa (wiem bo mam taka w swoim s13 i porównywalem ja z turbinami od s14 i s14a). Pozatym sa 2-3 rodzajów turbin od s15. Jest turbina z koncówka 69f00 od wersji z altomatem ( taka sama koncówke oznaczenia ma turbina od s14) róznia sie tym ze od s15 jest na bb a od s14 nie na bb. Jest turbina z oznaczeniem 91f00 od wersji manualnej tez na bb i niczym sie nie rózniaca od tej 69f00 z s15 ver.automatyczna Róznica jest w numerku. Jest jeszcze 3 z oznaczeniem hgw jakim numerkiem ale pewna serja s15-tek która trafila do Australii miala zwykle turbiny nie BB.

Wogóle z tymi wszystkimi oznaczeniami Japonczycy ostro popiepszyli...



s15 to inaczej s14a poza inna buda i tym co Suchar napisał czyli skrzynia 6 biegowa oraz chyba w LSD...

Pozdrawiam

Btw: sorrki za bledy ale nie mam czasu czytac tego co napisalem 2 x
maniek_666

Szukam gosci którzy maja silniki z japoni lub z USA mo moj niestety sie skończył
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”