SR20DET

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

cziko

czy silnik sr20det ze zmienna fazą rozrzadu były sprzedawany eruopejczykom za kare czy jak??wszędzie w mocnych japońskich wozach widac silnik bez vtc wiem ze trzeba wywalac vtc jak sie robi sie mocniejszy silnik niz 400hp lub gdy ma byc krecony powyzej 8000rpm i wsadza sie wałki 272stopnie!! dla mnie osobiscie na dzien dzisiajszy ten motor to zmora :| o lie z pozbyciem sie dokuczajach odgłosów szklanek w ca18det poradzic sobie nie problem to w sr20 to chyba graniczy z cudem pozbycie sie odgłosu silnika tdi !!! czy ktokolwiek czytał gdzies cos natemat likwidacji te klekotania??wdziałem kiedys na ebay.com ze chyba hks robił popychacze regulowane mechanicznie(na śrube żymska)!! coraz wiecej klekoczacych srek słysze i zaczyna mnie to juz na maxa draznic!!w jednym po wyminaie popychaczy było dobrze przez 48h :evil: brt tez boryka sie z tym problemem w swoim s14 i z tego co wiem jeszcze nie znalazł na to sposobu(pewnie tez z braku czasu)!wiem z na forum jest kilka osób ostro czytajacych fora w austarlii i usa wiec moze wy pomozecie :wink: a tak ogulnie to nie wiem w czym niby miał by ten silniik byc lepszy od poczciwego ca18det??
Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Miał być tańszy :D

No i tańsza eksploatacja (więcej części do tuningu w normalnych cenach)
EMWU is dead
Awatar użytkownika
mellow
Stały gość
Stały gość
Posty: 402
Rejestracja: ndz 21 wrz, 2003 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

było tu :arrow: http://forum.turbokillers.com/tematy_2316.htm

tzw. lash killery ;-)

PS. SR niejest lepszy, jest lzejszy ( alu blok ) ma wieksza pojemnosc ;) no i to co Karrlos napisal .... jest wiecej aftermarketowych czesci. Ale CA jest lepszy bo to tasama linia co RB tylko ze mniej garow ;-)
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

Mechaniczne popychacze zaworowe sa w
TOMEI
Zwie sie o solid pivot
A calkowita cena wyjdzie okolo 400-450$ + przesyłka !!
Same popychacze 210$ a reszta to testery luzu i koszt dokupienia shim'sow w odpowiedniej grubosci !!
Koszt dla CA18DET to ok 500$
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
s14

chce krecic swoja eserke jak honde :mrgreen: , wiec pewnie musze dolaczyc do zakupow + lash layer kit+ sprezynki + talezyki + waleczki :D
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Sprawa wyglada tak:
lash layer kit jest wam potrzebny do sr, owszem ale jezeli chcecie miec walki o wiekszych wzniosach. Nie ustapi stukanie bo potocznie zwane "szklanki" nie sa tego przyczyna (sr).

Rozchodzi sie tutaj o bardzo precyzyjne ustawienie zaworow w gniazdach. Jezeli zawory w glowicy nie sa rowne jak wojsko to niestety nawet regulacja plytek nie pomoze bo wczesniej czy pozniej znow sie glowica ulozy po swojemu ( poniewaz sprezynki zaworowe w parach nie beda rowno pracowaly jezeli skasujemy luzy tylko za pomoca plytek )
Tak wiec jezeli ktos wymienial gniazda i szlifowal zawory a pozniej jego SR pracuje jak diesel to moze sobie sciagnac glowice i wrocic do szlifu... Bo ustawianie luzow plytkami kiedy roznice sa bardzo duze ma dwie wady : 1. zawory nie rowno sie otwieraja co wcale nie owocuje wzrostem mocy ani stabilna praca - wrecz odwrotnie 2. roznice w wysokosciach i tak powroca i bedzie kicha. Do tego doszedlem sam a potwierdzil to gosc ktory robi nissany w australii od 7 lat i ma na swoim koncie kilka 600> km sztuk SR.

P.S. Team legionowo niech mnie nawet nie wkurwia bo przez nich stracilem jakies 2500 pln.
Umawiali sie na robienie plytek i nie mogli dotrzec przez 3 TYGODNIE i przez to przepadlo mi teraz ubezpieczenie AC OC NW w pakiecie. Pozostalo mi wykupic samo OC bo przeciez nie moglem sie umowic na ogledziny auta i zdjecia jak stal rozlozony i czekal. Dziekuje wam koledzy bo dobrze wiedzieliscie ze zalezy mi na czasie. Pomiezyc plytki i dorobic to zadna filozofia. Mi sie to udalo w 3 dni. Sam sie sobie dzis dziwie czemu tyle czekalem na wasza "owocna" pomoc.
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Rafi pisze:BRT ja do końca nie znam twoich zatargów z KIWIM ale jedno jest pewne - Ja cie zapytalem jaką turbine mam wstawić do CA ? usłyszałem odpowiedz cyt: "Ja nie bede ci liczył jaką masz mieć turbine weź se program i se policz" . Czy uważasz że to jest fer ??? Trzeba bylo załadować samochód na lawete i przywieść - Pan do slepu czy sklep do Pana.
Rafi nasza rozmowa wygladala inaczej. Pytales sie mnie jaka profesjonalna turbine zastosowac i liczyles na to ze ja ci to powiem przez telefon? Czlowieku zdecyduj sie! takie rzeczy sie liczy. Ja wiem ze dla ciebie to jest obce bo ty dobierasz na zasadzie MENSKIE/NIEMENSKIE. Zaproponowalem ci ze mozemy kiedys usiasc przy kalkulatorze i mapach turbin i policzyc ale widze ze do ciebie to nie dotarlo bo " brt mi nie dal konkretnej odpowiedzi". W zwiazku z tym zaloz sobie turbine od Stara - napewno bedzie MENSKO. A co do kiviego to umawial sie ze mna przez 3 tygodnie ze przyjedzie DO NAS. Gdybym wiedzial ze ma takie podejscie do sprawy to bym wogole go o to nie prosil.
ChEsTeR pisze:BRT to zes traciles pakiet to jest tylko i iwylacznie twoja wina wiec nie zwalaj winy na innych. Trzeba bylo ruszyc dupe a nie sie misiac zastanawiac.

W kazdym samochodzie po ruszeniu gniazd zaworowych nastepuje ich uklepanie i nalezy przeprowadzic regulacje zaworow po 1000km od przeprowadzonej operacji. W CA sa samoregulatory w iinych jest regulacja mechaniczna jak np u mnie a jeszcze w innych reguluje sie to plytakmi jak w SR'e, niektorych toyotach i wielu, wielu innych samochodach wiec BRT nie pierdziel glupot ze sie tego zrobic nie da.
Tak to jest tylko i wylacznie moja wina bo siedzialem na dupie i czekalem na kogos kto mowil ze "juz jutro bede sorry ze tak wyszlo" i powiedzial to jakies 10 razy...

Co do drugiej czesci twojej wypowiedzi - ok wszystko sie zgadza. Ale ciagle zapominasz ze SR ma inna konstrukcje glowicy i nie mozna tego tak porownywac. W SR masz jedna krzywke walka na 2 zawory i tylko dlatego sa problemy z regulacja. Przeczytaj mojego posta wczesniejszego - napisalem ze sie da ale zawory nie beda sie rowno otwieraly. Jezeli dla ciebie to jest ok to trudno. Widocznie ja mam inne zdanie na temat "regulacji" glowicy.


Karrlos Mellow - dlaczego jak sie zaczyna jakakolwiek dyskusja na tym forum to odrazu jest zamykana? Przypominam ze jest to forum dyskusyjne w dziale technicznym wiec dyskusje na temat regulacji zaworow w SR oraz kto to jest w stanie dobrze i sumiennie zrobic SA BARDZO NA MIEJSCU!
Takim moderowaniem zabijecie do konca to forum i bedziemy mogli sobie pogadac o zderzakach na glownym...


RAfi- Nie ja wam robie anty reklame- sami sobie robicie. A zreszta dlubcie sobie MENSKO samochody ale przyszlosci ci nie wroze skoro nawet nie wiesz jak sie "wylicza" turbine do specyfikacji i wszyscy sobie z "liczenia" jaja robicie. Montujta w wasze machiny wojenne co znajdziecie na warsztacie i bedzie MENSKO.
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

W servisówce "S14@200dpi" na stronie z .pdf 84-85 jest dokładnie wszystko rozrysowane i opisane, widać nawet przyrzad do mierzenia wysokości trzonkó zaworowych także opisane są dostępne w nissanie grubości "pchełek"
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Rafi pisze:Ja niemam złości do BRT !!!!! Sam chciałem do niego jechać tamtej feralnej nocy ! Tylko twoja Almera nam plany pomieszała. O 3 nad ranem mieliśmy jechać ??? Ja Bartka szanuje i o nim nic nie pisałem więc nie kumam dlaczego on sie ośmielił wytknąć TEAM LEGIONOWO ?
Sluchaj o 3 w nocy przyjechal do mnie kivi pomierzyc glowice bez sprzetu do pomiaru pomimo tego ze sie umowilismy ze ja wlasnie o tej 3:30 wsiade w auto i odwioze GRE do LODZI.
Wlasnie tak cholernie mi zalezalo na zrobieniu na czas tych glupich plytek. Ja odwiozelm Gre do lodzi a kivi przez nastepne 3 dni znow nie mogl znalesc czasu aby zrobic to co obiecal. Znow zrobil mnie w balona. DLATEGO JESTEM STRASZNIE WKURWIONY bo teraz latam bokami ze swiadomoscia ze nie mam AC. A osmielilem sie wytknac o panie bo mialem taki kaprys chyba ze chcecie aby team legionowo byl "teamem" wtedy kiedy uda wam sie cos zrobic a jak ktorys z was cos spierdzieli to juz nie team tylko "stefan" winny.
Rafi pisze:no proste ! :mrgreen: tylko trzeba sobie pomiar strzelić i kupić pchełki

No jakie to proste...

Mam wrazenie ze to jest forum reanimacji zgnilych nissanow bo nikt z was sie nie interesuje tym ze po takim dorabianiu plytek ZAWORY NIE OTWIERAJA SIE ROWNO.
No bo co to jest 0.2 - 0.3 mm roznicy miedzy zaworami? zrobi sie plytki i auto pojedzie dalej... Myslalem ze chodzi nam o zwiekszanie mocy... albo chociaz zdrowej serii. Japonczyk ktory projektowal ta glowice chyba by sie zalamal jakby to przeczytal...
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

TEraz jak przeanalizwoałem to jak zawory są nie równo względem siebei to zneczy ze jeden siedzi głębiej w gniezdzie od drogiego, tak więc na jednego sprężyna oddzialywuje z mniejszą siłą - na tego co siedzi głębiej.

Tak więc żeby to było zrobione tak jak trzeba to trzeba dać głowicę do pana i niech on się zajmei dopasowaniem zaworów do gniaz tak żeby było równo.
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Maestro Korba

brt pisze: ze po takim dorabianiu plytek ZAWORY NIE OTWIERAJA SIE ROWNO.
No bo co to jest 0.2 - 0.3 mm roznicy miedzy zaworami? zrobi sie plytki i auto pojedzie dalej... Myslalem ze chodzi nam o zwiekszanie mocy... albo chociaz zdrowej serii. Japonczyk ktory projektowal ta glowice chyba by sie zalamal jakby to przeczytal...
No Właśnie producent tego silnika produkuje podkładki regulacyjne od 2,8 mm do 3,2mm-czyli dopuszcza różnicę 0,4 mm mozliwa do skasowania właśnie tymi podkładkami.
Przecież tymi podkładkami wyrównujesz TYLKO równoległość dźwigienki do krzywki wałka rozrządu, a zawory zostają na tym samym miejscu.
Mam przeciętą na pół głowicę od SR20 i na niej ćwiczyłem jak to ma wyglądać.
Poza tym udało mi sie wyregulowć kilka głowic od SR nawet z lepszą tolerancją niż życzył sobie tego produdent czyli 0,01 zamiast 0,02.
A co do wspomianej 3.30-po 15 godzinach pracy już nie byłem w stanie się zająć tą głowicą-ale czułem się w obowiązku Ci to zrobić.Sam zrezygnowałeś pisząc SMS-a,ze już nie chcesz.Poza tym z Legionowa mam do piaseczna pewnie ze 100km więc naprawdę ciezko mi było rzucić wszystko w cholerę u pojechać robić głowice.
Pozdrawiam wszystkich KIVI
Podejrzewam że wspomniane 0,4 mm sa tolerancja producenta i dopóki nie przekroczy sie tego wymiaru wszystko jest ok i nie jest to zadne druciarstwo tylko regulacja.Wiele samochodów ma płytkowa regulacje luzu zaworowego i nie sa to płytki tej samej grubości.
P.S. Jak ktoś ma chęć na regulacje zaworów w SR to zapraszam.
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Maestro Korba pisze: No Właśnie producent tego silnika produkuje podkładki regulacyjne od 2,8 mm do 3,2mm-czyli dopuszcza różnicę 0,4 mm mozliwa do skasowania właśnie tymi podkładkami.
Przecież tymi podkładkami wyrównujesz TYLKO równoległość dźwigienki do krzywki wałka rozrządu, a zawory zostają na tym samym miejscu.
Wszystko ok ale przy zalozeniu ze zawory nigdy nie byly ruszane i sa na tym samym poziomie a tylko glowica sie wyrobila/uklepala. W przypadku gdy ktos ci spierdzieli glowice w szlifie ( a o takich przypadkach tutaj byla glownie mowa ) plytkami kasujesz roznice miedzy zaworami a nie roznice ktore powstaly w skutek zuzycia sie popychaczy,plytek, krzywek czy trzonu zaworu. Czy ty naprawde wierzysz w to ze producent silnika dopuszcza roznice 0.4 mm miedzy zaworami? halo? pobudka!
Maestro Korba pisze: Mam przeciętą na pół głowicę od SR20 i na niej ćwiczyłem jak to ma wyglądać.
Poza tym udało mi sie wyregulowć kilka głowic od SR nawet z lepszą tolerancją niż życzył sobie tego produdent czyli 0,01 zamiast 0,02.
Przecinales glowice SR20 i nie wpadles na to sam ze pierwsze primo to rowne zawory a pozniej regulacja plytek? Ta zasada obowiazuje we wszystkich silnikach a nie tylko SR.
(chyba ze producent przewiduje nierowne otwieranie sie zaworow tak jak to jest w hondzie B16A2 np. )
Maestro Korba pisze: A co do wspomianej 3.30-po 15 godzinach pracy już nie byłem w stanie się zająć tą głowicą-ale czułem się w obowiązku Ci to zrobić.Sam zrezygnowałeś pisząc SMS-a,ze już nie chcesz.Poza tym z Legionowa mam do piaseczna pewnie ze 100km więc naprawdę ciezko mi było rzucić wszystko w cholerę u pojechać robić głowice.
Pozdrawiam wszystkich KIVI
No spoko ja bylem wtedy po okolo 20 godzinach pracy, mozemy sie policytowac. Czules sie w obowiazku? Szkoda ze sie tylko czules zamiast sie wziasc do roboty. Zrezygnowalem sam poniewaz mialem dosc bo nawet jak sie umowilismy i zawiozlem gre do lodzi olewales mnie przez nastepne 3 dni. Jak sie domyslasz echo to najbardziej wkurwiajacy kompan do rozmowy a taka wlasnie z toba byla gadka " przepraszam nie dalem rady moja wina przyjade na bank jutro i zrobimy sorry sorry" i tak wygladala kazda rozmowa telefonicza z toba.
Szkoda ze nie masz jaj powiedziec ze dales ciala tylko wymyslasz jakies glodne kawalki i opowiadasz po ludziach ze ja rezygnuje "bo tak".
Maestro Korba pisze: Podejrzewam że wspomniane 0,4 mm sa tolerancja producenta i dopóki nie przekroczy sie tego wymiaru wszystko jest ok i nie jest to zadne druciarstwo tylko regulacja.Wiele samochodów ma płytkowa regulacje luzu zaworowego i nie sa to płytki tej samej grubości.
P.S. Jak ktoś ma chęć na regulacje zaworów w SR to zapraszam.
Napisalem ci kiedy to jest druciarstwo. Jezeli zawory sa rowne to mozna regulowac luzy plytkami ale jezeli ktos zrobil marnie glowice nie mozna reperowac tego plytkami. Plytka nie jest lekarstwem na spier... glowice. Zrozumcie to wreszcie.

Rafi pisze: AMEN !


jeee coool AMEN bedzie mesko. RAfi jak nie masz do powiedzenia nic w temacie regulacji SR20 to odpusc sobie ten temat co?
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Maestro Korba

brt pisze:

Przecinales glowice SR20 i nie wpadles na to sam ze pierwsze primo to rowne zawory a pozniej regulacja plytek? Ta zasada obowiazuje we wszystkich silnikach a nie tylko SR.
(chyba ze producent przewiduje nierowne otwieranie sie zaworow tak jak to jest w hondzie B16A2 np.

Napisalem ci kiedy to jest druciarstwo. Jezeli zawory sa rowne to mozna regulowac luzy plytkami ale jezeli ktos zrobil marnie glowice nie mozna reperowac tego plytkami. Plytka nie jest lekarstwem na spier... glowice. Zrozumcie to wreszcie.
Wszystko jasne-personalnych wycieczek komentował nie bedę, wspomnę tylko, że nie żale się ludziom i nie powiadam im głodnych kawałków. Poza tym mówiłem Ci że masz źle obrobioną głowicę i dlatego masz róznice w okolicach 0,2-czyli sam decydowałeś się na druciarstwo jakie teraz mi zarzucasz= chciałeś dawać te nieszczęsne płytki.
Jasna rzecz ze najlepiej mieć dobrze obrobiona głowicę i jest to jak najbardziej możliwe- wykonuje to kilka zakładów w wawie i po tym mozna mieć równiótkie co do setki wystawanie zaworów.
I gwoli scisłości: nie jwst to regulacja luzów zaworowych tylko równoległości dźwigienki do wałka rozrządu.
Pozdrawiam.
Maestro Korba

Zakład Nowoczesna Obróbka Silników Spalinowych to najlepszy zakład jaki znam, choc głowic tam nie obrabiam. Jednak doły silnika stamtąd wychodza najlepiej-mozesz zapytać Bartka z Tomaracing.
Thousend

brt pisze: Przecinales glowice SR20 i nie wpadles na to sam ze pierwsze primo to rowne zawory a pozniej regulacja plytek? Ta zasada obowiazuje we wszystkich silnikach a nie tylko SR.
(chyba ze producent przewiduje nierowne otwieranie sie zaworow tak jak to jest w hondzie B16A2 np. )
To może teraz ja coś dołożę do tej górnolotnej polemiki. Bartku to co tu piszesz i parę postów wcześniej - to co usiłujesz wmówić ludziom na tym forum - niestety nie do końca pokrywa się z prawdą. A są to podstawowe zasady fizyki. Różnica w wysokości obsadzenia zaworu nie ma wpływu na wysokość jego otwarcia, gdyż odpowiedzialna za to jest krzywka wałka rozrządu, która naciskając na równoległą do niej dźwigienkę przenosi wznios wałka na dwa zawory z taką samą siłą. Siła będzie żeczywiście różna jeżeli dźwigienka będzie leżała krzywo na zaworach. I tu właśnie dlatego pan inżynier przewidując nierównomierne wyklepywanie się gniazd, wycieranie się trzonków zaworów i pastylek, wymyślył takie a nie inne poziomowanie dźwigienki.
Bartek jak nie wierzysz to weź se program i se policz, ale praw fizyki Pan nie zmienisz nie bądź Pan głąb.
(A wywarłeś na mnie takie pozytywne pierwsze wrażenie)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”