cisnienie doladowania w s14

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Anonymous

S14 ma standard zdaje sie 0.6bara jak mozna podniesc do np 1bara i czy trzeba cos jeszcze zmieniac
Awatar użytkownika
mellow
Stały gość
Stały gość
Posty: 402
Rejestracja: ndz 21 wrz, 2003 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Najlepiej jakis piggy-back ....
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

piggy-back ? bleed valve wystarczy
Awatar użytkownika
GT350TA
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 40
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 18:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

A cio to bleed valve?
No replacement for disaplacement.
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

taka potoczna nazwa zaworka ktory wygląda jak trójnik. Regulujesz nim ile powietrza idzie do actuatora (tak sie nazywa ta puszka otwierająca waste gate? ). I jak przykrecisz ten zaworek to mało powietrza idzie dalej i waste gate sie malo odchyla, czyli duzo spalin na wirnik idzie a tym samym szybko sie kreci i pompuje duzo powietrza. Ale zeby się tym bawic trzeba miec wskaznik cisnienia turbo zamontowany zeby bylo widac ile sobie ustawilismy doladowania coby nieprzesadzic ;)
Anonymous

Dzieki za odpowiedz.Ale czy komp nie zwariuje ani nic w tym stylu.I jak to sie ma cenowo?
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

a czy komp nie zwariuje to ci zaraz Jarkowy odpowie pewnie :) A cena takiego zaworka ? hmmm pewnie niezbyt wiele ale gdzie to dostac ??
Awatar użytkownika
mellow
Stały gość
Stały gość
Posty: 402
Rejestracja: ndz 21 wrz, 2003 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

wlasnie daltego napisalem o piggy-backu .... wysterujesz mowe mapy zaplonu, doladowanie w roznym zakresie obrotow ... generalnie idealnie :P
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

noo pewnie ze idealnie tylko ile $$$ i ile czasu i umiejestnosci zeby cos takiego wystroić
Awatar użytkownika
mellow
Stały gość
Stały gość
Posty: 402
Rejestracja: ndz 21 wrz, 2003 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

tu masz racje ......
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Pendze z wyjaśnieniami!
Otóż to nie jest takie prostw w S14 :x
W wersji przed liftingiem jest elektroniczny czujnik ciśnienia i on reguluje specjalnym zaworem który reguluje westgate.
Otóż jest on ustawiony na 0,6 i juz to że się zamontuje bleed value nic nie da bo cisnienie komp cały czas miezy i jeśli nie ustawi 0,6 na westgacie to odetnie wtryski - tak to jest już sprytnie wymyslone.

W wersji po liftingu (97) nie ma tego czujnika i ciśnienie jest obliczane przez przeplywomiez obrotomierz i obietość silnika (komp ma specjalny wzór) i też dupa poprostu odetnie wrtysk.

oczywiście jest granica i mozna podnieśc o 2Psi ale to nic (tzn malo +10km)

No i wersja chipa gdzie moge wywalic ograniczenie i bedzie sobie mozna sterowac ciśnieniem przez bleeda albo poprostu moge je podnieść na wcześniej umówione. samo podniesienie ciśnienia nie wystarczy. Z achwilę kończy sie paliwo na orginalnej mapie i trzeba ją całą przerobic (praktycnie od podstaw) jednak dalej to nie wiele pomaga trzeba zmienić całą mape zapłonu bo co z tewgo że jest więcej paliwa jak nie ma go kiedy spalić? I zaczyna sie kwadratura koła bo można znowu podnieśc paliwo aż....... aż pojawi sie komputerowe ograniczenie maxymalnego czasu paliwa. Hmmm tez to obszedłem. Ale znowu problem przeplywomiez juz nie mieży bo wyszliśmy z jego zakresu pomiarowego......też to obszedłem......ale.... ale nie starczją wtryskiwacze - podnosze ciśnienie paliwa. I jest git do jakiś 270KM - w S14 (tak pobieżnie opisałem :lol: )

Co do bleeda to właśnie sobie takiego kupiłem i sprzedja to w polsce w bardzo dobrych sklepach od pneumatyki (dobrze studiować automatyke okrętowa tam jest w h. pneumatyki) i moge każdemu kupić koszt z trójnikami i wężykami wyszedł mnie 80zł
Do tego chip (w przypadku S14 jeszcze map nie pisałem więc to troche potrwa i bede musiał mieć wózek do prób) 500zł - moge dla S14 zrobic tak żeby mieć wybór dla 2 map np orginalnej i wypasionej i sobie pstryczkiem je przełączać.

to chyba wszystko na ten temat.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

o kurde to niewiedziałem ze ten komputer tak wszytko mierzy i sprawdza zeby zaszybko nie pojechać ;)
w Fiacie nie było z tym problemów, turbo z 1 bara na 1,5 moznabylo podkrecic tylko ze zaczynalo paliwka brakowac ale komputer nie mial takich zabezpieczen jak w nissanie
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

aha
poprosze tkai zaworek z trojnikiem :)
co mam zrobic zeby go dostać ? :)
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

O blledzie bedzie w następnym topicu. ale dajcie mi troche czasu
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Anonymous

Dzieki wszystkim a szczegulnie tobie Jarkowy Jeszcze pare pytan Wiec z tego co zrozumialem to bez zmian mechanicznych typu pompa paliwa wtryskiwacze AFM to moge podniesc moc do ok280KM Tak Zmieniajac tylko oprogramowanie Kompa (bez tego smiesznego zaworku)czysto elerktronicznie Czy zmieniajac soft masz jakies gotowe nakaladki typu wiekszy moment ,moc ,wykresy strome ,plaskie czy musisz byc na chamowni i edytowac nabiezaco
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”