Elo Elo!
Kiedyś na Forum SR zadalem pytanie odnośnie doboru wałków do snilnika utrubionego, dowiedzialem się wiele ciekawych rzeczy, mniejsza o to...
CO mnie zaciekawiło to bardzo dobry i prosty patent to przyspeiszenie wałka wydechowego - ponoć drastycznie zmniejsza LAG czy ktoś to testował ??
JA jedynie na silniku Forda ESCORTa RS 1600 Turbo ale tam jest jeden walek a mimo to różnica w 4 stopniach spowodowala drastyczne zmiany w charakterystyce pracy jednostki napędowej, pełen ciąg zaczął się od 3000 a wsześniej tak chodziło od 4000 obr.min - jeszcze chcemy to spradzić na hamowni....
PS. Zachęcam do przeczytania tej krotkiej wypoweidzi p. grabowskiego:
http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=28648
Przyspieszanie walka wydechowego celem zmneijszenia lag-a
Moderator: Moderator
- Coobcio
- Stary Wyjadacz
- Posty: 547
- Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
z tego co grabowski napisal, zeby bylo dobrze, to najpierw trzeba miec doktorat, zeby policzyc sobie walki , a z gotowymi obliczeniami udac sie do kogos, kto zrobi takie walki na zamowienie,bo inaczaje jest loteria
coobcio a jak tam gora w tym escorcie ?
i
" wiec łatwość opanowania regulacji nawet przez tunerów amatorów, lecz zdecydowanie pogarszają chłodzenie denek tłoków i grzybków zaworów przez przedmuchiwane przez komorę spalania powietrze lub mieszankę w trakcie współotwarcia.
"
coobcio a jak tam gora w tym escorcie ?
i
" wiec łatwość opanowania regulacji nawet przez tunerów amatorów, lecz zdecydowanie pogarszają chłodzenie denek tłoków i grzybków zaworów przez przedmuchiwane przez komorę spalania powietrze lub mieszankę w trakcie współotwarcia.
"
Coobcio przeciez ci mowilem o tym kilk razy ale widze ze slowo pisane tylko do ciebie dociera.
A prope tego co zrobil coobcio to cholodzenie denek musie nie pogorszylo bo przestawil caly walek a nie tylko wydech tak ze zmienil tylko faze calego rozrzadu a nie tylko wydechu. Zrobil to co od dawna wiadome bylo np. w malcerku przestawiajac walek w jedna albo w droga strone sprawialo sie ze maluszek szed z gory albo z dolu.
A prope tego co zrobil coobcio to cholodzenie denek musie nie pogorszylo bo przestawil caly walek a nie tylko wydech tak ze zmienil tylko faze calego rozrzadu a nie tylko wydechu. Zrobil to co od dawna wiadome bylo np. w malcerku przestawiajac walek w jedna albo w droga strone sprawialo sie ze maluszek szed z gory albo z dolu.
- Coobcio
- Stary Wyjadacz
- Posty: 547
- Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Panowie <font class="red">PIP</font> pies te wszystkie liczenia... <font class="red">ch</font>amownia wszystko zaltwi, ja u SIebie planuje rozpilować wiloklin samego walka wydechowego i sprawdze jak to się bedize mialo przebiegu momentu obrotowego.
Czesinko a co do LAGA to musze z nim walczyć bo dzisaj Pan listonosz obudził mnie o 9:40 rano i przynisł to:
Nowy wirnik kompresora onboard:
Ciekawostka w T3 z ar strony wydechoej .48 i .64 ma identyczny wirnik wydechowy:
Różnica jest jedynie w grubosci przelotu przez ślimaka w turbinie (o grubość palca)
Turbinka kręci się miodzio, nie ma prawie żadnyego luzu - jak z fabryki, jestem bardzo zadowolony
Więc już wiesz żę z trzeba się zabespieczyć przed mega lagiem - chce zeby bylo jak wcześniej cyzli pełen ciąg od 3000obr.min - Proste
Czesinko a co do LAGA to musze z nim walczyć bo dzisaj Pan listonosz obudził mnie o 9:40 rano i przynisł to:
Nowy wirnik kompresora onboard:
Ciekawostka w T3 z ar strony wydechoej .48 i .64 ma identyczny wirnik wydechowy:
Różnica jest jedynie w grubosci przelotu przez ślimaka w turbinie (o grubość palca)
Turbinka kręci się miodzio, nie ma prawie żadnyego luzu - jak z fabryki, jestem bardzo zadowolony
Więc już wiesz żę z trzeba się zabespieczyć przed mega lagiem - chce zeby bylo jak wcześniej cyzli pełen ciąg od 3000obr.min - Proste
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Coobcio to test T3 zwykle bez zadnego szalu. AR.60 od kompresota czyli tak jak T28 tylko wydech minimalnie wiekszy.
- Coobcio
- Stary Wyjadacz
- Posty: 547
- Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
To minimalnie to tylko 1,5cm w wielkości wirnika i o wiele wiele grubszy ślimak wydechowy.
Zobaczymy co będzie jej maks wydajność to 340KM a poprzednia T3 miala 275KM więc jestem troche do przodu
Tak po cichu licze ze na 0,6 bara te 250KM będzie...
Zobaczymy co będzie jej maks wydajność to 340KM a poprzednia T3 miala 275KM więc jestem troche do przodu
Tak po cichu licze ze na 0,6 bara te 250KM będzie...
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
- Coobcio
- Stary Wyjadacz
- Posty: 547
- Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
no takie że moje śmigło wydechowe 49mm a twoje ile moze mieć maks 40mm albo i to nie...
<font class="red">PIP</font> pies...
Czesino walenie gruchy Ci pomoże - Serjo
<font class="red">PIP</font> pies...
Czesino walenie gruchy Ci pomoże - Serjo
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
- Coobcio
- Stary Wyjadacz
- Posty: 547
- Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Niech mnie diabli 10mm w wielkości wirnika wydechowego, dobra mneijsza o to.
A jak mi wytlumaczysz stosowanie walkow o dluzszych czasach otwarc - czy to przypadkiem nie jest tak samo niebezpeiczne jak przyszpieszenie walka wydechowego ?
No czekam na twoją teorję, bo wydaje mi sie jak te 4-5 stopnie przyspiesze wydecha to nie powinno być niebezpiecznie cieplej w moim dopręzonym SR20DE na 0,6 bara - być może jestem w błędzie
A jak mi wytlumaczysz stosowanie walkow o dluzszych czasach otwarc - czy to przypadkiem nie jest tak samo niebezpeiczne jak przyszpieszenie walka wydechowego ?
No czekam na twoją teorję, bo wydaje mi sie jak te 4-5 stopnie przyspiesze wydecha to nie powinno być niebezpiecznie cieplej w moim dopręzonym SR20DE na 0,6 bara - być może jestem w błędzie
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Coobcio a propoa walka to przeczytaj sobie dokladnie to co napisalem.
A o przyspieszaniu wydechu to ci mowilem kila razy.
Nie chce mi sie juz z toba gadac.
A o przyspieszaniu wydechu to ci mowilem kila razy.
Nie chce mi sie juz z toba gadac.
- Coobcio
- Stary Wyjadacz
- Posty: 547
- Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Oka, czekam na wypowiedz kogoś kto tego dokonywał a nie opowiada żeczy takie jakie mu się widzą albo sobie je wyobraża.
Musze popatrzeć chyba na zagranicznych forach - mam wiele wykresów z hamowni ale wolnossaków uturbionych fór niestety nie oto jeden z nich dla przykąłdu N/A po cofnięciu wałka wydechowego o 4stopnie (SR20DE):
Musze popatrzeć chyba na zagranicznych forach - mam wiele wykresów z hamowni ale wolnossaków uturbionych fór niestety nie oto jeden z nich dla przykąłdu N/A po cofnięciu wałka wydechowego o 4stopnie (SR20DE):
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Nie wiem czy zauwazyles coobcio ze diametralnie zmienila sie harakterystyka przebiegu mometu obrotowego. Moc moze spadla ale to nie o to tutaj chodzi.