s14 vs s14a

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Marjo

Witam

Szukalem na forum ale znalazlem. Jake sa roznice poza wygladadem miedzy s14 a s14a ? Chodzi o sprawy techniczne.

Pozdrawiam
suchar
Stały gość
Stały gość
Posty: 202
Rejestracja: pt 03 wrz, 2004 08:42
Lokalizacja: Dąbrówka
Kontakt:

S14 i S14a mechanicznie (mam na myśli napęd, zawiecha, silnik etc.) są takie same poza inną stylistyką przodu auta.
S14a ma OBD2, S14 ... nie wiem, ale ma inny ECU napewno.
S14a ma zawór EGR (o ile się nie mylę) usunięty.
Jak sobie coś przypomnę, to dopiszę.
Awatar użytkownika
mellow
Stały gość
Stały gość
Posty: 402
Rejestracja: ndz 21 wrz, 2003 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

no i ma inne turbo :wink:
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
Marjo

a przeniesienie napedu jest takie same ?
Awatar użytkownika
idh
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: pt 21 maja, 2004 12:06
Lokalizacja: Mannheim

S14tka ma inny ECU, ale nie kazda. Ostatnie S14 mialy juz nowy ECU, taki jak S14a.

S14a nie ma EGR to sie zdadza.

Ale inne turbo?? Hehe, no raczej nie... ;)

Adam
287 KM, 375 Nm przy 0.9 bara na seryjnej turbinie, 1/4 mili 14.17 (Hockenheim - Public race days 2007. Aktualna lista modow - tutaj. Bodykit BOMEX.
Awatar użytkownika
mellow
Stały gość
Stały gość
Posty: 402
Rejestracja: ndz 21 wrz, 2003 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

no proste ze s14 niema turba na bb a s14a ma :| Chyba ze znowu sie cos pozmienialo :lol: :wink:
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
Awatar użytkownika
idh
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: pt 21 maja, 2004 12:06
Lokalizacja: Mannheim

Chyba jednak sie cos pozmienialo, bo bb ma S15, a s14a i s14 maja nie-bb turbo.

Adam

Edit: Aha, zapomnialem dodac, ze s14a jest o 4cm dluzszy od s14. ;)
287 KM, 375 Nm przy 0.9 bara na seryjnej turbinie, 1/4 mili 14.17 (Hockenheim - Public race days 2007. Aktualna lista modow - tutaj. Bodykit BOMEX.
Awatar użytkownika
TURBO maniac
Stały gość
Stały gość
Posty: 442
Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

No jak! Przecież s14a (przynajmniej te z ostatnich roczników) miały bb!
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
Awatar użytkownika
idh
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: pt 21 maja, 2004 12:06
Lokalizacja: Mannheim

Dobra, chlopaki. Dlatego wlasnie nazywa sie to "forum dyskusyjne", wiec powiem, ze niestety s14a nie mialo T28bb!

Wielu z turbokillersow rozebralo nieraz s14 i s14a, wiec niech sie wypowiedza.

;)

Adam
287 KM, 375 Nm przy 0.9 bara na seryjnej turbinie, 1/4 mili 14.17 (Hockenheim - Public race days 2007. Aktualna lista modow - tutaj. Bodykit BOMEX.
Awatar użytkownika
Maciek VMax
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 108
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 19:18
Lokalizacja: Piaseczno okolice

Z tego co wiem to dopiero S15 miało BB i też nie na wszystkie rynki, o ile dobrze pamiętam wersja na australię miała zwykłą T28.
GO FAST.... OR GO HOME.
s14

coz nie kazda s14a miala T28 na BB :?
Awatar użytkownika
Adams
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 161
Rejestracja: śr 21 gru, 2005 13:46
Lokalizacja: Warszawka [Włochy]
Kontakt:

widizalem kiedys zdjecie seryjnego turbo zdjetego z s14a i bylo to rzeczywiscie T28bb (czyli wystepowaly takie modele). wyczytalem na kilku forach ze w samej koncowce serii [chyba od 08/98] s14a mialy turbo na bb dokladnie jak s15 - pytanie tylko czy na wszystkie rynki etc. No i s14a ma 2 caty a s14 1 (i inne zegary :lol: ).
'99 S14a - maszyna do: jarania sprzęgła, plucia ogniem, palenia gumy... jeździć niby też się da :]
s14

a po czym poznales ze to byla t28 bb ?
Awatar użytkownika
Adams
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 161
Rejestracja: śr 21 gru, 2005 13:46
Lokalizacja: Warszawka [Włochy]
Kontakt:

ja nie poznalem :wink: ale goscie z 200sx.org doszli po numerze seryjnym (czy modelu) wybitym na turbince.
btw. jakie kolo kompresora ma T28 roller bearing z s14tki? (ceramiczne czy metalowe?)
'99 S14a - maszyna do: jarania sprzęgła, plucia ogniem, palenia gumy... jeździć niby też się da :]
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

s14 ma czujnik ciśnienia pod maską a S14a nie.
Wirniki były identyczne.
Własciwie po numerach można rozpoznac jakie jest BB a jakie nie.
Ale BB z s14 ma core prawie takich samych rozmiarów a z S15 i innych BB core jest dużo wiekszy.,
Poza tym konstrukcja budy jest na tyle inna ze sztywność S14a jest podobno o 20% wieksza.
(różnica sztywności miedzy S13 a s14 to 50% - cokolwiek znaczą te procenty - kiedyś tak czytałem)
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”