s14 vs s14a
Moderator: Moderator
- DrRedDevil
- Stały gość
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
- Lokalizacja: z R-Sport'u
- Kontakt:
Komputery, komputerami, ale chyba wszystkie s14 mają OBD1, a s14a OBD2, co jest właśnie tą największą różnicą, która jednym w modyfikacjach sprzyja, a drugim trochę utrudnia.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Skunio pisze:Wlasnie o tego typu odp mi chodzilo
to teraz tylko jeszcez raz zawroce glowe , Brt , mowiles o ostatniej serii s14 , jak moge rozpoznac ktory komp jest ktory jak trafie s14 z 1996-97 ;/
Jest sporo roznych kompow montowanych w s14 i s14a ale zasadniczo jezeli chodzi o tuning to mozemy wyroznic 3 typy.
Pierwszy typ to najstarszy komp spotykany na poczatku produkcji. Jest to najprostrza konstrukcja ktora w zasadzie ma wszystko gdzies i realizuje mape po odczytach z przeplywki i przepustnicy czyli jedym slowem kozak do tuning nie ma fuel cut i boost cut (jedynie zamykanie przeplywki powoduja cut-y) Komp ma z boku czerwona diode led i srubke do sprawdzania bledow z poziomu uzytkownika.
Drugi typ to troszke nowszy komp. Nie jest to jeszcze obd2 ale juz ma pewne programy obronne . Wystepowal glownie pod koniec produkcji s14 przed liftingiem. Komputer nie ma juz diody i sruby, ale mozna sprawdzic bledy kompa przez kostke diagnostyczna. Ten komp ma juz fuel cut i sprawia wiecej problemow, ale mozna sobie z nim poradzic.
Trzeci typ to moj ulubieniec. Prawdziwe kochane obd2 ktore posiada boost cut i fuel cut. Te wersje byly wyposazone w mapsensor (seryjnie jest z lewej strony kolo kielicha patrzac od przodu auta) Nie wszyskie wersje mialy mapa i szczerze to nie wiem dlaczego Dziwne jest to ze wersje bez mapa tez maja dzialajacy boost cut ktory czesto powoduje sporo problemow. Komputer nie posiada diody i sruby, a kosc diagnostyczna sluzy tylko do podpinania sie consultem. W tej wersji kompa nie sprawdzimy bledow z poziomu uzytkownika poniewaz komputer moze wykazac 999 bledow
Zasadzniczo to mozna przyjac ze kompy 1 i 2 sa spoko do tuningu i nie sprawiaja problemow. Komp numer 3 sprawia "troszke" problemow ale ten temat takze mamy zjedzony Jezeli o mnie chodzi to dla mnie nie ma roznicy ktory komputer stroje bo juz wiem jak z nim postepowac. Po prostu samo strojenie zajmuje troszke wiecej czasu i trzeba zrobic 2 male modyfikacje aby a) mozna bylo sterowac zaplonem b) aby starczylo paliwa i nie bylo buntu na pokladzie. Amerykanie do dzis zyja w przekonaniu ze s14a nie da sie w pelni modyfikowac swinka
To wszystko to z moich obserwacji bo juz kilkanascie s14 mialem okazje modyfkowac Natomiast znajac nissany niczego nie gwarantuje bo japonczycy projektujac to auto i jego elektronike mieli chyba za duzo wolnego czasu
Pozdrawiam
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno
S14a drift spec
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno
S14a drift spec
- DrRedDevil
- Stały gość
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
- Lokalizacja: z R-Sport'u
- Kontakt:
Bartuś nie strasz, mam nadzieję, że OBD2 występowało tylko w s14a. Cały czas żyję w przeświadczeniu, że mam OBD1, ale mam też MAP'a tam gdzie piszesz, że powinien być. Ja nie chcę OBD2, przecież specjalnie kupiłem s14, właśnie dla OBD1.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
To masz juz kompa numer 2 Bez tragedi bo widzisz jak on dziala. Czasami mozna w nich spotkac mapa tak jak u ciebie ale ogolnie nie ma tragedi ze strojeniem bo to jeszcze nie jest obd2DrRedDevil pisze:Bartuś nie strasz, mam nadzieję, że OBD2 występowało tylko w s14a. Cały czas żyję w przeświadczeniu, że mam OBD1, ale mam też MAP'a tam gdzie piszesz, że powinien być. Ja nie chcę OBD2, przecież specjalnie kupiłem s14, właśnie dla OBD1.
Pozdrawiam
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno
S14a drift spec
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno
S14a drift spec
Wow , dziaki za odpowiedz
czy kompy te byly tez uzaleznione od rocznikow , chodzi mi o jakies orientacyjne przedzialy ....
widze ze i tak problemu niema ,, tylko tak jak sam piszesz jest to kwestia dluzszego i monotonngeo strojenia ..........
pozdrawiam
czy kompy te byly tez uzaleznione od rocznikow , chodzi mi o jakies orientacyjne przedzialy ....
widze ze i tak problemu niema ,, tylko tak jak sam piszesz jest to kwestia dluzszego i monotonngeo strojenia ..........
pozdrawiam
www.tgauto.pl
http://sklep.tgauto.pl
http://allegro.pl/sklep/10560393_tgauto_sklep_on_line
Oficjalny diler Ksport, BuddyClub, Ultralite oraz Apex Performance
sprzedawca Koni, EBC, Bilstein itp.
Import na zamownie
http://sklep.tgauto.pl
http://allegro.pl/sklep/10560393_tgauto_sklep_on_line
Oficjalny diler Ksport, BuddyClub, Ultralite oraz Apex Performance
sprzedawca Koni, EBC, Bilstein itp.
Import na zamownie
Szczerze mowiac to nie mam pewnosci kiedy jaki komp byl montowany bo to nie zalezalo sztywno od rocznikow tylko chyba od kraju w ktorym dany nissan zostal sprzedany. Mozna spotkac rozne komputery w tym samym roczniku wiec zlotej recepty nie ma. Generalnie jest tak ze im nowszy nissan tym wieksza szansa na madry komputer a to niestety niewiele wyjasnia. Jedyna opcja w s14 to dorwac sie do komputera i sprawdzic czy ma diode z bokuSkunio pisze:Wow , dziaki za odpowiedz
czy kompy te byly tez uzaleznione od rocznikow , chodzi mi o jakies orientacyjne przedzialy ....
widze ze i tak problemu niema ,, tylko tak jak sam piszesz jest to kwestia dluzszego i monotonngeo strojenia ..........
pozdrawiam
a s14a to chyba zadnej nie spotkalem z obd1.
Pozdrawiam
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno
S14a drift spec
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno
S14a drift spec
- zgooras
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 47
- Rejestracja: ndz 06 lis, 2005 19:46
- Lokalizacja: kraków
- Kontakt:
Brt, wiec moze uchylisz rabka tajemnicy jak sobie poradzic z OBD2 bez mapa jesli brakuje wachy powyzej 6k rpm? Udalo sie juz uzyskac przyzwoite AFR do 6000rpm, ale powyzej tego pulapu przekracza 13-13.5 /boost 1.1-1.2/
ps: ew. przeniesiemy to na nowy topic
ps: ew. przeniesiemy to na nowy topic