s14 vs s14a

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

Komputery, komputerami, ale chyba wszystkie s14 mają OBD1, a s14a OBD2, co jest właśnie tą największą różnicą, która jednym w modyfikacjach sprzyja, a drugim trochę utrudnia.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Skunio pisze:Wlasnie o tego typu odp mi chodzilo



to teraz tylko jeszcez raz zawroce glowe , Brt , mowiles o ostatniej serii s14 , jak moge rozpoznac ktory komp jest ktory jak trafie s14 z 1996-97 ;/

Jest sporo roznych kompow montowanych w s14 i s14a ale zasadniczo jezeli chodzi o tuning to mozemy wyroznic 3 typy.

Pierwszy typ to najstarszy komp spotykany na poczatku produkcji. Jest to najprostrza konstrukcja ktora w zasadzie ma wszystko gdzies i realizuje mape po odczytach z przeplywki i przepustnicy :) czyli jedym slowem kozak do tuning :) nie ma fuel cut i boost cut ;) (jedynie zamykanie przeplywki powoduja cut-y) Komp ma z boku czerwona diode led i srubke do sprawdzania bledow z poziomu uzytkownika.

Drugi typ to troszke nowszy komp. Nie jest to jeszcze obd2 ale juz ma pewne programy obronne :). Wystepowal glownie pod koniec produkcji s14 przed liftingiem. Komputer nie ma juz diody i sruby, ale mozna sprawdzic bledy kompa przez kostke diagnostyczna. Ten komp ma juz fuel cut i sprawia wiecej problemow, ale mozna sobie z nim poradzic.

Trzeci typ to moj ulubieniec. Prawdziwe kochane obd2 ktore posiada boost cut i fuel cut. Te wersje byly wyposazone w mapsensor (seryjnie jest z lewej strony kolo kielicha patrzac od przodu auta) Nie wszyskie wersje mialy mapa i szczerze to nie wiem dlaczego :) Dziwne jest to ze wersje bez mapa tez maja dzialajacy boost cut ktory czesto powoduje sporo problemow. Komputer nie posiada diody i sruby, a kosc diagnostyczna sluzy tylko do podpinania sie consultem. W tej wersji kompa nie sprawdzimy bledow z poziomu uzytkownika poniewaz komputer moze wykazac 999 bledow ;)


Zasadzniczo to mozna przyjac ze kompy 1 i 2 sa spoko do tuningu i nie sprawiaja problemow. Komp numer 3 sprawia "troszke" problemow ale ten temat takze mamy zjedzony :) Jezeli o mnie chodzi to dla mnie nie ma roznicy ktory komputer stroje bo juz wiem jak z nim postepowac. Po prostu samo strojenie zajmuje troszke wiecej czasu i trzeba zrobic 2 male modyfikacje aby a) mozna bylo sterowac zaplonem b) aby starczylo paliwa i nie bylo buntu na pokladzie. Amerykanie do dzis zyja w przekonaniu ze s14a nie da sie w pelni modyfikowac swinka :P

To wszystko to z moich obserwacji bo juz kilkanascie s14 mialem okazje modyfkowac :) Natomiast znajac nissany niczego nie gwarantuje bo japonczycy projektujac to auto i jego elektronike mieli chyba za duzo wolnego czasu :)

Pozdrawiam
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

Bartuś nie strasz, mam nadzieję, że OBD2 występowało tylko w s14a. Cały czas żyję w przeświadczeniu, że mam OBD1, ale mam też MAP'a tam gdzie piszesz, że powinien być. Ja nie chcę OBD2, przecież specjalnie kupiłem s14, właśnie dla OBD1. :D
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

DrRedDevil pisze:Bartuś nie strasz, mam nadzieję, że OBD2 występowało tylko w s14a. Cały czas żyję w przeświadczeniu, że mam OBD1, ale mam też MAP'a tam gdzie piszesz, że powinien być. Ja nie chcę OBD2, przecież specjalnie kupiłem s14, właśnie dla OBD1. :D
To masz juz kompa numer 2 :) Bez tragedi bo widzisz jak on dziala. Czasami mozna w nich spotkac mapa tak jak u ciebie ale ogolnie nie ma tragedi ze strojeniem bo to jeszcze nie jest obd2 :)

Pozdrawiam
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
Skunio
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 46
Rejestracja: sob 08 sty, 2005 13:07
Lokalizacja: WD
Kontakt:

Wow , dziaki za odpowiedz ;)


czy kompy te byly tez uzaleznione od rocznikow , chodzi mi o jakies orientacyjne przedzialy ....


widze ze i tak problemu niema ,, tylko tak jak sam piszesz jest to kwestia dluzszego i monotonngeo strojenia ..........

pozdrawiam
www.tgauto.pl
http://sklep.tgauto.pl
http://allegro.pl/sklep/10560393_tgauto_sklep_on_line
Oficjalny diler Ksport, BuddyClub, Ultralite oraz Apex Performance
sprzedawca Koni, EBC, Bilstein itp.
Import na zamownie
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Skunio pisze:Wow , dziaki za odpowiedz ;)


czy kompy te byly tez uzaleznione od rocznikow , chodzi mi o jakies orientacyjne przedzialy ....


widze ze i tak problemu niema ,, tylko tak jak sam piszesz jest to kwestia dluzszego i monotonngeo strojenia ..........

pozdrawiam
Szczerze mowiac to nie mam pewnosci kiedy jaki komp byl montowany bo to nie zalezalo sztywno od rocznikow tylko chyba od kraju w ktorym dany nissan zostal sprzedany. Mozna spotkac rozne komputery w tym samym roczniku wiec zlotej recepty nie ma. Generalnie jest tak ze im nowszy nissan tym wieksza szansa na madry komputer a to niestety niewiele wyjasnia. Jedyna opcja w s14 to dorwac sie do komputera i sprawdzic czy ma diode z boku
a s14a to chyba zadnej nie spotkalem z obd1.

Pozdrawiam
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
zgooras
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 47
Rejestracja: ndz 06 lis, 2005 19:46
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Brt, wiec moze uchylisz rabka tajemnicy jak sobie poradzic z OBD2 bez mapa jesli brakuje wachy powyzej 6k rpm? Udalo sie juz uzyskac przyzwoite AFR do 6000rpm, ale powyzej tego pulapu przekracza 13-13.5 /boost 1.1-1.2/

ps: ew. przeniesiemy to na nowy topic
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”