Strona 3 z 3

: pt 17 lut, 2006 22:52
autor: DrRedDevil
Komputery, komputerami, ale chyba wszystkie s14 mają OBD1, a s14a OBD2, co jest właśnie tą największą różnicą, która jednym w modyfikacjach sprzyja, a drugim trochę utrudnia.

: sob 18 lut, 2006 01:38
autor: brt
Skunio pisze:Wlasnie o tego typu odp mi chodzilo



to teraz tylko jeszcez raz zawroce glowe , Brt , mowiles o ostatniej serii s14 , jak moge rozpoznac ktory komp jest ktory jak trafie s14 z 1996-97 ;/

Jest sporo roznych kompow montowanych w s14 i s14a ale zasadniczo jezeli chodzi o tuning to mozemy wyroznic 3 typy.

Pierwszy typ to najstarszy komp spotykany na poczatku produkcji. Jest to najprostrza konstrukcja ktora w zasadzie ma wszystko gdzies i realizuje mape po odczytach z przeplywki i przepustnicy :) czyli jedym slowem kozak do tuning :) nie ma fuel cut i boost cut ;) (jedynie zamykanie przeplywki powoduja cut-y) Komp ma z boku czerwona diode led i srubke do sprawdzania bledow z poziomu uzytkownika.

Drugi typ to troszke nowszy komp. Nie jest to jeszcze obd2 ale juz ma pewne programy obronne :). Wystepowal glownie pod koniec produkcji s14 przed liftingiem. Komputer nie ma juz diody i sruby, ale mozna sprawdzic bledy kompa przez kostke diagnostyczna. Ten komp ma juz fuel cut i sprawia wiecej problemow, ale mozna sobie z nim poradzic.

Trzeci typ to moj ulubieniec. Prawdziwe kochane obd2 ktore posiada boost cut i fuel cut. Te wersje byly wyposazone w mapsensor (seryjnie jest z lewej strony kolo kielicha patrzac od przodu auta) Nie wszyskie wersje mialy mapa i szczerze to nie wiem dlaczego :) Dziwne jest to ze wersje bez mapa tez maja dzialajacy boost cut ktory czesto powoduje sporo problemow. Komputer nie posiada diody i sruby, a kosc diagnostyczna sluzy tylko do podpinania sie consultem. W tej wersji kompa nie sprawdzimy bledow z poziomu uzytkownika poniewaz komputer moze wykazac 999 bledow ;)


Zasadzniczo to mozna przyjac ze kompy 1 i 2 sa spoko do tuningu i nie sprawiaja problemow. Komp numer 3 sprawia "troszke" problemow ale ten temat takze mamy zjedzony :) Jezeli o mnie chodzi to dla mnie nie ma roznicy ktory komputer stroje bo juz wiem jak z nim postepowac. Po prostu samo strojenie zajmuje troszke wiecej czasu i trzeba zrobic 2 male modyfikacje aby a) mozna bylo sterowac zaplonem b) aby starczylo paliwa i nie bylo buntu na pokladzie. Amerykanie do dzis zyja w przekonaniu ze s14a nie da sie w pelni modyfikowac swinka :P

To wszystko to z moich obserwacji bo juz kilkanascie s14 mialem okazje modyfkowac :) Natomiast znajac nissany niczego nie gwarantuje bo japonczycy projektujac to auto i jego elektronike mieli chyba za duzo wolnego czasu :)

Pozdrawiam

: sob 18 lut, 2006 10:36
autor: DrRedDevil
Bartuś nie strasz, mam nadzieję, że OBD2 występowało tylko w s14a. Cały czas żyję w przeświadczeniu, że mam OBD1, ale mam też MAP'a tam gdzie piszesz, że powinien być. Ja nie chcę OBD2, przecież specjalnie kupiłem s14, właśnie dla OBD1. :D

: sob 18 lut, 2006 18:31
autor: brt
DrRedDevil pisze:Bartuś nie strasz, mam nadzieję, że OBD2 występowało tylko w s14a. Cały czas żyję w przeświadczeniu, że mam OBD1, ale mam też MAP'a tam gdzie piszesz, że powinien być. Ja nie chcę OBD2, przecież specjalnie kupiłem s14, właśnie dla OBD1. :D
To masz juz kompa numer 2 :) Bez tragedi bo widzisz jak on dziala. Czasami mozna w nich spotkac mapa tak jak u ciebie ale ogolnie nie ma tragedi ze strojeniem bo to jeszcze nie jest obd2 :)

Pozdrawiam

: ndz 19 lut, 2006 00:37
autor: Skunio
Wow , dziaki za odpowiedz ;)


czy kompy te byly tez uzaleznione od rocznikow , chodzi mi o jakies orientacyjne przedzialy ....


widze ze i tak problemu niema ,, tylko tak jak sam piszesz jest to kwestia dluzszego i monotonngeo strojenia ..........

pozdrawiam

: ndz 19 lut, 2006 05:17
autor: brt
Skunio pisze:Wow , dziaki za odpowiedz ;)


czy kompy te byly tez uzaleznione od rocznikow , chodzi mi o jakies orientacyjne przedzialy ....


widze ze i tak problemu niema ,, tylko tak jak sam piszesz jest to kwestia dluzszego i monotonngeo strojenia ..........

pozdrawiam
Szczerze mowiac to nie mam pewnosci kiedy jaki komp byl montowany bo to nie zalezalo sztywno od rocznikow tylko chyba od kraju w ktorym dany nissan zostal sprzedany. Mozna spotkac rozne komputery w tym samym roczniku wiec zlotej recepty nie ma. Generalnie jest tak ze im nowszy nissan tym wieksza szansa na madry komputer a to niestety niewiele wyjasnia. Jedyna opcja w s14 to dorwac sie do komputera i sprawdzic czy ma diode z boku
a s14a to chyba zadnej nie spotkalem z obd1.

Pozdrawiam

: sob 25 lut, 2006 16:27
autor: zgooras
Brt, wiec moze uchylisz rabka tajemnicy jak sobie poradzic z OBD2 bez mapa jesli brakuje wachy powyzej 6k rpm? Udalo sie juz uzyskac przyzwoite AFR do 6000rpm, ale powyzej tego pulapu przekracza 13-13.5 /boost 1.1-1.2/

ps: ew. przeniesiemy to na nowy topic