Przeboje z s14 z opola - UPDATE 8.04.2006
Moderator: Moderator
No to już parch jezdzi, nawet "idzie" ale pewnie ma iść lepiej
Problemy/pytania:
1. Kompresja 7,7,8, 8.5 źle, dobrze, przeciętnie??
2. Coś nie tak z lambdą, auto chodzi tylko z odłączoną, ale go zalewa. Jak sprawdzić, jeśli wymienić to na jaką, a może inne sposoby??
3. Wolne obroty coś nie tak, raz że auto przelewa, dwa chodzi nierówno (ok 800obr/min to nie za mało?? czy to przez to że przelewa? ) i silnik chodzi nierówno, w kabinie i z pod maski śmierdzi paliwem...
4. Coś się tłucze na wolnych obrotach (lekko gazu do ok 1500 obr/min i już nie słychać...)
Takie dość wyrazie tłuczenie, dźwięk podobny jaki wydaje mlot pneumatyczny , czy inne tłuczenie kilofem/mlotkiem w kamień/beton .
Ciężko określić skąd to dokładnie dochodzi (może jutro postaram się obsłuchać lepiej), ale wydaje się że od głowicy, albo co dziwne ze skrzyni biegów/ sprzęgła. A inna sprawa że auto było odpalane jakiś czas temu (co chodziło tylko do 2500 obr/min) i właśnie stukało. Po pewnym czasie było odpalone, i nic nie stukało, a teraz znowu stuka....
5. Rozsadziło końcowy tłumik.... było bum i dość srogo rozdymało końcową puszkę... auto przelewa i pewnie się paliwo nagromadziło rozgrzało i dlatego...
Jest też jakiś przedmuch na wydechu gdzieś pod maską, albo przy turbo albo gdzieś łączenie zaraz za turbo, słychać charakterystyczne pierdzenie.... co mogło najprawdopodobniej pójść - jest jakiś słaby punkt?? No i wyraźnie strzela przy odpuszczniu gazu....
Problemy/pytania:
1. Kompresja 7,7,8, 8.5 źle, dobrze, przeciętnie??
2. Coś nie tak z lambdą, auto chodzi tylko z odłączoną, ale go zalewa. Jak sprawdzić, jeśli wymienić to na jaką, a może inne sposoby??
3. Wolne obroty coś nie tak, raz że auto przelewa, dwa chodzi nierówno (ok 800obr/min to nie za mało?? czy to przez to że przelewa? ) i silnik chodzi nierówno, w kabinie i z pod maski śmierdzi paliwem...
4. Coś się tłucze na wolnych obrotach (lekko gazu do ok 1500 obr/min i już nie słychać...)
Takie dość wyrazie tłuczenie, dźwięk podobny jaki wydaje mlot pneumatyczny , czy inne tłuczenie kilofem/mlotkiem w kamień/beton .
Ciężko określić skąd to dokładnie dochodzi (może jutro postaram się obsłuchać lepiej), ale wydaje się że od głowicy, albo co dziwne ze skrzyni biegów/ sprzęgła. A inna sprawa że auto było odpalane jakiś czas temu (co chodziło tylko do 2500 obr/min) i właśnie stukało. Po pewnym czasie było odpalone, i nic nie stukało, a teraz znowu stuka....
5. Rozsadziło końcowy tłumik.... było bum i dość srogo rozdymało końcową puszkę... auto przelewa i pewnie się paliwo nagromadziło rozgrzało i dlatego...
Jest też jakiś przedmuch na wydechu gdzieś pod maską, albo przy turbo albo gdzieś łączenie zaraz za turbo, słychać charakterystyczne pierdzenie.... co mogło najprawdopodobniej pójść - jest jakiś słaby punkt?? No i wyraźnie strzela przy odpuszczniu gazu....
odp2. Możesz kupić uniwersalną boscha i będzie ok, ale pierw upewnij się że to sonda.Lui pisze:2. Coś nie tak z lambdą, auto chodzi tylko z odłączoną, ale go zalewa. Jak sprawdzić, jeśli wymienić to na jaką, a może inne sposoby??
4. Coś się tłucze na wolnych obrotach (lekko gazu do ok 1500 obr/min i już nie słychać...)
Takie dość wyrazie tłuczenie, dźwięk podobny jaki wydaje mlot pneumatyczny , czy inne tłuczenie kilofem/mlotkiem w kamień/beton .
odp4. Być może popychacze jeśli słychać to z głowicy.
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
i Ty tym jeździsz ??Lui pisze:No to już parch jezdzi, nawet "idzie" ale pewnie ma iść lepiej
Problemy/pytania:
1. Kompresja 7,7,8, 8.5 źle, dobrze, przeciętnie??
Nie wiem jak jest w SR, ale moim zdaniem to jest ŹLE.
EMWU is dead
Auto jest kuzyna, ja pisze bo kuzyn nie ma neta, a pozatym niezna się na silnikach...
No to lipton, ja mam uno turbo i tam minimalna kompresja (dopuszczalna) to w zależności od modelu to 5 lub 6 .... myślałem że ok 7 w nysce to nie będzie tak źle, pozatym że taka wyższa na tym czwartym
Druga sprawa to że auto zostało odpalone i zmierzona kompresja po ponad pół roku stania... może to tylko jakiś syf na zaworach....
Dzisiaj auto wraca znowu na warsztat to może znowu sprawdzi się komprechę po przejechaniu tych z 50km (bo może tyle zrobiło)
No i od razu pytanie ile pi razy drzwi trzeba liczyć za części do remontu sr20det ??
No to lipton, ja mam uno turbo i tam minimalna kompresja (dopuszczalna) to w zależności od modelu to 5 lub 6 .... myślałem że ok 7 w nysce to nie będzie tak źle, pozatym że taka wyższa na tym czwartym
Druga sprawa to że auto zostało odpalone i zmierzona kompresja po ponad pół roku stania... może to tylko jakiś syf na zaworach....
Dzisiaj auto wraca znowu na warsztat to może znowu sprawdzi się komprechę po przejechaniu tych z 50km (bo może tyle zrobiło)
No i od razu pytanie ile pi razy drzwi trzeba liczyć za części do remontu sr20det ??