S14 źle chodzi , cewka??? długie...

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Lui
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 136
Rejestracja: wt 07 lut, 2006 15:50
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Jak w temacie

pacjent to s14, pisałem już o nim dziwne rzeczy się działy ale odpalił a później remoncik itp itd

coś się nagle zrobiło źle....

w sumie to zaczęło się od sytuacji kiedy ja sobie nim jechałem, wyprzedzałem jakąś zawalidroge, trzeci bieg jakieś 3 tyś, gaz tak do 3/4 i przy ok 4,5 tyś coś tak auto strasznie szarpnęło i zaraz jechało ok

auto było wtedy seria (tyle że turbo na łożyskach kulkowych) + bov i wydech seria ale tylko jeden przelotowy tłumik końcowy .... nie działo sie nic, jezdziło ok bez problemów... do tego czasu

potem jak już dziad zapalił to chodził nie najlepiej... strasznie nierówno, szarpie silnikiem....,

był już zakupiony cały FMIC + orurowanie z apexperformance miało to być założone na dniach i zostało, a może się poprawi bo może gdzieś dolot się rozczelnił....

nic lipa, dalej chodzi źle, czasami lepiej, czasami gorzej, bywa tak że obroty tak spadają że trzeba dawać gazu by auto nie zgasło...

wg consulta wszystko OK.... TPS, CAS wszystko ustawione jak należy....

a auto nie chodzi jak należy, jak się jedzie w środku i się zaczyna przyśpieszać to ciągnie elegancko, ładnie przyśpiesza, nic nie przerywa

ale jak się stoi nad silnikiem i zwiększa obroty to widać jakby silnik gubił zapłony, od czasu do czasu nim wstrząśnie

sprawdziłem świecę, na pierwszym garze cała czarna... reszta ok

potem kolega z kuzynem zkładali świece z powrotem i wyszedł jeden drut....

na pierwszej cewce jakaś spręzynka to z długopisu chyba była (tak mówił mnie nie było już)


zrobiliśmy też jazdę z szerokopasmówką, nie wyglądało to tak najlepiej bo nie za bogato,

jak się jedzie normalnie to tak trzyma właśnie ok 14.7m 15, jak już jedzie sie pełnym ogniem to AFR spada od ok 13 czasami (wg wskaźnika na urządzonku od szerokopasmówki)

ale zgrałem logi i wygląda to niedobrze:

Obrazek

( i to nie wina sondy bo u mnie wychodzi równo...)

czy to jest właśnie wina tej zdrutowanej cewki, wypadają zapłony i do wydechu leci niespalone powietrze i wychodzą takie durne wykresy?

pytaliśmy się o cene cewki to ok 500zł powiedzieli jedna :shock: to troche dużo żeby wydać od tak i sprawdzić czy to napewno to....

ma ktoś może porzyczyć (oczywiście za jakąś kaucją) taką cewkę???

jak te cewki sprawdzić, opornośc wg. manuala ma być 1ohm, coś jeszcze???


czy może to być coś innego, np pompa paliwa, ale wtedy wykres AFR wyszedł by raczej ubogi a nie taki poszarpany

pozatym z wydechu tak śmierdzi benzyną że aż oczy łzawią a mimo to AFR pokazuje ubogo...
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

zaraz zaraz
piszesz że afr jest 14,7 jak jedziesz normalnie
potem piszesz że 13 jak butujesz
a potem że jest ubogo
w pracy jestem i może myślenie mi szwankuje ;) ale AFR 13 to jest właśnie dobry, dość bogaty więc jest okej wg mnie przy butowaniu - przy seryjnym aucie
proszę mnie poprawić jeśli się mylę
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
nitrokiller
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 40
Rejestracja: czw 21 lip, 2005 09:19
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Proponuje sprawdzić przewód masowy od cewek on jest razem z wiązką przy świecach. Musi on być podłączony przez taką kostkę do masy karoserii za silnikiem i mógł się ten kabel urwać lub przetrzeć. Ja tak miałem i wypadały zapłony silnik gasł a za chwilę było normalnie. Pozdrawiam.
Hydrauliczne hamulce ręczne, nowe, lepsze i precyzyjniejsze niż d2 albo ksport.Części 200sx s14 i s14a
Lui
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 136
Rejestracja: wt 07 lut, 2006 15:50
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

w porywach do 13, tak to trzyma AFR ok 14, to tak bardziej na bogato ale żeby było dobrze to tak myśle w okolicach 12,5 żeby było

ale może poprostu tak to auto jest ustawione,

ale nie o sam afr chodzi ale o to jak ten wykres wygląda, taki poszarpany, a było to płynne przyśpieszanie

no i na wolnych obrotach pokazuje AFR ok 22-25 a u mnie w aucie normalnie okolice 14.7 +- 0.5...


no nic jutro sprawdze ten kabel od cewek :)
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

IceMan pisze:zaraz zaraz
piszesz że afr jest 14,7 jak jedziesz normalnie
potem piszesz że 13 jak butujesz
a potem że jest ubogo
w pracy jestem i może myślenie mi szwankuje ;) ale AFR 13 to jest właśnie dobry, dość bogaty więc jest okej wg mnie przy butowaniu - przy seryjnym aucie
proszę mnie poprawić jeśli się mylę
13 afr przy pelnym bucie w aucie z turbo to jest ubogo. 12.5 powinno byc NAJMARNIEJ ale zalecane jest przynajmniej 11.5 - max 12 aby nie bylo za goraco.
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

ale seryjny program jest tak ustawiony ? bo to że robi się tak jak piszesz to wiem, ale czy seryjny komp tak leje benzynki ?
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
Adams
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 161
Rejestracja: śr 21 gru, 2005 13:46
Lokalizacja: Warszawka [Włochy]
Kontakt:

seryjny program chyba raczej nie jest na 13-14 ustawiany... Mialem dzis mierzony AFR przy 0.9bara 9.8-10.4 (na hamowni). Wprawdzie mam Walbro ale nie sadze by az tyle wiecej paliwa dawalo...
'99 S14a - maszyna do: jarania sprzęgła, plucia ogniem, palenia gumy... jeździć niby też się da :]
GaRaż

Proponuje sprawdzić przewód masowy od cewek on jest razem z wiązką przy świecach. Musi on być podłączony przez taką kostkę do masy karoserii za silnikiem i mógł się ten kabel urwać lub przetrzeć. Ja tak miałem i wypadały zapłony silnik gasł a za chwilę było normalnie. Pozdrawiam.
Moze to byc przyczyna, czesto w ECU zastosowane sa tzw. ofsety dotyczace napiecia, poszczegolnym wartosciom napiecia sa nadawane wartosci wydluzenia lub skrocenia czasu wtrysku, wiec jesli masa jest slaba to napiecia tez nie sa poprawnie interpretowane przez komputer i moze sie gubic. Tyle moge powiedziec na temat ECU gdyz w wiekszosci jest ta sama zasada. Zreszta na wiosne prawdopodobnie bede opanowywal APEXI Power FC do nissanka :) , wiec wtedy bede mogl sie cos wiecej wypowiedziec.
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Adams pisze:seryjny program chyba raczej nie jest na 13-14 ustawiany... Mialem dzis mierzony AFR przy 0.9bara 9.8-10.4 (na hamowni). Wprawdzie mam Walbro ale nie sadze by az tyle wiecej paliwa dawalo...
Bo na hamowni inercyjnej nie sprawdza sie afr ani go nie ustawia. Inercja to za male obciazenie dla auta z turbo. Wyniki z tego pomiaru mozesz wlozyc miedzy bajki.


GaRaż pisze:
Proponuje sprawdzić przewód masowy od cewek on jest razem z wiązką przy świecach. Musi on być podłączony przez taką kostkę do masy karoserii za silnikiem i mógł się ten kabel urwać lub przetrzeć. Ja tak miałem i wypadały zapłony silnik gasł a za chwilę było normalnie. Pozdrawiam.
Moze to byc przyczyna, czesto w ECU zastosowane sa tzw. ofsety dotyczace napiecia, poszczegolnym wartosciom napiecia sa nadawane wartosci wydluzenia lub skrocenia czasu wtrysku, wiec jesli masa jest slaba to napiecia tez nie sa poprawnie interpretowane przez komputer i moze sie gubic. Tyle moge powiedziec na temat ECU gdyz w wiekszosci jest ta sama zasada. Zreszta na wiosne prawdopodobnie bede opanowywal APEXI Power FC do nissanka :) , wiec wtedy bede mogl sie cos wiecej wypowiedziec.
Mylisz pojecia. Offset dotyczacy napiec nie ma nic do poprawnego dzialania cewki. Offset napiec mowi komputerowi jak dlugie maja byc czasy otwarc wtryskiwaczy w stosunku do voltarzu. Cewki cewkami. Komp daje impuls zaplonu na wzmacniacz, dalej sygnal idzie do cewki a cewka wykonuje strzal. Po prostu jak cewka ma slaba mase to nie jest w stanie sie zindukowac miedzy strzalami, iskra jest slaba dlatego na doladowaniu wystepuje przerywanie i suma sumarum wykres afr z pojedynczej sondy w ukladzie wydechowym jest ubogi i poszarpany. Oczywiscie to jest tylko jedna z mozliwych przyczyn.
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

równie dobrze to moze byc walnięty przepływomierz albo jego instalacja.

Jak jest peknięty izolator na swiecy to też tak bedzie robic.
Co do spręzynki to napewno to nie jest to te cewki działają nawet jak sie zapomnie je założyć.

pwoer transistor tez może takie cos robic - (swoją droga okablowanie PT jest masakrujące i szlak trafia jak trzeba je przerabiac np. przy swapie. Wszystkie skyliny maja juz PT zaraz przy cewkach a w 200sx są na lewym kielichu i pociagniete przez 4 wtyczki więc jest gdzie szukac braku kontaktu.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Lui
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 136
Rejestracja: wt 07 lut, 2006 15:50
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

nie oglądnąłem jeszcze dobrze wiązki ale dzisiaj została potwierdzona pewna rzecz której niebyliśmy pewni

jak auto się odpali zupełnie zimne np. po dniu stania to chodzi jak zegarek, można by szklanke wody postawić pełną na silniku :) , jak zaczyna łapać temperature to zaczynają wypadać te zapłony i silnikiem zaczyna rzucać trochę.....
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

u mnie bylo identycznie w mitsu jak strzelil POWER MODULE - Power Transistor i CAS . W mitsu to jest jeden modul wiec ciezko sprecyzowac czy byl to cas czy PT .

Pozdro
Awatar użytkownika
ziperr
Stały gość
Stały gość
Posty: 242
Rejestracja: ndz 24 lip, 2005 12:51
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

i udalo cos sie ustalic? a moze juz zrobione?
'Nigdy nie jest źle, ale zawsze może być lepiej' ;]
Lui
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 136
Rejestracja: wt 07 lut, 2006 15:50
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

nic...

ale sprawdzaliśmy auto gtechem i wychodzi 5.8 czyli taki nie zły wynik więc auto jeździ dobrze tylko z tymi wolnymi obrotami problem...


teraz zbytnio czasu nie ma ale jakiegoś dnia będzie trzeba tam zajrzeć i poszukać przyczyny :)
Awatar użytkownika
EnDrIu
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 537
Rejestracja: wt 26 paź, 2004 14:33
Lokalizacja: Warszawa

podlacze sie pod temat. Jezdzilem kilkoma SXami, ktore chcialem kupic i w dwoch z nich byl taki sam problem, auto szarpalo przy wkrecaniu sie w wysokie obroty.Zaczynalo sie to kolo 5 tys obr. i tak bylo do samego odciecia :? Uczucie bylo takie same jak gdy zaczyna brakowac gazu w samochodzie z LPG. Podjerzewam pompe paliwowa, ale czy to mogloby byc rowniez z przyczyny np. cewek??
Było: 200sx s13 SR20DET
Jest: 200sx s13 CA18DET

Sprzedam s13
topics20/s-s13-18t-z-gt28rs-vt31839.htm#288454
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”