BOTTOM END dla seryjnych bebechów w SR20DET

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Już przeglądałem wiele projektów z dłubnietymi niemal do 450KM uturbionymi SR20De (które smigają sobie po ulicy...) idą tym trapem chcialem ustalić jaka jest górna granica dla seryjnego SR20DET (zwykły De znosi do 450KM to ile może znieść taki doposarzony w natrysk oleju na denka tłoków, chłodnice oleju, mocniejszą pompe oleju, mocniejsze i odprężone tłoki, SR20DET ??), natrafiłem na ciekawą pogawke stąd::
http://www.automotiveforums.com/t233249.html

Chodzi mi głownie o tą notkę:
mine has been making a lazy 260RWKW at 1.1bar for over two years now, for shows we wind in a little more boost 1.4bar and make close to 290rwkw all on stock SR20det bottom end. the only addition is HKS 1.2mm head gasket.
oraz tą:
there's a 240 over in toledo ohio that dynoed 396whp (25 shot of nitrous) with completely stock internals, INCLUDING stock head gasket. he's been driving the hell out of it for a good couple years with no probs around 16psi.

he says 400whp is the absolute limit for stock engine (with much tuning). after that you need a head gasket and ras, sleeves, cams, etc. thats the main reason im looking to max out between 320-340whp. after that it takes much money to maintain and replace a blown engine with engine components.. below 350whp it is still purty streetable.
Zatem wychodzi że wytrzymałoś SR20De i SR20DET jest niemalże identyczna ??
Chyba że innaczej liczy się WHP w FWD i w RWD :roll: ??

Po cichu liczyłem że jak wsadze dół z SR20DET to będe mogł spokojnie dobić do 550-600KM i raz na jakiś czas dawać po garach bez stresu że coś pierdzielnie :D

Tutaj przykład paru SR20DET w drifcie co mają po 400WHP i to na seryjnych dołach:
http://www.kaaz180.com/Machines/machines.htm


Tak w wolnej chwili jakiś czas temu dokonałem porównania tłoków z SR20DE i SR20DET, oto moje spostrzeżenia (zacytowałem sam siebie z Nissanklub.pl):
Nudziło mi się i zabrałem się z rozbiorkę silników co zalegały u mnie w garage...
Chciałbym pokazać różnice konstrukcyjne między tłokami z Primery GT (SR20DE) a tymi z 200SX S14 (SR20DET), tak więc zaczynamy:

Zdjęcie dobrze obrazujące z kąd się bierze niższy stopień sprężania, po lewej wklęsły tłok z SR20DET (8,5:1) a po prawej płaski z SR20DE (10:1)
Obrazek

Na kolejnej fotce widać że tłoki w SR20DET mają dodatkowe wzmocnie w obrębie sworznia
Obrazek

Ba nawet same sworznie się różnią w SR20DET (po lewej) jest dłuższy oraz posiada grubszą ściankę:
Obrazek
Obrazek

Może dobrze to zdjęcie tego nie ilustruje ale chciałbym zwrócić uwage na to że tłok z SR20DET posiada znacznie większe kanały olejowe dla pierścieni dolnych oraz podwójne denko:
Obrazek

Z tego co jeszcze zaówarzyłem to sporo różnią się dolne podstawy, w SR20DET (po lewej) jest mniej wybranego materiału:
Obrazek
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Bakem0n0

600KM... na seryjnym dole... ja bym podchodzil do tego sceptycznie. Pewnie kupa osob ci juz mowila ze jak cos pier*** przy tych "set" KM to nie bedzie co zbierac ? bo nie bede sie przeciez powtarzac.... :mrgreen: To sie zemsci, predzej czy pozniej...
Za duze ryzyko - lepiej pomysl o kuciu, chyba ze koniecznie chcesz kogos przekonac ze mozna wyciagnac duzo z serii.

czy tak czy siak - powodzenia - trzymam kciuki ze sie uda... :mrgreen:
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

no ale nie mówięo pałowaniu AUTA non stop... Choć takie Driftowe maszyny z SR20DET co mają pod 410WHP (ok 500KM na wale) jakoś muszą znośić katowanie na zawodach i nie wysrać się przy tym - cholernie mnie to zastanawia i ciekawi...
Wszyscy piszą o zakuwaniu a nikt tak na prawdę nie wie przy ilu skończy się seria.

Np. Jaka z czego wynika przewaga tłoków kutych na zwykłymi orginalnymi z DET ??
Ze robi się pod nie luźniejsze pasowania i mimo 3 krotnie większego puchnięcia jak seriia nie dojdzie do zatarcia ? Czy że poźniej następuje ich rozerwanie ?
Tak na oko - co zresztą widać na moich fotkach to seryjny tłok z SR20DET to bardzo przemyślana konstrukcja...
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Awatar użytkownika
Barni
Stały gość
Stały gość
Posty: 322
Rejestracja: śr 17 mar, 2004 16:47
Lokalizacja: Olsztyn

Coobcio pisze: - cholernie mnie to zastanawia i ciekawi...
Wszyscy piszą o zakuwaniu a nikt tak na prawdę nie wie przy ilu skończy się seria.
dlatego musisz sprawdzic :wink:
ja tez moze bede probowal,bo mnie tez to nurtuje
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

No sprawdzę sprawdzę dla dobra POLSKOŚCI :D
320KM juz jest zrobione na seryjnym SR20De (bazowo 130KM) teraz lece wyżej... ale pomalutku najpierw uszczelka pod głową i śroby na nowo trzeba zmienić.
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Coobcio pisze:no ale nie mówięo pałowaniu AUTA non stop... Choć takie Driftowe maszyny z SR20DET co mają pod 410WHP (ok 500KM na wale) jakoś muszą znośić katowanie na zawodach i nie wysrać się przy tym - cholernie mnie to zastanawia i ciekawi...
Wszyscy piszą o zakuwaniu a nikt tak na prawdę nie wie przy ilu skończy się seria.

jest jedno "ale":

Both Kaaz 180 and Kaaz Sil80 were built inhouse at Kaaz USA. They only left the shop for painting and alignment.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wydaje mi sie, ze panowie z kaaza beda robic remonty co zawody. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Remont remontem ale taki silnik mimo że seryjny musi znosić maksymalne pałowanie przez parenaście dobrych minut... :D
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Grubo... na hamowni wytrzymał ciekawe czy na drodze też, tzn 5 do odcięcia :D
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

mnie tam zastanawia sens budowy potwora, a oszczedzanie na korbach... :mrgreen:

mental jestes i tyle :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

jak zrobisz potwora i bedzie sprawnie jezdzic, to zglos sie do mnie po znaczek nissana z napisem "insane" :mrgreen:
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

ODINN pisze:jak zrobisz potwora i bedzie sprawnie jezdzic, to zglos sie do mnie po znaczek nissana z napisem "insane" :mrgreen:
Jeszcze tylko sprzęgło mi zostało :D
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

915HP SR20DE(T) ale juz kuty

http://sxoc.co.uk/vbb/showthread.php?t=259740

sleeper nie ? :mrgreen:
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
blurek
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 685
Rejestracja: śr 27 paź, 2004 14:13
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

2,9 bara robi wrazenie :)
http://www.ext.com.pl - radiolinie, teleinformatyka
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

2,9 bara robi wrazenie :)
NOOO i to duze
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”