http://www.automotiveforums.com/t233249.html
Chodzi mi głownie o tą notkę:
oraz tą:mine has been making a lazy 260RWKW at 1.1bar for over two years now, for shows we wind in a little more boost 1.4bar and make close to 290rwkw all on stock SR20det bottom end. the only addition is HKS 1.2mm head gasket.
Zatem wychodzi że wytrzymałoś SR20De i SR20DET jest niemalże identyczna ??there's a 240 over in toledo ohio that dynoed 396whp (25 shot of nitrous) with completely stock internals, INCLUDING stock head gasket. he's been driving the hell out of it for a good couple years with no probs around 16psi.
he says 400whp is the absolute limit for stock engine (with much tuning). after that you need a head gasket and ras, sleeves, cams, etc. thats the main reason im looking to max out between 320-340whp. after that it takes much money to maintain and replace a blown engine with engine components.. below 350whp it is still purty streetable.
Chyba że innaczej liczy się WHP w FWD i w RWD ??
Po cichu liczyłem że jak wsadze dół z SR20DET to będe mogł spokojnie dobić do 550-600KM i raz na jakiś czas dawać po garach bez stresu że coś pierdzielnie
Tutaj przykład paru SR20DET w drifcie co mają po 400WHP i to na seryjnych dołach:
http://www.kaaz180.com/Machines/machines.htm
Tak w wolnej chwili jakiś czas temu dokonałem porównania tłoków z SR20DE i SR20DET, oto moje spostrzeżenia (zacytowałem sam siebie z Nissanklub.pl):
Nudziło mi się i zabrałem się z rozbiorkę silników co zalegały u mnie w garage...
Chciałbym pokazać różnice konstrukcyjne między tłokami z Primery GT (SR20DE) a tymi z 200SX S14 (SR20DET), tak więc zaczynamy:
Zdjęcie dobrze obrazujące z kąd się bierze niższy stopień sprężania, po lewej wklęsły tłok z SR20DET (8,5:1) a po prawej płaski z SR20DE (10:1)
Na kolejnej fotce widać że tłoki w SR20DET mają dodatkowe wzmocnie w obrębie sworznia
Ba nawet same sworznie się różnią w SR20DET (po lewej) jest dłuższy oraz posiada grubszą ściankę:
Może dobrze to zdjęcie tego nie ilustruje ale chciałbym zwrócić uwage na to że tłok z SR20DET posiada znacznie większe kanały olejowe dla pierścieni dolnych oraz podwójne denko:
Z tego co jeszcze zaówarzyłem to sporo różnią się dolne podstawy, w SR20DET (po lewej) jest mniej wybranego materiału: