Witam. Jak w temacie i powracam do tego tematu
Jakis czas temu o tym pisalem, okazalo sie ze padnieta byla lambda. Zmienilem lambde i przy okazji swiece (byly czarne).
Ale problem nadal jest.
Sprawdzilem dzisiaj przy pomocy consulta i nie mam zadnych bledów.
Gdzie szukac dalej przyczyny.
Dodaje jeszcze screna z jazdy, moze ktos obczaja te wszystkie cyferki i wie jakie napiecia powinny byc.
Spala 20/100km i przygasa po dodaniu gazu :(
Moderator: Moderator
mi nic te logi nie mowia
uzywalem po za tym nissan data scan, taki z zegarami
moze sprawdz afr podczas jazdy ?
poza tym jak przygasa przy dodaniu gazu to pewnie go zalewa
wiec moze nieszczelny dolot masz ? albo seryjny DV puszcza ? nie mam wiecej pomyslow poki co
uzywalem po za tym nissan data scan, taki z zegarami
moze sprawdz afr podczas jazdy ?
poza tym jak przygasa przy dodaniu gazu to pewnie go zalewa
wiec moze nieszczelny dolot masz ? albo seryjny DV puszcza ? nie mam wiecej pomyslow poki co
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
nie znam tego programu a/f base conieco moze mowic o skladzie mieszanki, jak jest bogato to komp obniza a/f base, ale na tym twoim ekranie są 2 takie wartosci wiec trudno powiedziec
jesli masz taki efekt ze dajesz gaz i puszczasz i silnik schodzi do wolnych obrotow i przygasa to masz nieszczelnosc albo bova zle ustawionego (za miekka sprezyna) jesli go masz
jak się nazywa ten program ? bo ciekawi mnie ten wskaznik spalania na 100km
jesli masz taki efekt ze dajesz gaz i puszczasz i silnik schodzi do wolnych obrotow i przygasa to masz nieszczelnosc albo bova zle ustawionego (za miekka sprezyna) jesli go masz
jak się nazywa ten program ? bo ciekawi mnie ten wskaznik spalania na 100km
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
na pewno masz bogato A/F base 87 mowi o tym ze komp stara sie mocno zubozyc mieszanke
a rowno pracuje silnik ?
cisnienie paliwa sprawdzales ?
a rowno pracuje silnik ?
cisnienie paliwa sprawdzales ?
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Silnik pracuje raczej równo tylko tak jak pisalem jak go wkrece na obroty to schodzac z obrotów przygasa. Cisnienia paliwa nie sprawdzalem. Jak to sprawdzić ?? i co moze byc przyczyna tego ze za bogata mieszanka jest.
s14a - SR20DET
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Najczęściej przyczyną jest że ECU myśli że ma zbyt biednie,
dzieje się tak kiedy do kompa trafiają fałszywe informacje o ilości zassanego powietrza,
przyczyną może być walnięta przepływka lub nieszczelny dolot ewentualnie walnięta lambda
to są najczęstsze przyczyny
inna możliwość to złe dawkowanie benzyny - walnięty PR, przytkany lub lejący wtryskiwacz
dzieje się tak kiedy do kompa trafiają fałszywe informacje o ilości zassanego powietrza,
przyczyną może być walnięta przepływka lub nieszczelny dolot ewentualnie walnięta lambda
to są najczęstsze przyczyny
inna możliwość to złe dawkowanie benzyny - walnięty PR, przytkany lub lejący wtryskiwacz
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Sonda byla wstawiana nowa jakis czas temu, wiec hmm teraz chyba wypadalo by sprawdzic nieszczelnosc i przeplywke tylko czy da sie sprawdzic czy przeplywka dziala prawidlowo czy jedyna opcja to podmiana na sprawna i sprawdzenie w ten sposób ?
s14a - SR20DET
oki. Jutro sprawdze dolot
s14a - SR20DET
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
ja odkręcałem przy turbinie i zaślepiałem - worek zrobiony ze starej dętki (jakieś 50cm dętki od komarka solidnie zaklejone kropelką z jednej strony), na wierzch opaska
to samo na plastikową rurkę do której przychodzi wąż od przepustnicy - tyle że tutaj odcinek dętki z wętylkiem,
do wężka idącego od tej plastikowej rury do przepustnicy podpinam manometr
póżniej tylko kompresor z końcówką do pompowania kół i dajmy na to 1 bar - dętka przy sprężarce nadmucha się jak balonik
jeśli po jakimś czasie (np. 5min) dalej jest 1bar to znaczy że dolot szczelny
mając wszystkie elementy można to spokojnie na stacji benzynowej sprawdzić
to samo na plastikową rurkę do której przychodzi wąż od przepustnicy - tyle że tutaj odcinek dętki z wętylkiem,
do wężka idącego od tej plastikowej rury do przepustnicy podpinam manometr
póżniej tylko kompresor z końcówką do pompowania kół i dajmy na to 1 bar - dętka przy sprężarce nadmucha się jak balonik
jeśli po jakimś czasie (np. 5min) dalej jest 1bar to znaczy że dolot szczelny
mając wszystkie elementy można to spokojnie na stacji benzynowej sprawdzić
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Wiec sprawdzilem dolot ale niestety nie sposobem na detke tulko posprawdzalem wszystkie rury na oko czy nie ma pekniec podokrecalem opaski i w jednej rurze tej zaraz za filtrem jest otwór w który byla wkrecona śrubka (pewnie tam sie podpinalo jakis wezyk od oryginalnej puszki z filtrem) Uszczelnilem to miejsce. Nadal tak samo Jaka wartosc A/f base jest prawidlowa ?
s14a - SR20DET