Strona 1 z 2

Co nalezy zrobic przy wymienie skrzyni A/T na M/T w SR20DET?

: pn 16 cze, 2008 16:28
autor: borimichal
Witam.
Szukalem na forum i znalazlem juz kilka informacji.
Ale chcialbym wiedziec cos wiecej.

Plan jest taki zeby zrobic swapa SR20DET do S13,tak sie akurat sklada ze mam na oku silnik z skrzynia automatyczna.
Czy skrzynia z CA18DET pasuje do SR20DET?
Jesli nie,to co musze jeszcze zakupic-oprocz skrzyni z SR`a?(wyczytalem ze trzeba zmienic kolo zamachowe)
Pedaly,pompke sprzegla i drazek mialbym juz w S13-czyli to odpada.

Czy przy zmianie skrzyni na manuala trzeba zmieniac calego kompa,czy ewentualnie mozna go jakos przeprogramowac(jesli sie da to gdzie?wyczytalem ze ToM kiedys oferowal taka usluge).

Jak wyglada sprawa z wałem i dyfernecjalem-zaznaczam ze mialbym wal i dyfer zarowno z S14 jak i z S13.

O czym jeszcze trzeba pomyslec przy takiej operacji?

: śr 18 cze, 2008 00:02
autor: xree
Co do elektroniki może mieć auto problem z wolnymi obrotami, najlepiej zmienić kompa ewentualnie wsad. Pozdrawiam.

: pn 30 cze, 2008 21:18
autor: borimichal
Nikt nic nie wie na ten temat?

: pn 30 cze, 2008 22:12
autor: m0rr1s
ciut offtopem... jakby wszystko pykło miałbyś CA na sprzedanie?

: ndz 06 lip, 2008 11:45
autor: piciu_s14
Jakbys chciał to bede miał do sprzedania cały zestaw silnik ze skrzynia itd. dokładne info na PW

: ndz 06 lip, 2008 15:30
autor: Raptor
kumpel przerzucał sie z at na mt w s14a - z tego co pamietam to wymieniał skrzynie i wał bo okazało się że at ma inna koncówke i do mt nie pasuje, poza tym nie wspominał o jakiś wiekszych problemach z przekładką

: ndz 06 lip, 2008 22:04
autor: Coobcio
Raptor pisze: tego co pamietam to wymieniał skrzynie i wał bo okazało się że at ma inna koncówke i do mt nie pasuje
To sobie dorobił dodatkowej roboty... tę końcówkę się wyciąga i po robocie to jest zwykła tulejka...

: ndz 06 lip, 2008 22:44
autor: borimichal
Ok,wiec cos juz wiem.
Dzieki Panowie za informacje

: czw 20 lut, 2014 17:33
autor: grzesko
Coobcio pisze:
Raptor pisze: tego co pamietam to wymieniał skrzynie i wał bo okazało się że at ma inna koncówke i do mt nie pasuje
To sobie dorobił dodatkowej roboty... tę końcówkę się wyciąga i po robocie to jest zwykła tulejka...
Macie jakis patent jak wyciągnąć tą tuleje z wału?

: czw 20 lut, 2014 20:34
autor: mielnik
1. mokrą gazetę wpychasz do środka
2. znajdujesz coś co wejdzie do środka i wsadzasz tam
3. walisz młotkiem
4. wyciągasz to w co waliłeś i dokładasz mokrej gazety
5. ponownie młotkujesz
itd
wyjdzie bez problemu :)

: czw 20 lut, 2014 20:44
autor: borimichal
mielnik pisze:1. mokrą gazetę wpychasz do środka
2. znajdujesz coś co wejdzie do środka i wsadzasz tam
3. walisz młotkiem
4. wyciągasz to w co waliłeś i dokładasz mokrej gazety
5. ponownie młotkujesz
itd
wyjdzie bez problemu :)
zamiast gazety polecam uzyc smaru :)

ale motyw z gazeta tez dobry,niezle sie usmialem :lol:

: czw 20 lut, 2014 21:16
autor: mielnik
no smar pewnie też się sprawdzi ale przy gazecie większa niespodzianka, że to faktycznie działa :D

: czw 20 lut, 2014 21:20
autor: mack1
Smarem/gazetami/chlebem wyciagniecie tuleje od manualnej skrzyni. SR automat ma duzo masywniejsza i ciasniej osadzona tuleje i bez sciagacza udarowego bardzo ciezko jest to zrobic.

: sob 22 lut, 2014 12:06
autor: grzesko
metalowy kołek rozporowy do betonu, naspawana na niego rurka i młotek bezwładnościowy dały radę ;)

: śr 13 sie, 2014 23:32
autor: Tofik
odgrzebe trochę.
Konwersja automat na manual w s14. kompletna lista części i przybliżony koszt - nie licząc robocizny bo sam spokojnie bym to ogarnął.
Ma ktoś jakąś wiedze w tym temacie? Byłbym bardzo wdzięczny
z góry dzięki