Filtr oleju do RB25DET

wszystko na temat silników RB

Moderator: Moderator

BartekSz
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 6
Rejestracja: wt 03 lut, 2009 15:07

Gdzie dostane (najlepiej w okolicach Łodzi) filtr oleju do RB25DET ?

Pozdrawiam,
Bartek

P.S.
Oto pacjent...

Obrazek
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

pasuje filtr od CA więc kupisz w dowolnym sklepie z częściami do japończyków
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Silicone
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: czw 11 sty, 2007 14:28
Lokalizacja: Kraków/Hebdów
Kontakt:

mam taki k&n. jak cos to PW

[ Dodano: Wto 03 Lut, 2009 17:01 ]
mam taki k&n. jak cos to PW.

poza tym sky piekny!!! i do tedo w JDM'owym kolorku :D
Montaż i Strojenie DET 3, EMU, VEMS, itp...
Kraków
BartekSz
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 6
Rejestracja: wt 03 lut, 2009 15:07

JDMowe to była super dziwne wiązki porobione przez poprzedniego właścielia oraz neony w środku (już wywalone) i tez pod samochodem (w trakcie demontażu) :?
Awatar użytkownika
Silicone
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: czw 11 sty, 2007 14:28
Lokalizacja: Kraków/Hebdów
Kontakt:

roball
przy filtrze oliwy to tylko sie gwint liczy??? czy ten filtr z CA jest identyczny co w rb?
Montaż i Strojenie DET 3, EMU, VEMS, itp...
Kraków
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

pasuje gwint i średnica..
nigdy nie miałem oryginalnego filtra z RB więc ciężko mi porównać czy reszta jest taka sama ...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

Silicone pisze:roball
przy filtrze oliwy to tylko sie gwint liczy??? czy ten filtr z CA jest identyczny co w rb?
nie koniecznie tylko gwint, wczesniej stosowalem pewne filtry oliwy i kontrolka mi gasla po 3ch sekundach od odpalenia, zmienilem na inny i kontrolka gasnie po sekundzie, widocznie inna przepustowosc jest..
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

tylko czy przypadkiem czujnik ciśnienia oleju nie jest PRZED filtrem?
czyli kontrolka będzie gasła tym szybciej im WIĘKSZY opór daje filtr..
opór filtra nie jest związany z jego pojemnością

jak to jest z tym obiegiem oleju?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

nie wiem co tam sie dzieje ale pewne jest to ze szybciej lapie cisnienie, 2sek roznicy to raczej duzo :) moze ten co wczesniej stosowalem nie zatrzymywal w sobie oleju tylko wracalo do michy? bo wiem ze jak postawilem auto na godzine i potem odpalalem to cisnienie gaslo po sekundzie, dopiero po dluzszej przerwie trwalo okolo 3 sek
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Ban0ff pisze:nie wiem co tam sie dzieje ale pewne jest to ze szybciej lapie cisnienie, 2sek roznicy to raczej duzo :)
tylko że w zależności od tego co się tam dzieje to te 2s są złe lub brak tych 2s jest zły :)

jeśli układ jest taki

pompa->czujnik->filtr->smarowane części

to wczesne gaśnięcie lampki oznacza powstanie ciśnienia pomiędzy pompą a filtrem,
z czego pośrednio można wnioskować że reszta silnika dostaje olej później (zakładając takie same pojemności filtrów)
po prostu ten włoski filterek daje większy opór, olej ciężko idzie dalej więc na czujniku pojawia się ciśnienie..
przy luźnym filtrze ciśnienie pojawi się dopiero jak olej dojdzie do kanałów smarowania (gdzie jest węziej i jest opór - a to daje ciśnienie)

dlatego fajnie by było wyjaśnić jak dokładnie wygląda obieg oleju ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Silicone
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: czw 11 sty, 2007 14:28
Lokalizacja: Kraków/Hebdów
Kontakt:

nie wiem jaki filtr jest w ca, ale ten z rb jest dwa razy wiekszy niz w sr.

natomiast filtr k&n ma taka gumowa klapke, ktora nie pozwala olejowi uciec z niego, po zgaszeniu silnika.
Montaż i Strojenie DET 3, EMU, VEMS, itp...
Kraków
xree
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 186
Rejestracja: czw 26 kwie, 2007 06:00
Lokalizacja: Polkowice/Lubin
Kontakt:

To że filtr od RB jest 2x większy od SR jest mocno przesadzone conajmniej 2x :) Jutro jak znajde chwilke pujde do garażu i zwymiaruje orginalny filtr nissana do RB gdzieś powinienem mieć w zapasie na półce :)
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

roball pisze:
Ban0ff pisze:nie wiem co tam sie dzieje ale pewne jest to ze szybciej lapie cisnienie, 2sek roznicy to raczej duzo :)
tylko że w zależności od tego co się tam dzieje to te 2s są złe lub brak tych 2s jest zły :)

jeśli układ jest taki

pompa->czujnik->filtr->smarowane części

to wczesne gaśnięcie lampki oznacza powstanie ciśnienia pomiędzy pompą a filtrem,
z czego pośrednio można wnioskować że reszta silnika dostaje olej później (zakładając takie same pojemności filtrów)
po prostu ten włoski filterek daje większy opór, olej ciężko idzie dalej więc na czujniku pojawia się ciśnienie..
przy luźnym filtrze ciśnienie pojawi się dopiero jak olej dojdzie do kanałów smarowania (gdzie jest węziej i jest opór - a to daje ciśnienie)

dlatego fajnie by było wyjaśnić jak dokładnie wygląda obieg oleju ;)
A jeszcze jedna wazna rzecz :!:
Na starym filtrze dluzej swiecila sie kontrolka i dluzej pukaly popychacze :!:
Awatar użytkownika
Silicone
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: czw 11 sty, 2007 14:28
Lokalizacja: Kraków/Hebdów
Kontakt:

szkoda ze nie pstryknolem foty jak mialem oba w reku...
nie jest to grubo przesadzone co pisalem wczesniej :)

RB srednica 8, dlugosc 11
Montaż i Strojenie DET 3, EMU, VEMS, itp...
Kraków
xree
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 186
Rejestracja: czw 26 kwie, 2007 06:00
Lokalizacja: Polkowice/Lubin
Kontakt:

Dla sprostowania sprawy na poniższych fotach orginał filtra do rb OEM NISSAN tak że kolega silicone troche przesadził z wymiarami :)

Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki RB”