strojenie RB25DET

wszystko na temat silników RB

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Maretzky
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 826
Rejestracja: śr 29 paź, 2003 18:04
Lokalizacja: Wejherowo

Seryjne turbo nie wytrzyma 350km. 300 moze podoła na codzien. Po wymianie turbiny i tak 400 km nie zrobisz ... bo skonczą sie wtryski przy 330KM. Do kosztu turbiny dolicz koszt kolektora TOP , ale bez wymiany kolektora ssącego nie zmiescisz sie. Dolicz wasegate , MAF albo MAP , sprzęgło .... i robi sie juz 10k PLN.

Co do kompa ja uzywam smt6 i jak narazie działa.
Obrazek
Awatar użytkownika
...Bartuś...
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 69
Rejestracja: pn 22 wrz, 2008 21:57
Lokalizacja: Warszawskie Hawaje
Kontakt:

Nie długo będę miał kolektor dolotowy Greddy i wtryski 800cc...Akurat sprzęgło będzie ACT 6 łopatkowy spiek...Ponieważ w chwili obecnej jest to Automat :)

Modyfikacje takiego samochodu nigdy nie są tanie
Skyline R33 GTS-T Auto - S13 Ca18DET Stage 2 :)
Yellow DailyDriver
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

@Maretzky

w CA 4 wtryski 370cc na lekko podniesionym ciśnieniu paliwa wystarczają na 290KM (projekt Mkx'a)

w RB chyba są 444cc? nawet jakby były 370cc, to wychodzi że 2 dodatkowe garki powinny dać +50% mocy - czyli łącznie jakieś 430KM

jak to jest?

@Bartuś
jak chcesz 400KM to lekko przegiąłeś z wielkością wtrysków...
duże wtryski = duża latencja, świnką tego nie ogarniesz...
Ostatnio zmieniony pt 30 paź, 2009 02:39 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

w rb26 sa 444
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
Maretzky
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 826
Rejestracja: śr 29 paź, 2003 18:04
Lokalizacja: Wejherowo

W RB25 są 370cc.
Nie znam sie na konstrukcji silnika , ale wydaje mi sie ze +50% wiecej garów nie rowna sie +50% wiecej mocy :) Są przeciez straty mocy na masie wiekszego wału , wiekszej ilosci korbowodów i tłoków itp itd.
Fakt jest taki ze przy 0.8 bara ( nie wiem ile było mocy ale podejzewam ze cos koło 300 ) wtryski chodziły juz na 8o% mozliwosci przy cisnieniu paliwa 6 barów !!
Obrazek
Awatar użytkownika
...Bartuś...
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 69
Rejestracja: pn 22 wrz, 2008 21:57
Lokalizacja: Warszawskie Hawaje
Kontakt:

roball pisze:@Maretzky

w CA 4 wtryski 370cc na lekko podniesionym ciśnieniu paliwa wystarczają na 290KM (projekt Mkx'a)

w RB chyba są 444cc? nawet jakby były 370cc, to wychodzi że 2 dodatkowe garki powinny dać +50% mocy - czyli łącznie jakieś 430KM

jak to jest?

@Bartuś
jak chcesz 400KM to lekko przegiąłeś z wielkością wtrysków...
duże wtryski = duża latencja, świnką tego nie ogarniesz...

Wiem Ziom...Już Mi napisano że te wtryski będą za duże...Czyli szukać muszę coś w granicach 500cc??
Skyline R33 GTS-T Auto - S13 Ca18DET Stage 2 :)
Yellow DailyDriver
dark
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 132
Rejestracja: śr 02 lip, 2008 07:29
Lokalizacja: PL

tak szukaj w granicach 500

[ Dodano: Pią 30 Paź, 2009 11:41 ]
niedlugo wpadam na hamownie i wkleje wykres z modzonego rbeka na seryjnej turbinie przy 0,8
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Maretzky pisze:W RB25 są 370cc.
Nie znam sie na konstrukcji silnika , ale wydaje mi sie ze +50% wiecej garów nie rowna sie +50% wiecej mocy :) Są przeciez straty mocy na masie wiekszego wału , wiekszej ilosci korbowodów i tłoków itp itd.
owszem są większe straty - ale rozkładają się one na proporcjonalnie większą ilość cylindrów..

spójrz na silnik W12 - 420KM, konstrukcyjnie składa się on z połączonych silników VR6 o mocy 200KM (oczywiście nikt nie spawa gotowych VR6 - wspólny blok i wał są robione od podstaw, ale np. głowice, panewki, korby są z VR6)

nie można porównywać silników o różnych konstrukcjach np. 2 cylindry z malucha i 4 z cienko-cienko, tak samo RB i SR to różne silniki, ale CA i RB są konstrukcyjnie bardzo podobne (pomijając ilość cylindrów) ;)

to co napisałeś o wtryskach się zgadza - seria CA ma 170KM i przy odcince wtryski pracujące na DC 97%, w RB da to 255KM,
skoro faktyczne seryjne moce i wydajności wtrysków zgadzają się, to dlaczego w CA na tych samych wtryskach da się uzyskać znacznie większy procentowy przyrost mocy?

PS
może rzecz w tym że DC100% to nie koniec możliwości..
Forest jeździł CA w drifcie na DC 125% - o ile mi wiadomo wtryski to przeżyły, ale może sam się odezwie :D
Ostatnio zmieniony pt 30 paź, 2009 13:46 przez roball, łącznie zmieniany 2 razy.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Majku
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 192
Rejestracja: pt 21 gru, 2007 12:50
Lokalizacja: EUdeZET
Kontakt:

Maretzky pisze:Seryjne turbo nie wytrzyma 350km. 300 moze podoła na codzien. Po wymianie turbiny i tak 400 km nie zrobisz ... bo skonczą sie wtryski przy 330KM. Do kosztu turbiny dolicz koszt kolektora TOP , ale bez wymiany kolektora ssącego nie zmiescisz sie. Dolicz wasegate , MAF albo MAP , sprzęgło .... i robi sie juz 10k PLN.

Co do kompa ja uzywam smt6 i jak narazie działa.
Pokaże CI wykres z hamowni to może uwierzysz? cały sezon w drifcie przejeździło z taką mocą czasem nawet więcej bo EBC było podkręcane i turbina dała rade...jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz:P
Against All Authority
dark
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 132
Rejestracja: śr 02 lip, 2008 07:29
Lokalizacja: PL

a na ile ladowała seryjna turbina ze miala taką moc i nic sie nie stało??
Awatar użytkownika
Majku
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 192
Rejestracja: pt 21 gru, 2007 12:50
Lokalizacja: EUdeZET
Kontakt:

koło 1 bara w peaku, ale nie wiem jak było paliwo wyregulowane...szukam wykresu:)
Against All Authority
dark
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 132
Rejestracja: śr 02 lip, 2008 07:29
Lokalizacja: PL

paliwo do turbiny ni jak sie ma, ciekawi mnie tylko doladowanie bo ceramika jest krucha :evil:
Ostatnio zmieniony pt 30 paź, 2009 17:02 przez dark, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Neo2005
Sponsor
Sponsor
Posty: 918
Rejestracja: czw 08 maja, 2008 15:05
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

1 bar i 350km z seryjnej turbiny rb???

Dawaj ten wykres bo wątpie zeby tam była "ta" turbina...
Części tuningowe bovy, naby, pasy szelkowe, wskazniki, turbo timery,stozki, kierownice i wiele wiele innych - zawsze w dobrych cenach !!! 505-205-558

Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251

My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
Awatar użytkownika
Majku
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 192
Rejestracja: pt 21 gru, 2007 12:50
Lokalizacja: EUdeZET
Kontakt:

Przepraszam drobna pomyłka dokładnie było 334km na kołach przy doładowaniu w peaku 1 bar zmniejszonym bo przez EBC były straszne falowania ciśnienia...jak znajdę aparat to wrzucę zdjęcie:)
Against All Authority
xree
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 186
Rejestracja: czw 26 kwie, 2007 06:00
Lokalizacja: Polkowice/Lubin
Kontakt:

Z własnego doświadczenia wiem że w RB25 były montowane 2 rodzaje turbin :
1) wirnik na ssącym metalowy na wydechu ceramika
2) wirnik na ssącym nylonowo carbonowy na wydechu ceramika

Co do możliwości 1 turbo oczywiście ma większe:)

Jeżeli chodzi o 1 bar na seryjnej turbinie to też nie problem - to jest loteria może chodzić wiecznie i nic się nie stanie a może strzelić przy seryjnym doładowaniu, fakt faktem ze wzrostem ciśnienia ryzyko wzrasta znacząco:) Seria wtryski spokojnie zaspokoją 330KM ale mogą i więcej ale to zależne od wielu czynników. Jeżeli chodzi o większe doładowania w RB (ponad 1 bar) radze się zastanowić z 3 razy bo może się zdażyć że korbowody powiedzą papa:) - moge zrobić foto jak ładnie takie wyglądają:)
Tel.kom. +48-696-003-667(godz. 10-20)/gg 872468 - jeżeli nie odbieram 2-3 razy z rzędu w jakimś odstępie czasu proszę wysłać SMS-a
NISTUNE/CZIPY
CZĘŚCI S13/S14/R32/R33/R34/Z32/Q45
SPRZEDAŻ RATALNA !!!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki RB”