Seryjne turbo nie wytrzyma 350km. 300 moze podoła na codzien. Po wymianie turbiny i tak 400 km nie zrobisz ... bo skonczą sie wtryski przy 330KM. Do kosztu turbiny dolicz koszt kolektora TOP , ale bez wymiany kolektora ssącego nie zmiescisz sie. Dolicz wasegate , MAF albo MAP , sprzęgło .... i robi sie juz 10k PLN.
Co do kompa ja uzywam smt6 i jak narazie działa.
strojenie RB25DET
Moderator: Moderator
- ...Bartuś...
- Coś już wiem
- Posty: 69
- Rejestracja: pn 22 wrz, 2008 21:57
- Lokalizacja: Warszawskie Hawaje
- Kontakt:
Nie długo będę miał kolektor dolotowy Greddy i wtryski 800cc...Akurat sprzęgło będzie ACT 6 łopatkowy spiek...Ponieważ w chwili obecnej jest to Automat
Modyfikacje takiego samochodu nigdy nie są tanie
Modyfikacje takiego samochodu nigdy nie są tanie
Skyline R33 GTS-T Auto - S13 Ca18DET Stage 2
Yellow DailyDriver
Yellow DailyDriver
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
@Maretzky
w CA 4 wtryski 370cc na lekko podniesionym ciśnieniu paliwa wystarczają na 290KM (projekt Mkx'a)
w RB chyba są 444cc? nawet jakby były 370cc, to wychodzi że 2 dodatkowe garki powinny dać +50% mocy - czyli łącznie jakieś 430KM
jak to jest?
@Bartuś
jak chcesz 400KM to lekko przegiąłeś z wielkością wtrysków...
duże wtryski = duża latencja, świnką tego nie ogarniesz...
w CA 4 wtryski 370cc na lekko podniesionym ciśnieniu paliwa wystarczają na 290KM (projekt Mkx'a)
w RB chyba są 444cc? nawet jakby były 370cc, to wychodzi że 2 dodatkowe garki powinny dać +50% mocy - czyli łącznie jakieś 430KM
jak to jest?
@Bartuś
jak chcesz 400KM to lekko przegiąłeś z wielkością wtrysków...
duże wtryski = duża latencja, świnką tego nie ogarniesz...
Ostatnio zmieniony pt 30 paź, 2009 02:39 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
w rb26 sa 444
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
W RB25 są 370cc.
Nie znam sie na konstrukcji silnika , ale wydaje mi sie ze +50% wiecej garów nie rowna sie +50% wiecej mocy Są przeciez straty mocy na masie wiekszego wału , wiekszej ilosci korbowodów i tłoków itp itd.
Fakt jest taki ze przy 0.8 bara ( nie wiem ile było mocy ale podejzewam ze cos koło 300 ) wtryski chodziły juz na 8o% mozliwosci przy cisnieniu paliwa 6 barów !!
Nie znam sie na konstrukcji silnika , ale wydaje mi sie ze +50% wiecej garów nie rowna sie +50% wiecej mocy Są przeciez straty mocy na masie wiekszego wału , wiekszej ilosci korbowodów i tłoków itp itd.
Fakt jest taki ze przy 0.8 bara ( nie wiem ile było mocy ale podejzewam ze cos koło 300 ) wtryski chodziły juz na 8o% mozliwosci przy cisnieniu paliwa 6 barów !!
- ...Bartuś...
- Coś już wiem
- Posty: 69
- Rejestracja: pn 22 wrz, 2008 21:57
- Lokalizacja: Warszawskie Hawaje
- Kontakt:
roball pisze:@Maretzky
w CA 4 wtryski 370cc na lekko podniesionym ciśnieniu paliwa wystarczają na 290KM (projekt Mkx'a)
w RB chyba są 444cc? nawet jakby były 370cc, to wychodzi że 2 dodatkowe garki powinny dać +50% mocy - czyli łącznie jakieś 430KM
jak to jest?
@Bartuś
jak chcesz 400KM to lekko przegiąłeś z wielkością wtrysków...
duże wtryski = duża latencja, świnką tego nie ogarniesz...
Wiem Ziom...Już Mi napisano że te wtryski będą za duże...Czyli szukać muszę coś w granicach 500cc??
Skyline R33 GTS-T Auto - S13 Ca18DET Stage 2
Yellow DailyDriver
Yellow DailyDriver
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
owszem są większe straty - ale rozkładają się one na proporcjonalnie większą ilość cylindrów..Maretzky pisze:W RB25 są 370cc.
Nie znam sie na konstrukcji silnika , ale wydaje mi sie ze +50% wiecej garów nie rowna sie +50% wiecej mocy Są przeciez straty mocy na masie wiekszego wału , wiekszej ilosci korbowodów i tłoków itp itd.
spójrz na silnik W12 - 420KM, konstrukcyjnie składa się on z połączonych silników VR6 o mocy 200KM (oczywiście nikt nie spawa gotowych VR6 - wspólny blok i wał są robione od podstaw, ale np. głowice, panewki, korby są z VR6)
nie można porównywać silników o różnych konstrukcjach np. 2 cylindry z malucha i 4 z cienko-cienko, tak samo RB i SR to różne silniki, ale CA i RB są konstrukcyjnie bardzo podobne (pomijając ilość cylindrów)
to co napisałeś o wtryskach się zgadza - seria CA ma 170KM i przy odcince wtryski pracujące na DC 97%, w RB da to 255KM,
skoro faktyczne seryjne moce i wydajności wtrysków zgadzają się, to dlaczego w CA na tych samych wtryskach da się uzyskać znacznie większy procentowy przyrost mocy?
PS
może rzecz w tym że DC100% to nie koniec możliwości..
Forest jeździł CA w drifcie na DC 125% - o ile mi wiadomo wtryski to przeżyły, ale może sam się odezwie
Ostatnio zmieniony pt 30 paź, 2009 13:46 przez roball, łącznie zmieniany 2 razy.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Pokaże CI wykres z hamowni to może uwierzysz? cały sezon w drifcie przejeździło z taką mocą czasem nawet więcej bo EBC było podkręcane i turbina dała rade...jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz:PMaretzky pisze:Seryjne turbo nie wytrzyma 350km. 300 moze podoła na codzien. Po wymianie turbiny i tak 400 km nie zrobisz ... bo skonczą sie wtryski przy 330KM. Do kosztu turbiny dolicz koszt kolektora TOP , ale bez wymiany kolektora ssącego nie zmiescisz sie. Dolicz wasegate , MAF albo MAP , sprzęgło .... i robi sie juz 10k PLN.
Co do kompa ja uzywam smt6 i jak narazie działa.
Against All Authority
koło 1 bara w peaku, ale nie wiem jak było paliwo wyregulowane...szukam wykresu:)
Against All Authority
1 bar i 350km z seryjnej turbiny rb???
Dawaj ten wykres bo wątpie zeby tam była "ta" turbina...
Dawaj ten wykres bo wątpie zeby tam była "ta" turbina...
Części tuningowe bovy, naby, pasy szelkowe, wskazniki, turbo timery,stozki, kierownice i wiele wiele innych - zawsze w dobrych cenach !!! 505-205-558
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
Przepraszam drobna pomyłka dokładnie było 334km na kołach przy doładowaniu w peaku 1 bar zmniejszonym bo przez EBC były straszne falowania ciśnienia...jak znajdę aparat to wrzucę zdjęcie:)
Against All Authority
-
- Coś już wiem
- Posty: 186
- Rejestracja: czw 26 kwie, 2007 06:00
- Lokalizacja: Polkowice/Lubin
- Kontakt:
Z własnego doświadczenia wiem że w RB25 były montowane 2 rodzaje turbin :
1) wirnik na ssącym metalowy na wydechu ceramika
2) wirnik na ssącym nylonowo carbonowy na wydechu ceramika
Co do możliwości 1 turbo oczywiście ma większe:)
Jeżeli chodzi o 1 bar na seryjnej turbinie to też nie problem - to jest loteria może chodzić wiecznie i nic się nie stanie a może strzelić przy seryjnym doładowaniu, fakt faktem ze wzrostem ciśnienia ryzyko wzrasta znacząco:) Seria wtryski spokojnie zaspokoją 330KM ale mogą i więcej ale to zależne od wielu czynników. Jeżeli chodzi o większe doładowania w RB (ponad 1 bar) radze się zastanowić z 3 razy bo może się zdażyć że korbowody powiedzą papa:) - moge zrobić foto jak ładnie takie wyglądają:)
1) wirnik na ssącym metalowy na wydechu ceramika
2) wirnik na ssącym nylonowo carbonowy na wydechu ceramika
Co do możliwości 1 turbo oczywiście ma większe:)
Jeżeli chodzi o 1 bar na seryjnej turbinie to też nie problem - to jest loteria może chodzić wiecznie i nic się nie stanie a może strzelić przy seryjnym doładowaniu, fakt faktem ze wzrostem ciśnienia ryzyko wzrasta znacząco:) Seria wtryski spokojnie zaspokoją 330KM ale mogą i więcej ale to zależne od wielu czynników. Jeżeli chodzi o większe doładowania w RB (ponad 1 bar) radze się zastanowić z 3 razy bo może się zdażyć że korbowody powiedzą papa:) - moge zrobić foto jak ładnie takie wyglądają:)
Tel.kom. +48-696-003-667(godz. 10-20)/gg 872468 - jeżeli nie odbieram 2-3 razy z rzędu w jakimś odstępie czasu proszę wysłać SMS-a
NISTUNE/CZIPY
CZĘŚCI S13/S14/R32/R33/R34/Z32/Q45
SPRZEDAŻ RATALNA !!!!!
NISTUNE/CZIPY
CZĘŚCI S13/S14/R32/R33/R34/Z32/Q45
SPRZEDAŻ RATALNA !!!!!