Strona 3 z 4

: czw 29 paź, 2009 22:29
autor: Maretzky
Seryjne turbo nie wytrzyma 350km. 300 moze podoła na codzien. Po wymianie turbiny i tak 400 km nie zrobisz ... bo skonczą sie wtryski przy 330KM. Do kosztu turbiny dolicz koszt kolektora TOP , ale bez wymiany kolektora ssącego nie zmiescisz sie. Dolicz wasegate , MAF albo MAP , sprzęgło .... i robi sie juz 10k PLN.

Co do kompa ja uzywam smt6 i jak narazie działa.

: czw 29 paź, 2009 23:53
autor: ...Bartuś...
Nie długo będę miał kolektor dolotowy Greddy i wtryski 800cc...Akurat sprzęgło będzie ACT 6 łopatkowy spiek...Ponieważ w chwili obecnej jest to Automat :)

Modyfikacje takiego samochodu nigdy nie są tanie

: pt 30 paź, 2009 02:37
autor: roball
@Maretzky

w CA 4 wtryski 370cc na lekko podniesionym ciśnieniu paliwa wystarczają na 290KM (projekt Mkx'a)

w RB chyba są 444cc? nawet jakby były 370cc, to wychodzi że 2 dodatkowe garki powinny dać +50% mocy - czyli łącznie jakieś 430KM

jak to jest?

@Bartuś
jak chcesz 400KM to lekko przegiąłeś z wielkością wtrysków...
duże wtryski = duża latencja, świnką tego nie ogarniesz...

: pt 30 paź, 2009 08:12
autor: Ban0ff
w rb26 sa 444

: pt 30 paź, 2009 10:25
autor: Maretzky
W RB25 są 370cc.
Nie znam sie na konstrukcji silnika , ale wydaje mi sie ze +50% wiecej garów nie rowna sie +50% wiecej mocy :) Są przeciez straty mocy na masie wiekszego wału , wiekszej ilosci korbowodów i tłoków itp itd.
Fakt jest taki ze przy 0.8 bara ( nie wiem ile było mocy ale podejzewam ze cos koło 300 ) wtryski chodziły juz na 8o% mozliwosci przy cisnieniu paliwa 6 barów !!

: pt 30 paź, 2009 11:33
autor: ...Bartuś...
roball pisze:@Maretzky

w CA 4 wtryski 370cc na lekko podniesionym ciśnieniu paliwa wystarczają na 290KM (projekt Mkx'a)

w RB chyba są 444cc? nawet jakby były 370cc, to wychodzi że 2 dodatkowe garki powinny dać +50% mocy - czyli łącznie jakieś 430KM

jak to jest?

@Bartuś
jak chcesz 400KM to lekko przegiąłeś z wielkością wtrysków...
duże wtryski = duża latencja, świnką tego nie ogarniesz...

Wiem Ziom...Już Mi napisano że te wtryski będą za duże...Czyli szukać muszę coś w granicach 500cc??

: pt 30 paź, 2009 11:40
autor: dark
tak szukaj w granicach 500

[ Dodano: Pią 30 Paź, 2009 11:41 ]
niedlugo wpadam na hamownie i wkleje wykres z modzonego rbeka na seryjnej turbinie przy 0,8

: pt 30 paź, 2009 13:29
autor: roball
Maretzky pisze:W RB25 są 370cc.
Nie znam sie na konstrukcji silnika , ale wydaje mi sie ze +50% wiecej garów nie rowna sie +50% wiecej mocy :) Są przeciez straty mocy na masie wiekszego wału , wiekszej ilosci korbowodów i tłoków itp itd.
owszem są większe straty - ale rozkładają się one na proporcjonalnie większą ilość cylindrów..

spójrz na silnik W12 - 420KM, konstrukcyjnie składa się on z połączonych silników VR6 o mocy 200KM (oczywiście nikt nie spawa gotowych VR6 - wspólny blok i wał są robione od podstaw, ale np. głowice, panewki, korby są z VR6)

nie można porównywać silników o różnych konstrukcjach np. 2 cylindry z malucha i 4 z cienko-cienko, tak samo RB i SR to różne silniki, ale CA i RB są konstrukcyjnie bardzo podobne (pomijając ilość cylindrów) ;)

to co napisałeś o wtryskach się zgadza - seria CA ma 170KM i przy odcince wtryski pracujące na DC 97%, w RB da to 255KM,
skoro faktyczne seryjne moce i wydajności wtrysków zgadzają się, to dlaczego w CA na tych samych wtryskach da się uzyskać znacznie większy procentowy przyrost mocy?

PS
może rzecz w tym że DC100% to nie koniec możliwości..
Forest jeździł CA w drifcie na DC 125% - o ile mi wiadomo wtryski to przeżyły, ale może sam się odezwie :D

: pt 30 paź, 2009 15:14
autor: Majku
Maretzky pisze:Seryjne turbo nie wytrzyma 350km. 300 moze podoła na codzien. Po wymianie turbiny i tak 400 km nie zrobisz ... bo skonczą sie wtryski przy 330KM. Do kosztu turbiny dolicz koszt kolektora TOP , ale bez wymiany kolektora ssącego nie zmiescisz sie. Dolicz wasegate , MAF albo MAP , sprzęgło .... i robi sie juz 10k PLN.

Co do kompa ja uzywam smt6 i jak narazie działa.
Pokaże CI wykres z hamowni to może uwierzysz? cały sezon w drifcie przejeździło z taką mocą czasem nawet więcej bo EBC było podkręcane i turbina dała rade...jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz:P

: pt 30 paź, 2009 15:35
autor: dark
a na ile ladowała seryjna turbina ze miala taką moc i nic sie nie stało??

: pt 30 paź, 2009 15:39
autor: Majku
koło 1 bara w peaku, ale nie wiem jak było paliwo wyregulowane...szukam wykresu:)

: pt 30 paź, 2009 16:00
autor: dark
paliwo do turbiny ni jak sie ma, ciekawi mnie tylko doladowanie bo ceramika jest krucha :evil:

: sob 31 paź, 2009 11:12
autor: Neo2005
1 bar i 350km z seryjnej turbiny rb???

Dawaj ten wykres bo wątpie zeby tam była "ta" turbina...

: sob 31 paź, 2009 15:11
autor: Majku
Przepraszam drobna pomyłka dokładnie było 334km na kołach przy doładowaniu w peaku 1 bar zmniejszonym bo przez EBC były straszne falowania ciśnienia...jak znajdę aparat to wrzucę zdjęcie:)

: czw 12 lis, 2009 19:40
autor: xree
Z własnego doświadczenia wiem że w RB25 były montowane 2 rodzaje turbin :
1) wirnik na ssącym metalowy na wydechu ceramika
2) wirnik na ssącym nylonowo carbonowy na wydechu ceramika

Co do możliwości 1 turbo oczywiście ma większe:)

Jeżeli chodzi o 1 bar na seryjnej turbinie to też nie problem - to jest loteria może chodzić wiecznie i nic się nie stanie a może strzelić przy seryjnym doładowaniu, fakt faktem ze wzrostem ciśnienia ryzyko wzrasta znacząco:) Seria wtryski spokojnie zaspokoją 330KM ale mogą i więcej ale to zależne od wielu czynników. Jeżeli chodzi o większe doładowania w RB (ponad 1 bar) radze się zastanowić z 3 razy bo może się zdażyć że korbowody powiedzą papa:) - moge zrobić foto jak ładnie takie wyglądają:)