RB25det

wszystko na temat silników RB

Moderator: Moderator

PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

http://www.nissantech.pl/?showtopic=498 ... entry50290

Żeby ktoś nie zrobił tego samego błędu! Jeśli obróbka głowicy to tylko speclalistyczny(drogi) zakład.
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

Silicone pisze:a probowal ktos wogole?
mi sie nie chcialo, z reszta nie widzialem wielkich szans, teraz ide w topmounta + zewn WG
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
Andy
Postojebca
Postojebca
Posty: 1477
Rejestracja: wt 05 kwie, 2011 02:51
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

odgrzeje temat BanOff'a

Odnosnie Top Mounta i zewnetrzengo WG + HX35

jest jakas szansa zeby to BEZPIECZNIE WYSTROIC bez pikowania boostu? czy to raczej nie uniknione?
bo nie usmiecha m isie wystroic silnik a pozniej go zabic jak mi korby powygina :D bo turbinie sie zachcialo dmuchnac wiecej :D

silnika nie planuje kuc narazie a slyszalem ze HX35 lubi pikowac :P
Obrazek
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

jak pisalem na pw zalezy jaki dasz WG, ja mialem na poczatku wewnetrzny to nie bylo opcji utrzymac 1b na 3 biegu, pozniej wstawilem topmounta i zewnetrzny 38mm.
Bylo juz duzo lepiej bo dalo sie bez problemu utrzymac 1.2 bara do konca na 3 biegu.
Nie wiem jak na 4 i 5 bo nie jezdzilem.
Wydaje mi sie ze moze byc troszke za maly do obciazen na wyzszych biegach i idz lepiej w 50mm albo wiecej :)
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
Andy
Postojebca
Postojebca
Posty: 1477
Rejestracja: wt 05 kwie, 2011 02:51
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

60mm jak nic :P
to pewniak.... mimo ze dalej mam obawy z tym przeladowywaniem...

z tego co widzialem kolektor bedzie taki jak opisales z dolnym wyjsciem...
przejrzalem twoj temat budowy auta i rpzygladalem sie temu TOP..
przespawam ta jak ty ino z rura pod 60mm WG

tu jest od NEO2005 bodajze :P
http://allegro.pl/zawor-wastegate-60mm- ... 49844.html

jak gadalem z Katodem to twardo poleca mi hybryde na ori kolektor
zobaczymy... jak zmienie zdanie to zawsze bede mogl sprzedac caly komplecik
- TOP
- Turbo
- WG

a jesli zda test na strojeniu to zostanie mimo ze dalej bede sie obawial... najwyzej bedize mnie czekal remont alboa zmiana silnika... :P
Ostatnio zmieniony wt 22 sty, 2013 11:48 przez Andy, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
Awatar użytkownika
kremat0r
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: śr 31 mar, 2010 07:13
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Dajesz 60mm i porządny zegar z warningiem, jak przeładuje to usłyszysz.
Chociaż przy takim WG, raczej nie widzę opcji przeładowania, WG wielkości małego dziecka :D
Wymień wężyk do WG, na nowy jakiś porządny, żeby się nie przepalił i raczej możesz spać spokojnie.
Piotrek01r
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 27
Rejestracja: pn 15 lut, 2010 22:17

Ja mam u siebie w rb25det zestaw OBX kolektor i turbo t67 z WG60mm od neo... oprócz tego że nie ma problemów z przeładowywaniem to dźwięk jest niesamowity. Szkoda tylko że wstaje przy 4k...

Polecam duuuuże wastegate'y :)
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

zawsze mozesz ustawic boostcuta podczas strojenia ze poprostu odetnie i nie bedzie ladowal w kosmos :D
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

I to jest najlepsza opcja !!
Bo zegar nic nie da, zobaczysz za pozno, zwłaszcza jak nie bedziesz nastawiony by non stop na to patrzeć a dzwiek zanim zakodujesz juz będą 3 bary :D
Bybs w ten sposob rozsadził IC na toruniu, wyjechał, wdepnął do oporu i było tylko booom, zegar owszem piknał ale narastanie boostu było tak radykalne ze w moment dmuchnelo ponad 2 bary ;)

WG kup taki by był odpowiedni do kolektora.
Pamiętak by dać nowy i dobry węzyk do kolektora oraz podłączyć odpowiednio.
Jak sie WG zatnie to i tak nieuniknione, wiec najlepiej to co bukoff napisał, odcinka w ECU
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

a nie mozna poprostu kupic EBC dobrego jak np. APEXI AVC-R co uczy sie biegow, obrotow itp. i potem sam koryguje bosta zeby nie pikował i nie spadał?
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

Draxan pisze:a nie mozna poprostu kupic EBC dobrego jak np. APEXI AVC-R co uczy sie biegow, obrotow itp. i potem sam koryguje bosta zeby nie pikował i nie spadał?
jak sie wg zatnie albo zepsuje wezyk to ebc nie uratuje a boostcut tak :)
Przez podobna sytuacje zabilem swojego rb, przepalil sie wezyk sterujacy wg, brak wskaznikow, brak boostcuta i efekt upalone tloki
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

Ban0ff pisze:
Draxan pisze:a nie mozna poprostu kupic EBC dobrego jak np. APEXI AVC-R co uczy sie biegow, obrotow itp. i potem sam koryguje bosta zeby nie pikował i nie spadał?
jak sie wg zatnie albo zepsuje wezyk to ebc nie uratuje a boostcut tak :)
Przez podobna sytuacje zabilem swojego rb, przepalil sie wezyk sterujacy wg, brak wskaznikow, brak boostcuta i efekt upalone tloki
pozatym jak wg nie wyrabia bo jest za maly to ebc tez nic nie zawalczysz.
Awatar użytkownika
Andy
Postojebca
Postojebca
Posty: 1477
Rejestracja: wt 05 kwie, 2011 02:51
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

jako ze seryjny komp odpada i wpadnie na jego miejsce nissantech to rozumiem ze boostcut'a sie na strojeniu ustawia? w sprawie strojenia i kompow jestem totalnie zielony... dlatego mile widziane info na co szczegolnie zwracac uwage...

auto ma byc strojone u Katoda, chociaz on mi twardo odradza tego Holseta i poleca swoja hybryde...
choc na moje oko wydaje sie ze jednak jest jakas szansa na bezpieczne wystrojenie tego holseta do ulicznego setupu tak aby nie przeladowywal... miedzy innymi przez poprawie kolektora wydechowego wg BanOffa oraz przez duzy WG zewnetrzny...
no boostcut jakis tam seryjny jest ale ze komp ulegnie zmianie to z tad pytanie czy da sie na nowym kompie to ustawic i czy zrobic to w jakis konkretny sposob?
Ban0ff pisze:...Przez podobna sytuacje zabilem swojego rb, przepalil sie wezyk sterujacy wg, brak wskaznikow, brak boostcuta i efekt upalone tloki
na mysli macie ten cisnieniowy? :D moze to glupi zabrzmi... ale moze jakis w oplocie dac? dla bezpieczenstwa zeby go nie zesmazylo?

od miesiaca czekam na Binia i paczke od niego bo bede musial sprawdizc afr jaki mam teraz i ewpo zalozeniu nowych gratow zeby sie dowiedziec czy nie bede musial tego czasem na lawecie zawiezc :D na strojenie...
Ostatnio zmieniony wt 22 sty, 2013 21:46 przez Andy, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

w nistunie jest opcja ustawienie boostcuta
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
Andy
Postojebca
Postojebca
Posty: 1477
Rejestracja: wt 05 kwie, 2011 02:51
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

dodatkowo wroce do pytania ze strony pierwszej, bo nie bylo tam jasnej odpowiedzi procz zdiecia..

- czy mozna i co to da, zeszlifowac te garby w kolektorze ssacym RB25?
tutaj zdiecie z poprzedniej strony ilustrujace sedno sprawy
Obrazek

tutaj widze zdiecie z bloku silnika z przepolerowanymi

tylko co jesli w silniku zostaje seryjnie jak jest no i do tego dochodzi uszczelka
Obrazek
Obrazek

czy poprostu jedynie przepolerowac kanaly kolektora ssacego nie "podcinajac" tych garbow?
podkreslam ze glowica zostaje seryjnia

i kolejna sprawa

zastanawiam sie czy zaryzykowac, i zalozyc HX35 z pozostalymi gratami i jechac na strojenie na SERYJNEJ uszczelce... czy wytrzyma powiedzmy 1 - 1.2 bara i te 400KM na nie zakutym silniku

czy lepiej poczekac te pare miesiecy wiecej i wymienic juz uszczelke na grubsza stalowa, sruby ARP, splanowac blok i glowice, i wymienic panewki? ewentualnie porting glowicy...

najchetniej zostawilbym go narazie na seryjnej uszczelce i nie otwieral silnika, ale oszczedzajac teraz moze sie to zle skonczyc pozniej... a nei znam sie na tyle zeby wiedziec czy seria to ogarnie... dlatego chce poznac wasza opinie na ten temat

milo bylo by tez gdybyscie opisale jakie moga byc skutki katastroficzne pozostawienia na seryjnej uszczelce - czy to bedize rownoznaczne z pozniejsza wymiana silnika czy tylko z wnetrzem silnika a blok przezyje? podejrzewam ze ciezko to stwierdzic...
Ostatnio zmieniony czw 24 sty, 2013 04:19 przez Andy, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki RB”