Strona 2 z 3

: czw 10 lut, 2011 17:27
autor: PiotrekŁDZ
http://www.nissantech.pl/?showtopic=498 ... entry50290

Żeby ktoś nie zrobił tego samego błędu! Jeśli obróbka głowicy to tylko speclalistyczny(drogi) zakład.

: czw 10 lut, 2011 19:52
autor: Ban0ff
Silicone pisze:a probowal ktos wogole?
mi sie nie chcialo, z reszta nie widzialem wielkich szans, teraz ide w topmounta + zewn WG

: wt 22 sty, 2013 07:56
autor: Andy
odgrzeje temat BanOff'a

Odnosnie Top Mounta i zewnetrzengo WG + HX35

jest jakas szansa zeby to BEZPIECZNIE WYSTROIC bez pikowania boostu? czy to raczej nie uniknione?
bo nie usmiecha m isie wystroic silnik a pozniej go zabic jak mi korby powygina :D bo turbinie sie zachcialo dmuchnac wiecej :D

silnika nie planuje kuc narazie a slyszalem ze HX35 lubi pikowac :P

: wt 22 sty, 2013 09:00
autor: Ban0ff
jak pisalem na pw zalezy jaki dasz WG, ja mialem na poczatku wewnetrzny to nie bylo opcji utrzymac 1b na 3 biegu, pozniej wstawilem topmounta i zewnetrzny 38mm.
Bylo juz duzo lepiej bo dalo sie bez problemu utrzymac 1.2 bara do konca na 3 biegu.
Nie wiem jak na 4 i 5 bo nie jezdzilem.
Wydaje mi sie ze moze byc troszke za maly do obciazen na wyzszych biegach i idz lepiej w 50mm albo wiecej :)

: wt 22 sty, 2013 11:44
autor: Andy
60mm jak nic :P
to pewniak.... mimo ze dalej mam obawy z tym przeladowywaniem...

z tego co widzialem kolektor bedzie taki jak opisales z dolnym wyjsciem...
przejrzalem twoj temat budowy auta i rpzygladalem sie temu TOP..
przespawam ta jak ty ino z rura pod 60mm WG

tu jest od NEO2005 bodajze :P
http://allegro.pl/zawor-wastegate-60mm- ... 49844.html

jak gadalem z Katodem to twardo poleca mi hybryde na ori kolektor
zobaczymy... jak zmienie zdanie to zawsze bede mogl sprzedac caly komplecik
- TOP
- Turbo
- WG

a jesli zda test na strojeniu to zostanie mimo ze dalej bede sie obawial... najwyzej bedize mnie czekal remont alboa zmiana silnika... :P

: wt 22 sty, 2013 11:51
autor: kremat0r
Dajesz 60mm i porządny zegar z warningiem, jak przeładuje to usłyszysz.
Chociaż przy takim WG, raczej nie widzę opcji przeładowania, WG wielkości małego dziecka :D
Wymień wężyk do WG, na nowy jakiś porządny, żeby się nie przepalił i raczej możesz spać spokojnie.

: wt 22 sty, 2013 18:10
autor: Piotrek01r
Ja mam u siebie w rb25det zestaw OBX kolektor i turbo t67 z WG60mm od neo... oprócz tego że nie ma problemów z przeładowywaniem to dźwięk jest niesamowity. Szkoda tylko że wstaje przy 4k...

Polecam duuuuże wastegate'y :)

: wt 22 sty, 2013 18:18
autor: Ban0ff
zawsze mozesz ustawic boostcuta podczas strojenia ze poprostu odetnie i nie bedzie ladowal w kosmos :D

: wt 22 sty, 2013 18:24
autor: Binio_
I to jest najlepsza opcja !!
Bo zegar nic nie da, zobaczysz za pozno, zwłaszcza jak nie bedziesz nastawiony by non stop na to patrzeć a dzwiek zanim zakodujesz juz będą 3 bary :D
Bybs w ten sposob rozsadził IC na toruniu, wyjechał, wdepnął do oporu i było tylko booom, zegar owszem piknał ale narastanie boostu było tak radykalne ze w moment dmuchnelo ponad 2 bary ;)

WG kup taki by był odpowiedni do kolektora.
Pamiętak by dać nowy i dobry węzyk do kolektora oraz podłączyć odpowiednio.
Jak sie WG zatnie to i tak nieuniknione, wiec najlepiej to co bukoff napisał, odcinka w ECU

: wt 22 sty, 2013 19:35
autor: Draxan
a nie mozna poprostu kupic EBC dobrego jak np. APEXI AVC-R co uczy sie biegow, obrotow itp. i potem sam koryguje bosta zeby nie pikował i nie spadał?

: wt 22 sty, 2013 19:42
autor: Ban0ff
Draxan pisze:a nie mozna poprostu kupic EBC dobrego jak np. APEXI AVC-R co uczy sie biegow, obrotow itp. i potem sam koryguje bosta zeby nie pikował i nie spadał?
jak sie wg zatnie albo zepsuje wezyk to ebc nie uratuje a boostcut tak :)
Przez podobna sytuacje zabilem swojego rb, przepalil sie wezyk sterujacy wg, brak wskaznikow, brak boostcuta i efekt upalone tloki

: wt 22 sty, 2013 20:42
autor: borimichal
Ban0ff pisze:
Draxan pisze:a nie mozna poprostu kupic EBC dobrego jak np. APEXI AVC-R co uczy sie biegow, obrotow itp. i potem sam koryguje bosta zeby nie pikował i nie spadał?
jak sie wg zatnie albo zepsuje wezyk to ebc nie uratuje a boostcut tak :)
Przez podobna sytuacje zabilem swojego rb, przepalil sie wezyk sterujacy wg, brak wskaznikow, brak boostcuta i efekt upalone tloki
pozatym jak wg nie wyrabia bo jest za maly to ebc tez nic nie zawalczysz.

: wt 22 sty, 2013 21:45
autor: Andy
jako ze seryjny komp odpada i wpadnie na jego miejsce nissantech to rozumiem ze boostcut'a sie na strojeniu ustawia? w sprawie strojenia i kompow jestem totalnie zielony... dlatego mile widziane info na co szczegolnie zwracac uwage...

auto ma byc strojone u Katoda, chociaz on mi twardo odradza tego Holseta i poleca swoja hybryde...
choc na moje oko wydaje sie ze jednak jest jakas szansa na bezpieczne wystrojenie tego holseta do ulicznego setupu tak aby nie przeladowywal... miedzy innymi przez poprawie kolektora wydechowego wg BanOffa oraz przez duzy WG zewnetrzny...
no boostcut jakis tam seryjny jest ale ze komp ulegnie zmianie to z tad pytanie czy da sie na nowym kompie to ustawic i czy zrobic to w jakis konkretny sposob?
Ban0ff pisze:...Przez podobna sytuacje zabilem swojego rb, przepalil sie wezyk sterujacy wg, brak wskaznikow, brak boostcuta i efekt upalone tloki
na mysli macie ten cisnieniowy? :D moze to glupi zabrzmi... ale moze jakis w oplocie dac? dla bezpieczenstwa zeby go nie zesmazylo?

od miesiaca czekam na Binia i paczke od niego bo bede musial sprawdizc afr jaki mam teraz i ewpo zalozeniu nowych gratow zeby sie dowiedziec czy nie bede musial tego czasem na lawecie zawiezc :D na strojenie...

: wt 22 sty, 2013 22:14
autor: Ban0ff
w nistunie jest opcja ustawienie boostcuta

: czw 24 sty, 2013 04:13
autor: Andy
dodatkowo wroce do pytania ze strony pierwszej, bo nie bylo tam jasnej odpowiedzi procz zdiecia..

- czy mozna i co to da, zeszlifowac te garby w kolektorze ssacym RB25?
tutaj zdiecie z poprzedniej strony ilustrujace sedno sprawy
Obrazek

tutaj widze zdiecie z bloku silnika z przepolerowanymi

tylko co jesli w silniku zostaje seryjnie jak jest no i do tego dochodzi uszczelka
Obrazek
Obrazek

czy poprostu jedynie przepolerowac kanaly kolektora ssacego nie "podcinajac" tych garbow?
podkreslam ze glowica zostaje seryjnia

i kolejna sprawa

zastanawiam sie czy zaryzykowac, i zalozyc HX35 z pozostalymi gratami i jechac na strojenie na SERYJNEJ uszczelce... czy wytrzyma powiedzmy 1 - 1.2 bara i te 400KM na nie zakutym silniku

czy lepiej poczekac te pare miesiecy wiecej i wymienic juz uszczelke na grubsza stalowa, sruby ARP, splanowac blok i glowice, i wymienic panewki? ewentualnie porting glowicy...

najchetniej zostawilbym go narazie na seryjnej uszczelce i nie otwieral silnika, ale oszczedzajac teraz moze sie to zle skonczyc pozniej... a nei znam sie na tyle zeby wiedziec czy seria to ogarnie... dlatego chce poznac wasza opinie na ten temat

milo bylo by tez gdybyscie opisale jakie moga byc skutki katastroficzne pozostawienia na seryjnej uszczelce - czy to bedize rownoznaczne z pozniejsza wymiana silnika czy tylko z wnetrzem silnika a blok przezyje? podejrzewam ze ciezko to stwierdzic...