Strona 1 z 2

OLEJ

: ndz 12 maja, 2013 23:15
autor: dominikgrz4
Jaki olej polecacie do RB25 ?

: pn 13 maja, 2013 07:33
autor: Binio_
taki sam jak do CA i SR oraz JZ ;)

: pn 13 maja, 2013 08:37
autor: SKYLINE R34
Czyli valvo albo motul

: wt 14 maja, 2013 20:43
autor: dominikgrz4
Super, dzięki bardzo :)

: śr 21 paź, 2015 23:53
autor: zi0lek_r33
Jeśli motul to jaka lepkosc ???

: czw 22 paź, 2015 11:34
autor: Binio_
milion razy było pisane na forum, głównie stosowany jest 15w50

: czw 05 lis, 2015 15:48
autor: Palermo
JA osobiście do rb25 leję 10w60, choć planuję się przerzucić na 10w70 penrite ;)

: czw 05 lis, 2015 17:08
autor: PiotrekŁDZ
10w70? ciekawe... Jaka cena?

: pt 06 lis, 2015 14:46
autor: Palermo
około 330zł za 5litrów
co ciekawe
przy temp 100st Motul ma współczynnik lepkości 20, valvoline vr1 22, gulf racinn 23, a penrite 30.1 :D

: sob 07 lis, 2015 21:10
autor: Tomek89
Jeśli wóz daily+ zima to 10w70 bym nie lał. Jak nie ma problemów z ciśnieniem oleju to lanie bardzo lepkiego nie jest konieczne.
5w50, jeśli na lato to 10w60, valvo/gulf

z motula to 15w50 z serii 300v. Oprócz penrite jest jeszcze millers

: ndz 08 lis, 2015 01:35
autor: PiotrekŁDZ
Trochę przydrogi... Lepiej zainwestować kasę w chłodnice oleju, wyjdzie na to samo... ;)

: ndz 08 lis, 2015 10:23
autor: Palermo
Można dać i 10w70 i chłodnicę oleju ;)

: pn 09 lis, 2015 00:06
autor: Tomek89
Po co? Planujesz wyścigi 24h/testy długo dystansowe?

W naszym klimacie nie do końca potrzebne, w jesieni czy nawet zimie nie pytaj jak po pupie dostaje pompa oleju na tak lepkim oleju podczas nagrzewania. Nie mam nic do penrite, ale ta lepkość to overkill do ulicznych wozów w naszych warunkach. Za to 5w60 jest ciekawe.

Na początek albo 5w50, 15w50 ewentualnie 10w60.
Interwał wymiany 5~7k km. Nie wiem co ile zalecał nissan, ale generalnie dla ulicznej sportowej turbobenzyny przyjmuje się właśnie 5~7 kkm.

Znam valvo i motul, nic nie wybuchło, mogę polecić :)

: pn 09 lis, 2015 20:40
autor: PiotrekŁDZ
5w60 też ciekawe. Ma większa lepkość w 100C od vr1 10w60 (24.6 vs 23) i przy tym dużo mniejszą lepkość w niskich temp. co do auta całorocznego może być poniekąd sporym +(chociaż 10w też się u nas bez problemu sprawdza...). Ciekawe jakie przebiegi można robić na tym oleju. vr1 10w60 wydaje się "szybko" tracić właściwości. Parę osób potwierdziło że nie warto robić na nim większych niż 8tys przebiegów. Z drugiej strony czy ma to dla nas duże znaczenie? imo najwazniejsze ze 5l dobrego oleju kupuje się za ~ 130zł brutto....

: wt 10 lis, 2015 20:37
autor: Tomek89
Dobry pod względem lepkości jest AMSOil, dokłądnie AMR 5w50 . Przy 100C ma lepkość na poziomie 20,3 cst a większość 5w50 na rynku ma między 17,5 a 19 cst. Lepkość przy 40C nie za wysoka troszkę wyższa jak u innych olejów tej klasy lepkościowej. Patrząc na ilość TBN to ma 12,6 co by było na moje dane najwięcej spośród olejów w lepkości 5w50. Producent deklaruje że baza grupy 4(PAO).

Troszkę drogi i dostępny nie wszędzie, ale na testy kiedyś go zaleję.

Podsumowując, Valvo VR1 czy to 5w50 czy 10w60 jeśli wymieniać będziesz co 5k problemów nie będzie.
vr1 5w wiem że bardzo zbiera syf z silnika, przy 5kkm ma kolor prawie jak w dieslu, ale przykładowo pod deklami zaworów cały czas tak wygląda:
Obrazek

Jeśli masz obawy o ciśnienie oleju to wskaźnik, zalej 10w60 zobacz jakie jest, jeśli sporo więcej niż minimum fabryczne przejdź na 5w50 i zobacz co się wtedy dzieje. Jak dalej ok to lej 5w50 .