OLEJ

wszystko na temat silników RB

Moderator: Moderator

dominikgrz4
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 32
Rejestracja: sob 06 paź, 2012 23:52
Lokalizacja: Warszawa

Jaki olej polecacie do RB25 ?
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

taki sam jak do CA i SR oraz JZ ;)
Awatar użytkownika
SKYLINE R34
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
Lokalizacja: Bogatynia

Czyli valvo albo motul
Było s13
Jest s14a
dominikgrz4
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 32
Rejestracja: sob 06 paź, 2012 23:52
Lokalizacja: Warszawa

Super, dzięki bardzo :)
zi0lek_r33
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 3
Rejestracja: wt 26 maja, 2015 23:32
Lokalizacja: skarzysko

Jeśli motul to jaka lepkosc ???
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

milion razy było pisane na forum, głównie stosowany jest 15w50
Palermo
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 7
Rejestracja: śr 04 lis, 2015 21:38
Lokalizacja: Krk

JA osobiście do rb25 leję 10w60, choć planuję się przerzucić na 10w70 penrite ;)
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

10w70? ciekawe... Jaka cena?
Palermo
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 7
Rejestracja: śr 04 lis, 2015 21:38
Lokalizacja: Krk

około 330zł za 5litrów
co ciekawe
przy temp 100st Motul ma współczynnik lepkości 20, valvoline vr1 22, gulf racinn 23, a penrite 30.1 :D
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Jeśli wóz daily+ zima to 10w70 bym nie lał. Jak nie ma problemów z ciśnieniem oleju to lanie bardzo lepkiego nie jest konieczne.
5w50, jeśli na lato to 10w60, valvo/gulf

z motula to 15w50 z serii 300v. Oprócz penrite jest jeszcze millers
Rice is nice
Obrazek
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Trochę przydrogi... Lepiej zainwestować kasę w chłodnice oleju, wyjdzie na to samo... ;)
Palermo
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 7
Rejestracja: śr 04 lis, 2015 21:38
Lokalizacja: Krk

Można dać i 10w70 i chłodnicę oleju ;)
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Po co? Planujesz wyścigi 24h/testy długo dystansowe?

W naszym klimacie nie do końca potrzebne, w jesieni czy nawet zimie nie pytaj jak po pupie dostaje pompa oleju na tak lepkim oleju podczas nagrzewania. Nie mam nic do penrite, ale ta lepkość to overkill do ulicznych wozów w naszych warunkach. Za to 5w60 jest ciekawe.

Na początek albo 5w50, 15w50 ewentualnie 10w60.
Interwał wymiany 5~7k km. Nie wiem co ile zalecał nissan, ale generalnie dla ulicznej sportowej turbobenzyny przyjmuje się właśnie 5~7 kkm.

Znam valvo i motul, nic nie wybuchło, mogę polecić :)
Rice is nice
Obrazek
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

5w60 też ciekawe. Ma większa lepkość w 100C od vr1 10w60 (24.6 vs 23) i przy tym dużo mniejszą lepkość w niskich temp. co do auta całorocznego może być poniekąd sporym +(chociaż 10w też się u nas bez problemu sprawdza...). Ciekawe jakie przebiegi można robić na tym oleju. vr1 10w60 wydaje się "szybko" tracić właściwości. Parę osób potwierdziło że nie warto robić na nim większych niż 8tys przebiegów. Z drugiej strony czy ma to dla nas duże znaczenie? imo najwazniejsze ze 5l dobrego oleju kupuje się za ~ 130zł brutto....
Ostatnio zmieniony pn 09 lis, 2015 20:41 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Dobry pod względem lepkości jest AMSOil, dokłądnie AMR 5w50 . Przy 100C ma lepkość na poziomie 20,3 cst a większość 5w50 na rynku ma między 17,5 a 19 cst. Lepkość przy 40C nie za wysoka troszkę wyższa jak u innych olejów tej klasy lepkościowej. Patrząc na ilość TBN to ma 12,6 co by było na moje dane najwięcej spośród olejów w lepkości 5w50. Producent deklaruje że baza grupy 4(PAO).

Troszkę drogi i dostępny nie wszędzie, ale na testy kiedyś go zaleję.

Podsumowując, Valvo VR1 czy to 5w50 czy 10w60 jeśli wymieniać będziesz co 5k problemów nie będzie.
vr1 5w wiem że bardzo zbiera syf z silnika, przy 5kkm ma kolor prawie jak w dieslu, ale przykładowo pod deklami zaworów cały czas tak wygląda:
Obrazek

Jeśli masz obawy o ciśnienie oleju to wskaźnik, zalej 10w60 zobacz jakie jest, jeśli sporo więcej niż minimum fabryczne przejdź na 5w50 i zobacz co się wtedy dzieje. Jak dalej ok to lej 5w50 .
Rice is nice
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki RB”