Witam
mam taki problem z RB25 R33 gdyż od jakiegoś czasu zaczął silnik kuleć i strasznie dymić na czarno podejrzewam że go zalewa paliwem, świece są czarne jak węgiel, problem jest cały czas mogę go odpalić zimnego i od razu po odpaleniu obroty spadają do coś 700 i dymi na czarno.
Jednego razu jak go odpalałem i miałem mało paliwa w zbiorniku to po chwili silnik nabrał temperatury i przestał dymić i zaczął równo pracować ale przez jakieś 20sekund okazało się że skończyło się paliwo, czyli przyczyna jego zachowania to coś z układem paliwowym ale co ?? może ktoś miał już taki problem ???
RB25 dymi na czarno i kuleje
Moderator: Moderator
- TiGRA
- -#Administrator
- Posty: 1777
- Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
- Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
- Kontakt:
a może masz diesla....
A tak na poważnie... Raczej problem będzie po stronie elektroniki sterującej mieszanką [przepływka/CAS/Air regulator].
Posprawdzaj też czy wtryski nie leją za dużo po prostu.
A tak na poważnie... Raczej problem będzie po stronie elektroniki sterującej mieszanką [przepływka/CAS/Air regulator].
Posprawdzaj też czy wtryski nie leją za dużo po prostu.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
szczelność jest sprawdzałem kilka razy, i dodam jeszcze że to tak z dnia na dzień zaczął mi kuleć
a powiedzcie mi jak sprawdzić najprościej te rzeczy przepływka/CAS/Air regulator, podłączyć go pod komputer czy jakoś mechanicznie też można w to zajrzeć ??
a powiedzcie mi jak sprawdzić najprościej te rzeczy przepływka/CAS/Air regulator, podłączyć go pod komputer czy jakoś mechanicznie też można w to zajrzeć ??
Odwiedź nas!
www.facebook.com/CzopSzopGarage
www.facebook.com/CzopSzopGarage
jak air regulator kuleje to silnik strasznie paliwem zalewa... to fakt
jak skladam swojego RBka i zapomnialem podpiac waz do air regulatora (pod seryjnym kolektorem ssacym, wchodzacy od dolu) to silnik odpalal na strzala ale odrazu gasl, jak go przytrzymalem na obrotach to dzialal ale nierowno chodzil
moze masz nieszczelnosc w ktoryms wezu od air-regulatora? i dostaje powietrze ale za malo...
bo jakby byl odpiety to by Ci gasl ale jak Ci spadaja obroty ale chodzi to moze ktorys wezyk jest przeciety/przetarty
przeplywke to najlepiej na podmianke miec inna, ewentualnie miernikiem chyba sie da sprawdzic napiecie
jak skladam swojego RBka i zapomnialem podpiac waz do air regulatora (pod seryjnym kolektorem ssacym, wchodzacy od dolu) to silnik odpalal na strzala ale odrazu gasl, jak go przytrzymalem na obrotach to dzialal ale nierowno chodzil
moze masz nieszczelnosc w ktoryms wezu od air-regulatora? i dostaje powietrze ale za malo...
bo jakby byl odpiety to by Ci gasl ale jak Ci spadaja obroty ale chodzi to moze ktorys wezyk jest przeciety/przetarty
przeplywke to najlepiej na podmianke miec inna, ewentualnie miernikiem chyba sie da sprawdzic napiecie
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
a jeśli możesz to powiedz mi gdzie jest ten air regulator bo dopiero zaczynam w rb dłubać
Odwiedź nas!
www.facebook.com/CzopSzopGarage
www.facebook.com/CzopSzopGarage
jesli masz seryjny kolektor ssacy to ciezko Ci bedzie dostac sie do niego nie zdejmujac gornej czesci ssacego
strona - EN-107 (i nizej)
strona - EN-113 (i nizej)
takie cos to jest regulator
co do testowania przeplywomierza w warunkach domowych
mozna to zrobic przy pomocy multimetra, wiatraka i zrodla zasilania 12v (np zasilacz komputerowy) - oczywiscie to jest kwestia sprawdzania czy dizala czy nie dziala
http://www.paulr33.com/diagrams/airflow ... iring.html
przy czym przy afm z RB25 mierzysz napiecie miedzy pinami
12v pod E
multimetr + pod B
multimetr - pod D
strona - EN-107 (i nizej)
strona - EN-113 (i nizej)
takie cos to jest regulator
co do testowania przeplywomierza w warunkach domowych
mozna to zrobic przy pomocy multimetra, wiatraka i zrodla zasilania 12v (np zasilacz komputerowy) - oczywiscie to jest kwestia sprawdzania czy dizala czy nie dziala
a tutaj masz piny AFM z r33skylinesaustralia pisze:All you need is a 12 volt power supply, a fan and a multimetter.
Hook the power supply positive to pin 5 and the negative to pin 3.
Now hook the multimeter positive lead to pin 2 and the ground lead to pin 4.
You should once power is put the the afm see a voltage of around 0.5volts with no air flow.
Now turn on the fan and see if the voltage increases to around 2.5 volts.
This could be more or less depending on how much air the fan will blow.
A variable speed fan is best as it allows you to test the afm at different levels of air flow (more air more voltage).
The pin out of the afm is the same as the RB20 unit so if you get confused have a look at http://rb20det.com/a...ter_pinout.html
http://www.paulr33.com/diagrams/airflow ... iring.html
przy czym przy afm z RB25 mierzysz napiecie miedzy pinami
12v pod E
multimetr + pod B
multimetr - pod D
Ostatnio zmieniony wt 09 lip, 2013 15:11 przez Andy, łącznie zmieniany 3 razy.
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
- Tadzik
- Stały gość
- Posty: 207
- Rejestracja: pt 06 mar, 2009 19:59
- Lokalizacja: Koszalin/Wrocław
- Kontakt:
Witam! Podepnę się do tematu! Mam taki problem...auto zawsze odpalało normalnie bez żadnego problemu i chodził jak złoto!!! Wczoraj odpaliłem tak jak zawsze i rozgrzałem i trochę przywaliłem do odcinki!Poszła marchewa strzelił ze dwa razy i nagle zaczął się telepać i nierówno chodzić...Dzisiaj wyjąłem świecie i pierwsze 3 były lekko mokre, reszta sucha! Włożyłem spowrotem odpalam auto od razu po odpaleniu chodzi normalnie, ale jak tylko schodzi z obrotów to zaczyna się teatrzyk...co może się dziać???
rozszczelniony dolot, brudny lub mokry filtr powietrza, sprawdz przepływkę oraz sonde lambda czy ma dobre sytki
projekt "s13 CA18DET"....
topics34/s13-stock-project-m16-1-by-juris-vt19390.htm
topics34/s13-stock-project-m16-1-by-juris-vt19390.htm
a moze kolektor ssacy sie gdzies poluzowal, lub czujnik ecu, jesli takowy rb posiada, mialem w ca popuszczone srubko kolektora dolotowego, te z dolu gdzie nikt niepatrzyl, niemogl dojsc itd, az sam tam zajcalem i byl tam caly blad, ale objawy takie same jak opisujesz ;zywy 0911;
kolektor dolotowy jak nazwa wskazuje nalezy do dolotu, jesli go nikt nie sprawdzal to slabo podeszli do tematu, zawsze mozna zdjac walek ssacy zeby zawory sie zamknely i dmuchnac z kompresora w kolektor. Mialem kiedys problem w CA bo wydmuchalo mi uszczelke miedzy kolektorami, seryjny kolektor RB tez jest dwuczesciowy wiec mozna sprawdzic.
Ogolnie w takich przypadkach to trzeba sprawdzic wszystko co mozliwe
Ogolnie w takich przypadkach to trzeba sprawdzic wszystko co mozliwe
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
- Tadzik
- Stały gość
- Posty: 207
- Rejestracja: pt 06 mar, 2009 19:59
- Lokalizacja: Koszalin/Wrocław
- Kontakt:
Auto ciągle pracuje nierówno,więc zacząłem odłączać po kolei cewki od 1 do 6. Przy 2 cylindrze nic się nei zmieniło w pracy silniku, dalej pracował nierówno i strzelał z wydechu. Przy 1,3,4,5 i 6 bardziej się telepał i nierówno pracował. Wyciągnąłem cewke z 2 i sprawdziłem czy jest iskra, i jest!! Zamieniłem cewki i świece miejscami i dalej pracuje nierówno telepie się i śmierdzi benzyną na maxa!! dolot szczelny, to wszystko zczęło się dziać nagle..po tym chwilowym odcięciu, zszedł z obrotów i zaczął nierówno chodzić i się telepać....
Tadzik, podmieniales swiece z 2 cyl. na inna z innego cyl czy na inna calkiem spoza silnika? mialem kiedys taki fuckup, ze swieca wygladal dobrze, a nie dzialala podmiana na inna rozwiazala problem.
kompresje mierzyles?
kompresje mierzyles?
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.