Strona 1 z 2

RB25 dymi na czarno i kuleje

: ndz 07 lip, 2013 21:06
autor: zywy0911
Witam
mam taki problem z RB25 R33 gdyż od jakiegoś czasu zaczął silnik kuleć i strasznie dymić na czarno podejrzewam że go zalewa paliwem, świece są czarne jak węgiel, problem jest cały czas mogę go odpalić zimnego i od razu po odpaleniu obroty spadają do coś 700 i dymi na czarno.
Jednego razu jak go odpalałem i miałem mało paliwa w zbiorniku to po chwili silnik nabrał temperatury i przestał dymić i zaczął równo pracować ale przez jakieś 20sekund okazało się że skończyło się paliwo, czyli przyczyna jego zachowania to coś z układem paliwowym ale co ?? może ktoś miał już taki problem ???

: ndz 07 lip, 2013 22:33
autor: TiGRA
a może masz diesla....

A tak na poważnie... Raczej problem będzie po stronie elektroniki sterującej mieszanką [przepływka/CAS/Air regulator].
Posprawdzaj też czy wtryski nie leją za dużo po prostu.

: ndz 07 lip, 2013 22:41
autor: Tomek89
sprawdź pod kątem nieszczelności

: pn 08 lip, 2013 06:40
autor: zywy0911
szczelność jest sprawdzałem kilka razy, i dodam jeszcze że to tak z dnia na dzień zaczął mi kuleć

a powiedzcie mi jak sprawdzić najprościej te rzeczy przepływka/CAS/Air regulator, podłączyć go pod komputer czy jakoś mechanicznie też można w to zajrzeć ??

: pn 08 lip, 2013 15:12
autor: Andy
jak air regulator kuleje to silnik strasznie paliwem zalewa... to fakt :D

jak skladam swojego RBka i zapomnialem podpiac waz do air regulatora (pod seryjnym kolektorem ssacym, wchodzacy od dolu) to silnik odpalal na strzala ale odrazu gasl, jak go przytrzymalem na obrotach to dzialal ale nierowno chodzil

moze masz nieszczelnosc w ktoryms wezu od air-regulatora? i dostaje powietrze ale za malo...
bo jakby byl odpiety to by Ci gasl ale jak Ci spadaja obroty ale chodzi to moze ktorys wezyk jest przeciety/przetarty


przeplywke to najlepiej na podmianke miec inna, ewentualnie miernikiem chyba sie da sprawdzic napiecie

: pn 08 lip, 2013 22:09
autor: zywy0911
a jeśli możesz to powiedz mi gdzie jest ten air regulator bo dopiero zaczynam w rb dłubać

: wt 09 lip, 2013 14:53
autor: Andy
jesli masz seryjny kolektor ssacy to ciezko Ci bedzie dostac sie do niego nie zdejmujac gornej czesci ssacego :)

Obrazek
strona - EN-107 (i nizej)


Obrazek
strona - EN-113 (i nizej)


takie cos to jest regulator

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek



co do testowania przeplywomierza w warunkach domowych

mozna to zrobic przy pomocy multimetra, wiatraka i zrodla zasilania 12v (np zasilacz komputerowy) - oczywiscie to jest kwestia sprawdzania czy dizala czy nie dziala
skylinesaustralia pisze:All you need is a 12 volt power supply, a fan and a multimetter.

Hook the power supply positive to pin 5 and the negative to pin 3.
Now hook the multimeter positive lead to pin 2 and the ground lead to pin 4.
You should once power is put the the afm see a voltage of around 0.5volts with no air flow.

Now turn on the fan and see if the voltage increases to around 2.5 volts.
This could be more or less depending on how much air the fan will blow.

A variable speed fan is best as it allows you to test the afm at different levels of air flow (more air more voltage).
The pin out of the afm is the same as the RB20 unit so if you get confused have a look at http://rb20det.com/a...ter_pinout.html
a tutaj masz piny AFM z r33
http://www.paulr33.com/diagrams/airflow ... iring.html

przy czym przy afm z RB25 mierzysz napiecie miedzy pinami

12v pod E
multimetr + pod B
multimetr - pod D

: śr 19 mar, 2014 14:01
autor: Tadzik
Witam! Podepnę się do tematu! Mam taki problem...auto zawsze odpalało normalnie bez żadnego problemu i chodził jak złoto!!! Wczoraj odpaliłem tak jak zawsze i rozgrzałem i trochę przywaliłem do odcinki!Poszła marchewa strzelił ze dwa razy i nagle zaczął się telepać i nierówno chodzić...Dzisiaj wyjąłem świecie i pierwsze 3 były lekko mokre, reszta sucha! Włożyłem spowrotem odpalam auto od razu po odpaleniu chodzi normalnie, ale jak tylko schodzi z obrotów to zaczyna się teatrzyk...co może się dziać???

: śr 19 mar, 2014 18:12
autor: juris
rozszczelniony dolot, brudny lub mokry filtr powietrza, sprawdz przepływkę oraz sonde lambda czy ma dobre sytki

: śr 19 mar, 2014 18:16
autor: kazio
a moze kolektor ssacy sie gdzies poluzowal, lub czujnik ecu, jesli takowy rb posiada, mialem w ca popuszczone srubko kolektora dolotowego, te z dolu gdzie nikt niepatrzyl, niemogl dojsc itd, az sam tam zajcalem i byl tam caly blad, ale objawy takie same jak opisujesz ;zywy 0911;

: czw 20 mar, 2014 08:58
autor: Ban0ff
kolektor dolotowy jak nazwa wskazuje nalezy do dolotu, jesli go nikt nie sprawdzal to slabo podeszli do tematu, zawsze mozna zdjac walek ssacy zeby zawory sie zamknely i dmuchnac z kompresora w kolektor. Mialem kiedys problem w CA bo wydmuchalo mi uszczelke miedzy kolektorami, seryjny kolektor RB tez jest dwuczesciowy wiec mozna sprawdzic.

Ogolnie w takich przypadkach to trzeba sprawdzic wszystko co mozliwe :D

: czw 20 mar, 2014 14:52
autor: Tadzik
Auto ciągle pracuje nierówno,więc zacząłem odłączać po kolei cewki od 1 do 6. Przy 2 cylindrze nic się nei zmieniło w pracy silniku, dalej pracował nierówno i strzelał z wydechu. Przy 1,3,4,5 i 6 bardziej się telepał i nierówno pracował. Wyciągnąłem cewke z 2 i sprawdziłem czy jest iskra, i jest!! Zamieniłem cewki i świece miejscami i dalej pracuje nierówno telepie się i śmierdzi benzyną na maxa!! dolot szczelny, to wszystko zczęło się dziać nagle..po tym chwilowym odcięciu, zszedł z obrotów i zaczął nierówno chodzić i się telepać....

: czw 20 mar, 2014 17:44
autor: kazio
tadzik. moze ci rozrzad przeskoczyl o zabek... cas dokrecony?

: czw 20 mar, 2014 22:25
autor: szaman
Tadzik, podmieniales swiece z 2 cyl. na inna z innego cyl czy na inna calkiem spoza silnika? mialem kiedys taki fuckup, ze swieca wygladal dobrze, a nie dzialala :) podmiana na inna rozwiazala problem.
kompresje mierzyles?

: czw 20 mar, 2014 22:31
autor: Tadzik
no zmieniłem z innego cylindra, nie na kompletnie nową :) spróbuję wymienić świece i zobaczyć czy to coś zmieni. No właśnie dzisiaj zamówiłem sobie przyrząd do mierzenia kompresji ;)