Witam,prosił bym o pomoc w zlokalizowaniu czujników spalania stukowego w rb25det(słyszałem,że są takie dwa czujniki)
Czy uszkodzony czujnik spalania stukowego będzie miał wpływ na pracę silnika?
Silnik na oryginalnym kompie
Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc
Czujnik spalania stukowego
Moderator: Moderator
Szkoda że nie użyłeś szukajki, bo już podobny temat jest
Czujniki masz zlokalizowane pod kolektorem ssącym, między 2 i 3 cylindrem oraz 5 i 6
Co do tego jak będzie działaś po wypieciu... zdania są podzielone. Sam sprawdze na dniach czy zalewa silnik paliwem wtedy czy nie.
Czujniki masz zlokalizowane pod kolektorem ssącym, między 2 i 3 cylindrem oraz 5 i 6
Co do tego jak będzie działaś po wypieciu... zdania są podzielone. Sam sprawdze na dniach czy zalewa silnik paliwem wtedy czy nie.
[quote="Bvlgari"]Szkoda że nie użyłeś szukajki, bo już podobny temat jest
Szukałem w szukajce ale znalzłem tylko info o czujnikach temperatury.był bym wdzięczny gdybyś wkleił link do tematu o czujnikach spalania stukowego,pozdrawiam
Szukałem w szukajce ale znalzłem tylko info o czujnikach temperatury.był bym wdzięczny gdybyś wkleił link do tematu o czujnikach spalania stukowego,pozdrawiam
sry, moja pomyłka
na NT jest taki temat
na NT jest taki temat
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
to dasz mu ten link?
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Co do linka - http://www.nissantech.pl/topic/12520-cz ... u-rb25det/
Dowiedziałem się też że ( Dzieki Katod ):
to co ktoś Ci powiedział dotyczy nie seryjnego ECU, ale kompa z 300zx na bazie którego działa Nistune do RB25 R33.
po prostu nistune na kompie 300zx nie radzi sobie z czujnikami spalania stukowego RB25 (w ogóle to ma tylko jedno wejście zamiast 2).
Więc najlepiej po prostu odłączyć czujniki / ewentualnie oszukać je rezystorami.
Ale dotyczy to kompa z 300zx.
w seryjnym ECU czujniki powinny zostać i powinno wszystko być zrobione tak, aby poprawnie działało.
Jeśli wchodzi Ci na mapy spalania stukowego na seryjnym kompie, to dzieje się coś bardzo złego.
Zresztą nie polecam w ogóle jeździć na seryjnym kompie, ponieważ to najprostrza droga do zajechania silnika.
Chyba, że:
1) masz SERYJNY WYDECH
2) masz SERYJNY intercooler, wtryski, turbo, solenoid WG sterowany seryjnym ECU
3) seryjny filtr powietrza
4) brak JAKICHKOLWIEK modyfikacji (w stylu MBC, stożkowe filtry itd.)
W innym wypadku mapa seryjnego ECU jest bardzo niebezpieczna dla silnika.
Świnka od razu odpada. Z seryjnym tak rozbudowanym ECU jak Nissanowski, NIGDY nie będzie dobrze działać i cały czas będzie się rozjeżdżać wszystko.
Jeśli ktoś twierdzi inaczej, chętnie przedstawię mu konkretne argumenty
w każdym razie odradzam, bo będziesz miał same problemy.
działające dobrze rozwiązania:
- Nistune (na ECU z 300zx)
- EMU (potrzebne przepinowanie wiązki i zlikwidowanie seryjnego złącza zamyka drogę do przejścia na inne ECU później, chyba, że zastosować przelotkę, ale taka dodatkowa przelotka to potencjalne źródło dodatkowych problemów)
- Apexi Power FC D-jetro (oparty na MAP sensorze)
- Apexi Power FC L-jetro (oparty na przepływomierzu) - najbardziej popularny
- LINK G4
EMU najlepiej wypada pod względem możliwości / ceny. Ale wymaga dobrego strojenia, bo niefachowo wykonane strojenie może być źródłem poważnych problemów.
Mapa dostarczana w komplecie nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, więc tuner musi zrobić WSZYSTKO od zera.
Jeśli decydujesz się na przepływomierz, to:
- jak masz mały budżet - wybierz Nistune
- jak jesteś w stanie dołożyć 1000-1500zł wybieraj Apexi PowerFC
jeśli decydujesz się na MAP sensor (lepsze rozwiązanie)
- mały budżet - EMU
- większy budżet - LINK
Myśle że to pomoże też przyszły użytkownikom RB, bo jak się okazuje, nie jest to takie proste jak mogło by się wydawać
Co do czujników stuku, NA SERYJNYM ECU li wszystkimi innymi SA poza nistune na kompie 300zx ZOSTAWIĆ!!!
Dowiedziałem się też że ( Dzieki Katod ):
to co ktoś Ci powiedział dotyczy nie seryjnego ECU, ale kompa z 300zx na bazie którego działa Nistune do RB25 R33.
po prostu nistune na kompie 300zx nie radzi sobie z czujnikami spalania stukowego RB25 (w ogóle to ma tylko jedno wejście zamiast 2).
Więc najlepiej po prostu odłączyć czujniki / ewentualnie oszukać je rezystorami.
Ale dotyczy to kompa z 300zx.
w seryjnym ECU czujniki powinny zostać i powinno wszystko być zrobione tak, aby poprawnie działało.
Jeśli wchodzi Ci na mapy spalania stukowego na seryjnym kompie, to dzieje się coś bardzo złego.
Zresztą nie polecam w ogóle jeździć na seryjnym kompie, ponieważ to najprostrza droga do zajechania silnika.
Chyba, że:
1) masz SERYJNY WYDECH
2) masz SERYJNY intercooler, wtryski, turbo, solenoid WG sterowany seryjnym ECU
3) seryjny filtr powietrza
4) brak JAKICHKOLWIEK modyfikacji (w stylu MBC, stożkowe filtry itd.)
W innym wypadku mapa seryjnego ECU jest bardzo niebezpieczna dla silnika.
Świnka od razu odpada. Z seryjnym tak rozbudowanym ECU jak Nissanowski, NIGDY nie będzie dobrze działać i cały czas będzie się rozjeżdżać wszystko.
Jeśli ktoś twierdzi inaczej, chętnie przedstawię mu konkretne argumenty
w każdym razie odradzam, bo będziesz miał same problemy.
działające dobrze rozwiązania:
- Nistune (na ECU z 300zx)
- EMU (potrzebne przepinowanie wiązki i zlikwidowanie seryjnego złącza zamyka drogę do przejścia na inne ECU później, chyba, że zastosować przelotkę, ale taka dodatkowa przelotka to potencjalne źródło dodatkowych problemów)
- Apexi Power FC D-jetro (oparty na MAP sensorze)
- Apexi Power FC L-jetro (oparty na przepływomierzu) - najbardziej popularny
- LINK G4
EMU najlepiej wypada pod względem możliwości / ceny. Ale wymaga dobrego strojenia, bo niefachowo wykonane strojenie może być źródłem poważnych problemów.
Mapa dostarczana w komplecie nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, więc tuner musi zrobić WSZYSTKO od zera.
Jeśli decydujesz się na przepływomierz, to:
- jak masz mały budżet - wybierz Nistune
- jak jesteś w stanie dołożyć 1000-1500zł wybieraj Apexi PowerFC
jeśli decydujesz się na MAP sensor (lepsze rozwiązanie)
- mały budżet - EMU
- większy budżet - LINK
Myśle że to pomoże też przyszły użytkownikom RB, bo jak się okazuje, nie jest to takie proste jak mogło by się wydawać
Co do czujników stuku, NA SERYJNYM ECU li wszystkimi innymi SA poza nistune na kompie 300zx ZOSTAWIĆ!!!