RB25 nie wkr?ca si? na obroty

wszystko na temat silników RB

Moderator: Moderator

uki9981
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 16
Rejestracja: wt 15 lip, 2014 12:56
Lokalizacja: Rugby UK

Witam, mam problem z moim RB25, dzisiaj w drodze do pracy zaczął przerywać i gasnąć na wolnych obrotach, ale jeszcze wkręcałsie powoli na obroty. Po pracy auto zapaliło bez problemu ale trzeba strasznie długo pompować gazem żeby wkręcił się na obroty. Jak już się wkręci to przy trzymaniu pedału gazu chodzi w miare równo, ale wystarczy odjąć gazu żeby problem powrócił. Sprawdzałem paliwo, dochodzi, natomiast nie wiem czy ciśnienie jest wystarczające, czyli pompa pracuje ale nie wiem jak wydajnie. Może zapchały się wtryski? Wygląda na brak paliwa ale pewności nie mam. Każda pomoc mile widziana. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

sprawdz wtyczke przy przeplywce, jak jest ok to:
odepnij przeplywke i sprawdz jak odpala i czy do 2k rpm dziala normalnie?
jak tak to szukaj nieszczelnosci w dolocie, albo/i podmien od kogos przeplywke i sprawdz co sie dzieje,
sprawdz swiece, porownaj je ze soba czy ktoras nie jest inaczej okopcona/mokra,
sprawdz przewod podcisnieniowy idacy do regulatora cisnienia paliwa, ma byc szcelny i dobrze zalozony na krocce
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
uki9981
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 16
Rejestracja: wt 15 lip, 2014 12:56
Lokalizacja: Rugby UK

Przepływke odpinałem, niestety żadnej róznicy nie ma, jutro posprawdzam świece i podciśnienia.
Awatar użytkownika
Bvlgari
Stały gość
Stały gość
Posty: 242
Rejestracja: czw 05 lis, 2009 19:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Gdy auto stoi i depniesz na gaz to obroty skaczą? czy tylko podczas jazdy szarpie ?
Sprawdź przewody paliowe czy nie są gdzieś zagięte.
Zobacz czy filtr paliwa się nie zapchał lub sitko pompy ( mało prawdopodobne ale sprawdź )

Wypnij wtyczne od TPS, wtedy powinien wejść w tryb ustawiania zapłonu, czyli stałe 2000 rpm.

Zmierz napięcie na pompie paliwa.
Ostatnio zmieniony czw 12 lut, 2015 09:07 przez Bvlgari, łącznie zmieniany 1 raz.
uki9981
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 16
Rejestracja: wt 15 lip, 2014 12:56
Lokalizacja: Rugby UK

Auto ma problemy juz na postoju o jeździe praktycznie nie ma mowy. Sprawdzałem przewody paliwowe, wszystko wygląda ok. Wczoraj nawet nie byłem w stanie kilku metrów przejechać. Dzisiaj po odpaleniu pierwszych kilka sekund pracował bez najmniejszego problemu, trzymał wolne obroty i wkrecal się bez problemu. Niestety po upływie ok 10-15 sekund znowu zaczął gasnac na wolnych obrotach i trzeba pompowac podałem gazu żeby się wkrecil na wyższe obroty. Zamówiłem filtr paliwa, wymiana w sobote, zobaczymy czy to coś pomoże.
Awatar użytkownika
Bvlgari
Stały gość
Stały gość
Posty: 242
Rejestracja: czw 05 lis, 2009 19:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Sprawdź czy po odpaleniu ( te kilka sekund ) nie słuchać nigdzie syczenia, wsadź kumpla niech kręci a Ty nasłuchuj. miałem identyczne objawy co Ty, winna była uszczelka od AAC Valve czyli zwykła nieszczelność. Sprawdź wszystkie przewody podciśnienia, gdyż wystarczy mały przeciek i RB właśnie zachowuje się tak jak Ty masz :)
uki9981
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 16
Rejestracja: wt 15 lip, 2014 12:56
Lokalizacja: Rugby UK

Wymieniłem dzisiaj filtr paliwa, bez zmian. Ciśnienie paliwa za filtrem 4bary. Świece czarne ale iskra jest, ciśnienia na cylindrach ok 11 bar na każdym. Syczenia nie słyszałem wieć zdjąłem filtr powietrza, wkręciłem auto tak mocno jak sie dało i zatkałem dolot, auto zgasło więc wygląda że chyba dolot szczelny. Po odpaleniu udało się przejechac około 400 metrów w jakieś 10 minut (dławił się strasznie nie chciał się wogóle wkręcać). Postał chwile po czym zaczął w miare normalnie działać, to znaczy wkręcał się na obroty i nawet jechał tyle że szarpał przy próbie jazdy na równych obrotach. Niestety po około 2 kilometrach zgasł. Odpalał tylko na ok sekunde i gasł. Zacholowałem auto pod dom wyjąłem świece (tutaj posprawdzałem iskre i ciśnienie na cylindrach), poskładałem wszystko razem, i co ? auto znowu chodzi tyle że nierówno, ma byle jakie wolne obroty i szarpie przy równej prędkości. Wie ktoś może jak zczytać kody błędów?
uki9981
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 16
Rejestracja: wt 15 lip, 2014 12:56
Lokalizacja: Rugby UK

Znalazłem sposób na zczytanie błędów bez użycia kompa, pokazuje przepływomierz. Wymienie i dam znać.
uki9981
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 16
Rejestracja: wt 15 lip, 2014 12:56
Lokalizacja: Rugby UK

Może ktoś będzie potrzebował,

Switch the ignition to the ON position but do not start the car.
Depending on its orientation of the consult plug (see below) bridge the two lower left, or upper right pins on the consult plug with the wire paper clip for 2 seconds then remove the bridge.

Observe and write down the sequence of flashed produced by the engine check light on the dash. using the information provided above.
Once you are satisfied you have all the fault codes bridge the consult pins again and this will erase any stored fault codes and revert the ECU back its normal operation.
Understanding the fault code readout:

ECU fault codes are usually displayed on the engine check light on the dash, and are displayed by the number of flashes as well as the speed of the flashes.

For example, an ECU showing no recorded faults will display code 55. The first digit is shown as 5 followed by a pause. This then followed by the second digit. This is shown as 5 short flashes. Thus Code 55 - all clear.

Listed below are the fault codes for the skyline

11 - Crank Angle Sensor/Camshaft Position Sensor
12 - Air Flow Meter
13 - Engine Coolant Temperature Sensor
14 - Vehicle Speed Sensor
21 - Ignition Signal
22 - Fuel Pump
23 - Idle Switch
24 - Throttle Valve Switch
25 - Idle Speed Control Valve
26 - Boost Pressure Sensor
27 -
28 - Cooling Fan Circuit
29 -
30 -
31 - ECM
32 - EGR Function
33 - Heated Oxygen Sensor
34 - Knock Sensor
35 - Exhaust Gas Temperature Sensor
36 - EGR Control-Back Pressure Transducer
37 - Knock Sensor
38 - Right hand bank Closed Loop (B2)
41 - Intake Air Temperature Sensor
42 - Fuel Temperature Sensor
43 - Throttle Position Sensor
45 - Injector Leak
47 - Crankshaft Position Sensor
51 - Injector Circuit
53 - Oxygen Sensor
54 - A/T Control
55 - No Malfunction
63 - No. 6 Cylinder Misfire
64 - No. 5 Cylinder Misfire
65 - No. 4 Cylinder Misfire
66 - No. 3 Cylinder Misfire
67 - No. 2 Cylinder Misfire
68 - No. 1 Cylinder Misfire
71 - Random Misfire
72 - TWC Function right hand bank
76 - Fuel Injection System Function right hand bank
77 - Rear Heated Oxygen Sensor Circuit
82 - Crankshaft Position Sensor
84 - Automatic Transmission Diagnostic Communication Line
87 - Canister Control Solenoid Valve Circuit
91 - Front Heated Oxygen Sensor Heater Circuit right hand bank
94 - TCC Solenoid Valve
95 - Crank Position Cog
98 - Engine Coolant Temperature Sensor
101 - Front Heated Oxygen Sensor Heater Circuit right hand bank
103 - Park/Neutral Position Switch Circuit
105 - EGR and EGR Canister Control Solenoid Valve Circuit
108 - Canister Purge Control Valve Circuit
111 - Inhibitor Switch
112 - Automatic Transmission Speed Sensor
113 - Automatic Transmission 1st Signal
114 - Automatic Transmission 2nd Signal
115 - Automatic Transmission 3rd Signal
116 - Automatic Transmission 4th Signal
118 - Automatic Transmission Shift Solenoid Valve A
121 - Automatic Transmission Shift Solenoid Valve B
123 - Automatic Transmission Overrun Clutch Solenoid Valve
124 - Automatic Transmission TOR Conv Solenoid Valve
125 - Automatic Transmission Line Pressure Solenoid
126 - Automatic Transmission Throttle Position Sensor
127 - Automatic Transmission Engine Speed Signal
128 - Automatic Transmission Fluid Temperature Sensor
Awatar użytkownika
Bvlgari
Stały gość
Stały gość
Posty: 242
Rejestracja: czw 05 lis, 2009 19:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Ciśnienie paliwa 4 bar ? Domyślnie jest 2.8 Bara. Mierzyłeś na uruchomionym silniku czy na jałowych ? jaki masz regulator paliwa ?
uki9981
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 16
Rejestracja: wt 15 lip, 2014 12:56
Lokalizacja: Rugby UK

Ciśnienie mierzone na wyłączonym silniku zaraz za filtrem na przewodzie paliwowym tylko na włączonej pompie paliwowej, natomiast jaki jest regulator to nie mam pojęcia.
uki9981
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 16
Rejestracja: wt 15 lip, 2014 12:56
Lokalizacja: Rugby UK

Przepływka wymieniona i autko znowu śmiga jak należy. Dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

to teraz jeszcze napisz jak odpinales przeplywke?
na wlaczonym silniku/zaplonie?
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
uki9981
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 16
Rejestracja: wt 15 lip, 2014 12:56
Lokalizacja: Rugby UK

Silnik wyłączony, odpiecie przeplywki, odpalenie silnika, nie było żadnej różnicy dlatego nawet jej nie podejrzewałem. Ale po zczytaniu błędów jednak się okazało ze to jest to. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

hmm dziwne, moze probleme jest wtyczka albo wiazka albo cos jeszcze, raczej powinno takie sprawdzenie dac tryb awaryjny czyli poprawe dzialania silnika,
no albo niech sie wypowie ktos z Rb, czy jest tryb awaryjny na odpietej przeplywce?
wazne ze dziala!
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki RB”