Strona 1 z 1

Swap rb20det do s13 kilka pytań

: ndz 30 sie, 2015 17:08
autor: macpen
tak szukam i szukam i kilku zagadnień nie mogę znaleźć. Pierwsze i najważniejsze pytanie czy skrzynia z rb20det podchodzi pod wał z s13 czy trzeba go przerobić? kolejne pytanie to czy zegary z r32 podejdą pod s13 i czy po swapie będą działać prawidłowo? dalej To kwestia łap czy belka z r32 podchodzi pod s13 i wtedy silnik wchodzi na seryjnych łapach czy trzeba kombinować ? to chyba narazie tyle pytań jak się zacznie na dobre to będzie pewnie więcej bo po silnik jadę jutro :)

: ndz 30 sie, 2015 20:54
autor: Binio_
Wrzucanie RB20 to trochę nietrafiony pomysł, to tak na wstępie ;)

Wał nie pasuje, do przerobienia (musisz mieć kawałek wału wychodzący ze skrzyni manualnej RB
Zegary nie pasują i nie będą działać bez większej rzeźby
Wózek z tego co kojarzę (przynajmniej od r33 i rb25) podchodzi z łapami ale silnik jest bardziej z przodu niż mógłby być po zrobieniu łap

: czw 03 wrz, 2015 09:23
autor: macpen
ok dzięki za info co do nietrafności to kwestia finansowa ;> dostałem praktycznie komplet na swap za tak małą kase że nie narzekam.
Wie ktoś może czy są dostępne schematy do zegarów jednych i drugich coby to porzeźbić :). jeszcze potrzebuję wiedzieć czy idzie przerobić wtyczkę kompa z ca pod rb bo niestety wiązka jest tylko że wtyczke ktoś wyciął. ewentualnie czy wiązka z rb25 podejdzie

: czw 03 wrz, 2015 11:03
autor: Binio_
Wtyczka nie będzie pasowała od CA.
Mówisz że prawie darmo, ja na Twoim miejscu sprzedał bym to, również prawie darmo bo ten silnik nie ma zbyt dużej warości ani sensowności i wrzucił coś co nie bedzie niosło za sobą tylu problemów i dodatkowych wydatków (lub będą takie same ale finał będzie lepszy) ;)

Ale Twój wóz i Twój silnik więc zrobisz co będziesz chciał ;)

: czw 03 wrz, 2015 14:30
autor: OLO s13
Jak dla mnie to koleś niech kombinuje z tym silnikiem, nie wiem jaki ta motorownia ma potencjał no ale cóż czasami trzeba pokombinować nad innymi swapami / zmianami, bo kto wie może będzie to jakaś tam alternatywa mała bo mała ale zawsze coś innego. Ogólnie nie chce źle życzyć koledze (cieszyłbym się jak by mu to poprawnie zapodawało) ale niestety znając życie pewnie nie będzie z tym szału i w dalszym ciągu bardziej będzie opłacało wrzucić standardowo SR, RB albo JZ no ale przynajmniej będzie wiadomo co jest nie tak i albo będzie można to ulepszyć / zmienić albo odpuścić temat bo za dużo problemów jak na obecne czasy.

Ja ze swojej strony mogę życzyć MACPEN'owi dużo cierpliwości i jeszcze większej ilości kasy kasy, żeby ogarnąć temat :D

I tak na marginesie jeśli pamięć mnie nie myli to na początku przecież też dużo ludzi było sceptykami co do wstawiania JZ do gruza a na chwilę obecną jest jak jest :D

: czw 03 wrz, 2015 17:38
autor: monev
A którą wersję tego RB20 masz? Bo wychodziły w dwóch wariantach, 220 i 190-konnej chyba. Swoją drogą Japończycy wyciągają z Skylinów RB20 i wstawiają SRy, bo jest do nich nieporównywalnie więcej części i SR jest lżejszy od RB. Jeśli swap na RB20 wyjdzie ci taniej niż na SRa (w co wątpię) to jest to zawsze lepsze niż CA :lol:

: czw 03 wrz, 2015 17:45
autor: skwaromir
Kiedyś czytałem chyba na sxoc o rb20 bo miałem takie myśli jak nie miałem jeszcze nissana. Na polskiej realia jak się nie chcesz za mocno męczyć to sr.
Ja mam u siebie sr-a i chroniczny brak czasu, a jak bym poszedł w rb to z nerwów może bym nawet sprzedała :). Jak nie poczyniłeś jeszcze jakiś inwestycji to poczytaj na zagranicznych forach o potencjale, a potem policz ile tuningowe graty do tego kosztują i jak to wypada w nakładach na całe auto. Niech Ci się sypnie (odpukać) wał i pękną dwa tłoki...
Ja bym posłuchał Binia i pchną dalej :).

: pt 04 wrz, 2015 11:18
autor: macpen
mówcie co chcecie bezsens i nie ma potencjału bo drogie itp. itd. ale wracając do tematu nie pytałem o sensowność swapu ;> a chciałem się dowiedzieć co i jak i za odpowiedź bardzo dziękuję.

: pt 04 wrz, 2015 14:40
autor: Ban0ff
macpen pisze:jeszcze potrzebuję wiedzieć czy idzie przerobić wtyczkę kompa z ca pod rb bo niestety wiązka jest tylko że wtyczke ktoś wyciął. ewentualnie czy wiązka z rb25 podejdzie
Binio_ pisze:Wtyczka nie będzie pasowała od CA.

Z tego co kojarze to wtyki ca18 i rb25 sa takie same, wiec pewnie do rb20 tez bedzie pasowac, kolory kabli sie pewnie zgadzac nie beda ale jaki to problem dobrze podpiac? :)

: pn 14 wrz, 2015 15:33
autor: macpen
Tak owszem wtyczki same w sobie pasują trzeba tylko poprzepinać i podorabiać piny Mam Kolejne pytanie o tym że poduszki silnika są trudno dostępne już się przekonałem dlatego też pytam czy te z sr/ca (pasować powinny też są na jednej szpilce w przeciwieństwie do tych z RB25 które z jednej strony mają 2 szpilki) ale wracając czy wytrzymają rb20det wagowo i nie posypią się w moment.
Oraz jeszcze pytanie odnośnie przepływomierza czy podchodzi z innego nissana np. z vg30 albo rb25 bo nie posiadam a dostępność no marna z Japonii mam dostęp ale no czekanie i koszt przesyłki są odstraszające.

: pn 14 wrz, 2015 16:01
autor: Tomek89
Ban0ff pisze:
macpen pisze:jeszcze potrzebuję wiedzieć czy idzie przerobić wtyczkę kompa z ca pod rb bo niestety wiązka jest tylko że wtyczke ktoś wyciął. ewentualnie czy wiązka z rb25 podejdzie
Binio_ pisze:Wtyczka nie będzie pasowała od CA.

Z tego co kojarze to wtyki ca18 i rb25 sa takie same, wiec pewnie do rb20 tez bedzie pasowac, kolory kabli sie pewnie zgadzac nie beda ale jaki to problem dobrze podpiac? :)
rb25det i sr20det vg30dett i chyba ka24de ma to samo, jakieś nippon denso
ca18, rb26, ka24e, sr20det z rnn/egnn14 gti-r ma EV-1

EDIT: rb20det też EV-1

: wt 15 wrz, 2015 11:24
autor: macpen
Wtyczka z CA jest identyczna :) przymierzałem jedynie piny się nie zgadzają wiec i tak konstruowanie wiązki od podstaw jest oczywistym. W tej chwili jednak najważniejszym pytaniem są poduszki silnika czy te z CA wytrzymają żeby nie zmieniać ich za 100km jazdy.