Witam ponownie potrzebuję pomocy:)
kilka dni temu zgasiłem swojego zx, była to przejażdżka po odebraniu auta z lakierni po wielu miesiącach, auto normalnie odpalało świetnie trzymało obroty itp.(o ile można mówić ze auto przed strojeniem końcowym na nistune może działać świetnie)
Rano próby odpalenia nic nie dały,
z tego co zdiagnozowałem przez kilka dni:
- cewki nie dostają sygnału zapłonu
- napięcie na cewki normalnie dochodzi gdy przekręcony zapłon
- w skrzynce bezpieczników pod maską wymieniłem bezpiecznik "Engine Control", który uległ spaleniu.
-mam zx z 90 roku tam były te wadliwe aparaty zapłonowe ale mam wymienione z 3000km temu na nowy model wraz z okablowaniem.
pragnę dodać że po odbiorze auta od lakiernika poruszałem się bez założonych nadkoli z przodu, a widziałem ostatnio że tam w nadkolach pełno kabli i elektroniki idzie.
Ktoś ma pomysły gdzie szukać przyczyny, dodam jeszcze że mam 2 kompy i teraz na żadnym nie da sie odpalić więc to chyba nie problem ECU.
Z góry dziękuje za wszystkie sugestię, bo juz nie mam pomysłu.
Brak zapłonu Z32 TT
Moderator: Moderator
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
stojac przed autem lewa strona (u mnie, mam japońca), za lampa w samym rogu sa takie 3 (czy tam 4) wtyczki, sprawdz je w pierwszej kolejnosci.
Ostatnio zmieniony pn 24 mar, 2014 00:35 przez Draxan, łącznie zmieniany 1 raz.
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
- rusek300zx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 693
- Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
- Lokalizacja: Zielona Gora
- Kontakt:
tak jak Draxan pisze a potem sprawdz wiazke bo u mnie bylo tak,ze kabel byl walniety w wiazce do aparatu zaplonowego
o te kostki wam chodziło??
ktoś wie co to za kostka która zaznaczyłem??
za zbiorniczkiem od płynu jest jej 2 cześć jednak spiąć się tego nie da bo one wyglądają jak by miedzi nimi mało być "coś" jak bezpiecznik
ktoś wie co to za kostka która zaznaczyłem??
za zbiorniczkiem od płynu jest jej 2 cześć jednak spiąć się tego nie da bo one wyglądają jak by miedzi nimi mało być "coś" jak bezpiecznik
Ostatnio zmieniony wt 25 mar, 2014 18:18 przez jondeca, łącznie zmieniany 1 raz.
Z32 TT
T28RS
T28RS
- rusek300zx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 693
- Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
- Lokalizacja: Zielona Gora
- Kontakt:
no bratku widze masz tak jak ja nie martw sie o ten kabel bo u mnie tez jest,ze nie jest podpiety nigdzie juz niepamietam do czego byla ta wwtyczka,ale z tego co pamietam to w N/a byla potrzebna wiec masz swapa robionego ;p
Ostatnio zmieniony wt 25 mar, 2014 18:38 przez rusek300zx, łącznie zmieniany 1 raz.
Ale o te kostki chodziło??
martwię się bo ta cała wiązka idzie właśnie nad nadkolem. i teraz jak miałem plastiki pozdejmowane boję się, że coś się uszkodziło i będzie lipa. już w 1 miejscu znalazłem poszarpana koszulkę od wiązki. generalnie muszę się dowiedzieć co to jest za plastikowa puszka do której wchodzi wiązka, ulokowanie jej przednie lewe koło tak jakby pod pedałem sprzęgła ktoś wie?? bo tam mam masę błota i się boję czy tam jakiegoś komputerka niema.
martwię się bo ta cała wiązka idzie właśnie nad nadkolem. i teraz jak miałem plastiki pozdejmowane boję się, że coś się uszkodziło i będzie lipa. już w 1 miejscu znalazłem poszarpana koszulkę od wiązki. generalnie muszę się dowiedzieć co to jest za plastikowa puszka do której wchodzi wiązka, ulokowanie jej przednie lewe koło tak jakby pod pedałem sprzęgła ktoś wie?? bo tam mam masę błota i się boję czy tam jakiegoś komputerka niema.
Z32 TT
T28RS
T28RS
- rusek300zx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 693
- Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
- Lokalizacja: Zielona Gora
- Kontakt:
hmmm ja mam tez tam gola wiazke nie mam nadkoli i nic sie nie dzieje w sumie a w deszczu jechalem a zapodaj foto tej puszki co mowisz
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
jak dla mnie to to jest PRAWA lapma a nie jak mowilem lewa to raz, a dwa te wtyczki sa centralnie za lampa w samym rogu, ciezko je w ogole zobaczyc.
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Więc tak:
-na wszystkich przewodach do cewek mam zasilanie
- palą już 4 cylindry. nie palą 2 cylindry po lewej stronie (1 i 6 jak się nie mylę)
po stwierdzeniu że wszędzie na cewkach jest prąd, wiemy że chodzi o brak sterowania zapłonem. jedno co mi przyszło do głowy to sprawdzić przejście miedzy ECU a cewką.
szukam schematu ECU i próbnikiem sprawdzam poszczególne kable czyli np. kabel sterujący 1 cewką podpinam do pinu odpowiedzialnego za zapłon 1 cylindra(ZDZIWIŁO MNIE TO BO PO DRODZE APARAT ZAPŁONOWY ITD A TUTAJ NA WSZYSTKICH MAM PRZEJŚCIE)
tzn 1 do 1, s do 2 itd. to chyba świadczy o tym że przyczyną nie jest uszkodzony kabel bo wtedy nie powinno być przejścia czy się mylę??
-na wszystkich przewodach do cewek mam zasilanie
- palą już 4 cylindry. nie palą 2 cylindry po lewej stronie (1 i 6 jak się nie mylę)
po stwierdzeniu że wszędzie na cewkach jest prąd, wiemy że chodzi o brak sterowania zapłonem. jedno co mi przyszło do głowy to sprawdzić przejście miedzy ECU a cewką.
szukam schematu ECU i próbnikiem sprawdzam poszczególne kable czyli np. kabel sterujący 1 cewką podpinam do pinu odpowiedzialnego za zapłon 1 cylindra(ZDZIWIŁO MNIE TO BO PO DRODZE APARAT ZAPŁONOWY ITD A TUTAJ NA WSZYSTKICH MAM PRZEJŚCIE)
tzn 1 do 1, s do 2 itd. to chyba świadczy o tym że przyczyną nie jest uszkodzony kabel bo wtedy nie powinno być przejścia czy się mylę??
Z32 TT
T28RS
T28RS
- rusek300zx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 693
- Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
- Lokalizacja: Zielona Gora
- Kontakt:
no dobrze gadasz hmm no t ozostaje albo cas albo ptu nic wiecej raczej
http://www.twinturbo.net/nissan/300zx/f ... -info.html zacznę od tego
Z32 TT
T28RS
T28RS
- rusek300zx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 693
- Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
- Lokalizacja: Zielona Gora
- Kontakt:
no w sumie mozesz sprawdzic cas a sprawdzales krecac na zadnym nie ma iskry?