VG30Dett s?aba kompresja-pare pyta?, remont?

Wszystko na temat silników VG

Moderator: Moderator

radeklwh

będę dziada wyrywał..
bracia mocy pomożecie?
potrzebuję opisu odnośnie składania silnika, które śruby pierwsze przykręcać i z jakim momentem (szukanie tych info idzie opornie strasznie)
może ktoś robił taką operację i poleci mi części na których mogę go złożyć, sklepy z uszczelkami itd. najlepiej bym kupił od razu już teraz komplet uszczelek silnika(wszystkie możliwe bo jak będę miał już go rozkręconego to bym na nowych wszystko złożył) oraz pierścienie tłoków no i oczywiście nowe śruby głowic
będę na pewno wymieniał uszczelki, pierścienie i czyścił wszystko, a czy coś jeszcze to wyjdzie w praniu przy rozbieraniu, wału nie będę ruszał i panewek.. zresztą wkleję opis samochodu który kupiłem

'""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
"Silnik: VG30DETT 3.0 V6 Twin Turbo. Celem poprawy osiągów zrobiłem kapitalny remont silnika.
Wyczyściłem, pomalowałem, naprawiłem napotkane usterki, wymieniłem bardzo dużo elementów:
tłoki i korbowody na kute wraz z honowaniem cylindrów, sportowe pierścienie i panewki (nominalny wał - bez szlifów),
komplet nowych uszczelek dobrej jakości, same nowe węże z mocnymi opaskami, nowy komplet rozrządu,
samochód zalewany tylko olejami MOTUL, dużo zdjęć z dokumentacją. Ponadto wymieniłem takie rzeczy jak:
akumulator
tarcze, klocki przód
tarcze, klocki tył
regeneracja zacisków
alternator
pompa wspomagania
rozrusznik
wysprzęglik i pompa sprzęgła
pompa hamulcowa z serwem
gumy zawieszenia przód
koła 18''
białe kierunkowskazy
imobilaizer
amortyzatory KONI (usztywnione zawieszenie)
radio (z lekko polepszonym nagłośnieniem + wygłuszenia)

Tuning: Moc bierze się z wymiany pompy, wtrysków, turbin i strojenia mapy paliwowo-zapłonowej
( przy współpracy z Michałem Małeckim - maleckis com). Składany na elementach:
pompa paliwa Walbro 255
wtryskwacze TLF 660cc
turbiny GSP-600 AR62/AR63 (seria AR48/AR63) z doładowaniem 1.35 bara - niedawno założone
ECUMaster ze zrobioną mapą na 454KM, 656Nm
przerobiony układ dolotowy z filtrami K&N, sylikonowe węże dolotowe
2x blow off HKS style
przelotowy układ wydechowy REMUS
świece BOSH IRIDIUM
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

wszystko się zgadza tylko nie potrafię zweryfikować kucizny bez rozbierania.. ale remont był na bank mam foty z niego, dokumentację.. więc panewki sobie odpuszczę i honowanie też
Ostatnio zmieniony sob 26 kwie, 2014 10:35 przez radeklwh, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

Pompa paliwa za mało wydajna do tego auta, juz seria jest wydajniejsza...
Jesli to co piszesz to prawda a nie jakies bajki poprzedniego wlasciciela zeby wydoic Cie na kase, to prawdopodobnie szlag Ci trafil pierscienie na tłokach albo zawory sa tak zasyfione extremalnie ze sie nie domykaja i ucieka kompresja.
No chyba ze przez ciulową pompe robilo sie za ubogo i szlag trafil tłoki...


PS. co do silnika, masz tu, zebys sie nie meczyl jak ja ;)

http://twinturbo.net/nissan/300zx/tech/ ... build.aspx
Ostatnio zmieniony sob 26 kwie, 2014 12:27 przez Draxan, łącznie zmieniany 2 razy.
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

Jak masz dokumentacje z remontu to dziwne ze nie ma fot tlokow i korb :D
Co tam w tej dokumentacji jest? jak przykreca osprzet? :D
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

Ban0ff, wiesz, ja tez moge miec cudowne fotki z remontu mojego silnika i jak tam wkladam kute tloki i korby :) . Szkoda tylko ze ich tam nie ma :D ;)
Awatar użytkownika
rusek300zx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 693
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
Lokalizacja: Zielona Gora
Kontakt:

szarapolska zeczywisctos jeat,ale tego nie ma Draxan dobrze gadasz piwko masz u mnie heheh co do remontu to troszke pracy cie czeka czesci najlepiej ze stanow ze sklepow zamawiac lub jak cos na ebayUK znajdziesz to Drax chyba :lol: Ci pomoze w kupnie i wysylce
http://www.z1motorsports.com/
http://www.amzperformance.com/
http://www.conceptzperformance.com/
badz ebay US tez wysylaja firmy bo u nas w kraju nawet jak cos znajdziesz to bulic za duzo trzeba niestety.Jak bedziesz rozbieral dziada wtedy pisz tu a my Ci wszystko powiemy jak ugryzc temat :D
Ostatnio zmieniony sob 26 kwie, 2014 16:14 przez rusek300zx, łącznie zmieniany 1 raz.
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

Draxan pisze:Ban0ff, wiesz, ja tez moge miec cudowne fotki z remontu mojego silnika i jak tam wkladam kute tloki i korby :) . Szkoda tylko ze ich tam nie ma :D ;)
Jesli robisz foty ze skladania silnika to w tle zawsze jakies charakterystyczne elementy mozna wyczaic, ktore sie na roznych fotkach znajduja.
Nie mowie ze zrobienie foty z tlokami oznacza ze te tloki beda w silniku bo zawsze mozna pozyczyc od kolegi do zrobienia zdjecia, ale jak ktos dokumentuje remont i nie robi z foty praktycznie najdrozszym i najwazniejszym elementom to jest troche dziwne :)
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
radeklwh

No to już poszukałem i chyba skompletowalem potrzebne rzeczy:

http://www.conceptzperformance.com/Cart ... 207.96.138

http://www.conceptzperformance.com/Cart ... 207.96.138

http://www.conceptzperformance.com/Cart ... 207.96.138

I teraz nie wiem w co pujść.. Czy tylko w to

http://www.conceptzperformance.com/Cart ... 207.96.138

http://www.conceptzperformance.com/Cart ... 207.96.138

Albo zaszaleć i juz to bo bie wiadomo jak po rozebraniu bedzie

http://www.conceptzperformance.com/Cart ... 207.96.138

Ps dzięki za opis, tego szukałem! Ratujesz życie.. Jeszcze tylko cześć z montażu tłoków i pierścionkiem i ma sie cały opis ;)
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

Najpierw to zobacz do silnika co tam slychac a dopiero kupuj zestawy korb i tlokow ;) .
Pompe paliwa sobie najpierw kup o dobrej wydajnosci, bo 255 to poprostu za malo na to auto i moce jakie moze wypluc.
Nie wydawaj niepotrzebnie pieniedzy na cos co mozesz nie potrzebowac, zobacz co i jak, moze starczy kupic pierscienie i juz. Nadmiar kasy zainwestuj w EMU i dobre strojenie :) .

PS. dokup sobie Dual Intake Kit i zastaw rur 2.5", to BARDZO pomaga silnikowi oddychac (oryginalny dolot ssie pauke w tym aucie).

PS2. oczywiscie o wiekszych intercoolerach nie musze mowic ;)
radeklwh

Wiązkę chciałem dać nowa bo wszystkie złącza są połamane, czujniki temperatury nie jestem pewien,a jak juz silnik na wieszchu i rozbieranych bedzie to juz zakuć moge bo chciał bym 500kucy i żywotne żeby było, siedzi u mnie ecumaster det3 a strojenie fachowe na hamowni 650€, pompę,dolot i intercoolery kupie po złożeniu autaw trakcie docierania, muszę ogarnąć tego ecu mastera-wyczyscic go z mapy żeby jeździł na ori albo po prostu odłącze na okres docierania, zastanawiam sie co zrobic z manualnych boostcontrolerem-czy go zostawić czy pod solenoidy ori dać(muszę poczytać czy da sie ecu masterem ustawiać cisnienie)
Ostatnio zmieniony ndz 27 kwie, 2014 06:44 przez radeklwh, łącznie zmieniany 1 raz.
radeklwh

rozbieram najpierw silnik i zobaczymy co tam siedzi i w jakim stanie i wtedy będę wiedział co zamawiać bo bez mierzeniacylindrów się nie obejdzie (jak było honowanie?) start w sobotę :) i zastanawiam się czy nie założyć cały nowy temat o moim aucie "metamorfoza, wybory, dylematy, części, mody itd.."
i czy ktoś się orientuje ile się czeka na paczkę z "conceptzperformance" ? i jak wyglądają ceny przesyłki? jakie koszta mogą mnie czekać dodatkowe itd?i tylko drogą lotniczą ;)
I jak dobrac pierscienie i tłoki? Bo jak było honowanie tak jak pisał to potrzebuje większych.. A z fotek które dostałem wyglada na to ze było robione... Wiec co potrzebuje żeby to pomierzyć, bo zwykła sowmiarka sie nie nadaje do tego.
Ostatnio zmieniony pn 28 kwie, 2014 14:28 przez radeklwh, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
rusek300zx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 693
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
Lokalizacja: Zielona Gora
Kontakt:

Wiesz co najlepiej jakbys blok zawiozl do tych ludzi co ogarniaja temat gdzie robia szlify itd. oni powinni Ci wszystko przedstawic jak jest ;) co do wiazki fakt przyda sie nowa bo masakra z nimi jest przegrzewaja sie i potem trzaski jakies ;) co do kupna z CZP kupowalem u nich i i jestem zadowolony paczuszka wyslana w czwartek byla i doszla we wtorek wiec poszlo okej ;) Co do kosztow przesylki t onapisz im maila co chcesz od nich kupic i Ci zrobia wycene :) zawsze odpisuja nie ma problemu. no i jak chcesz zaloz temat i bedziemy Ci tam pomagac w miare mozliwosci :)Mam nadzieje ,ze masz gruby portwel hihihi bo koszta beda :):)
radeklwh

Z chęcią bym pojechał gdzieś z blokiem ale mieszkam w nl i nie za bardzo wiem gdzie co i jak... Ale mam juz pomysł, moze goście gdzie robiłem Subaru bedą mogli zmierzyc co i jak.A gratów to na 2000 dolcow zamawiam i zastanawiam sie ile extra płacić bede musiał do tej kwoty jeszcze... Narzędzia mam juz skompletowanie juz... A jutro chyba zacznę rozbierać silnik ;)
Zamawiając części do Holandi gdzie mieszkam to za części o wartości 2000dolcow muszę płacić 2000€ a jak w pl to w praktyce wygląda?
i mam jeszcze jedno pytanko, czy posiada ktoś przejrzysty chemat podłączenia wszystkich węzy, podciśnień itd żeby to poskładać do kupy, bo zacząłem rozbierać dzisiaj, zaznaczać wszystko itd ale coś małe obawy mam że coś nie tak pójdzie przy składaniu.. dużo tych podciśnień
Ostatnio zmieniony wt 29 kwie, 2014 10:10 przez radeklwh, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

przed pomiarem kompr. odłączyłeś CAS ?
radeklwh

Tak, odłączałem żeby paliwo nie leciało
Awatar użytkownika
rusek300zx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 693
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
Lokalizacja: Zielona Gora
Kontakt:

bracie nie martw sie wezami podcisnieniami to tylko wyglada tak koszmarnie :lol: wszystko Ci podesle jak bedzie trzeba :) ipowiec co wywalic a co trzeba zostawic :) kasy masz troche :) a cz yCi wystarczy to zalezy od tego co bedziesz chcial :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki VG”