Witam
Posiadam 300zx tt, silnik o oznaczeniu vg30dett i mierzyłem dzisiaj kompresje i sie przeraziłem bo jest w granicach 6.5 do 8.0.. (Raz pokazywało mniej, raz wiecej.. Moze jakieś rady odnośnie sprawdzania ciśnienia?) Czyli wymiana pierścieni sie szykuje i mam pytanko odnośnie tej operacji,
czy da sie to zrobic bez wyjmowania silnika?
Czy wymieniać tłoki przy okazji?(kute kobry i tłoki)
Jakie pierscienie i tłoki kupic?
Jakie uszczelki?
Jak juz bede to robił brać sie za panewki?
Czy wymieniać tłoki bez wyjmowania głowic czyli od dołu przez demontaż wału korbowego czy odkręcać głowice (górą) i wału nie ruszać? Pozdro
VG30Dett s?aba kompresja-pare pyta?, remont?
Moderator: Moderator
Myślisz że ktoś odpowie na takiego posta ?
Podjedz do jakiegoś mechanika niech Ci zmierzy kompresję bo po poście widzę że Ci nie wychodzi.
Dużo czytaj wszystko jest na forum.
Bo tłoków dołem nie wyjmiesz.
Panewki, to My powinniśmy Ciebie zapytać w jakim są stanie jak już potencjalnie rozbierzesz silnik.
Podjedz do jakiegoś mechanika niech Ci zmierzy kompresję bo po poście widzę że Ci nie wychodzi.
Dużo czytaj wszystko jest na forum.
Bo tłoków dołem nie wyjmiesz.
Panewki, to My powinniśmy Ciebie zapytać w jakim są stanie jak już potencjalnie rozbierzesz silnik.
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
Zeby ukrócic Twoje meki powiem Ci ze wyjmij sobie caly silnik i na spokojnie go zrob, pozbywajac sie odrazu dziwnych podgrzewaczy przepustnic, EGR i czego sie tylko da.
Praca z silnikiem w aucie w przypadku 300zx jest bardzo niewygodna, lepiej wyjąć i wszystko zrobic jak trzeba a nie potem co tydzien sie meczyc z czyms nastepnym. Pamietaj, te silniki maja po 20 lat, wszelakie węzyki itp. sa kruche i lamliwe.
PS. teraz jestem podpity to nie chce odpowiadac na inne pytania, zerkne jutro na spokojnie po trzezwemu to moze cos wymysle
Praca z silnikiem w aucie w przypadku 300zx jest bardzo niewygodna, lepiej wyjąć i wszystko zrobic jak trzeba a nie potem co tydzien sie meczyc z czyms nastepnym. Pamietaj, te silniki maja po 20 lat, wszelakie węzyki itp. sa kruche i lamliwe.
PS. teraz jestem podpity to nie chce odpowiadac na inne pytania, zerkne jutro na spokojnie po trzezwemu to moze cos wymysle
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Tu nie ma nad czym myslec... puki pomiar nie bedzie zrobiony poprawnie nie ma co gdybac.
A domniemam iz mogl byc niepoprawnie zrobiony, tak jak i niemozliwe jest zmienic pierscienie bez sciagania glowicy
A domniemam iz mogl byc niepoprawnie zrobiony, tak jak i niemozliwe jest zmienic pierscienie bez sciagania glowicy
Tu nie ma nad czym myslec... puki pomiar nie bedzie zrobiony poprawnie nie ma co gdybac.
A domniemam iz mogl byc niepoprawnie zrobiony, tak jak i niemozliwe jest zmienic pierscienie bez sciagania glowicy
A domniemam iz mogl byc niepoprawnie zrobiony, tak jak i niemozliwe jest zmienic pierscienie bez sciagania glowicy
- rusek300zx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 693
- Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
- Lokalizacja: Zielona Gora
- Kontakt:
no ja nic wiecej nie moge dodac bo wszystko zostalo powiedzieane najpierw niech fachowiec zmierzy a potem pomozemy Ci we wszystkim
Dobra panowie, dzięki za rady.. I tak uczynię.. Pojadę na sprawdzenie jeszcze raz bo faktycznie cos złe minusie te sprawdzanie..
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
Mierzenie kompresji w tym silniku nie jest za latwe bo gniazda swiec sa bardzo gleboko schowane, czesto jest tak ze tam jest nieszczelnosc i kompresja wychodzi z dupy.
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Nie byly wciśnięte gaz i sprzęgło a pomiary mnie szokowały bo karzdzy był inny.. Zreszto urządzenie tez nie jest za wybornej jakości.. Nie ma co panikować.. Ale juz tak mam ze dmuchane na zimne i chciał bym. Wszystko robić od razu... Zna ktoś 300zx z32 z poznania, czarna tt, kupiłem ją ale właściciel cos podejrzany chłop jest a opis dał mi spory, kute korby, tłoki, remont 1.5 roku temu... Fotki mam ale faktur brak.. I nie wiem na ile wiarygodny noże byc ten kolega
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
A zrobiles ten pomiar kompresji tak jak to powinno wygladac ze juz rzucasz oskarżenia?
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Nie wierze, że kupiłeś to auto .
Kompresja w obydwu moich zetkach na kilku przyrządach wynosi zawsze 10.5 do 11 bar na każdym cyl. Przy czym zero zużycia oleju i najmniejszego kopcenia.
Pomiar kompresji na ciepłym silniku i wszystkie świece wykręcone .Gaz do dechy.
Jeśli jest nawet te 8-9 bar to wygląda na to, że silnik będziesz miał niedługo do remontu ale nie wierze w, że jest taka lipa 7 bar.
Sprawdzałeś spalanie w tym aucie ? Jeździ to jakoś ? Jedź może na hamownie i sprawdź na seryjnym doładowaniu jak się da bo widzę że turbiny nieseryjne .
Co do remontu to osobiście nie bawiłbym się bo ja nawet nie znam warsztatu gdzie by to dobrze mogli zrobić.
Kompresja w obydwu moich zetkach na kilku przyrządach wynosi zawsze 10.5 do 11 bar na każdym cyl. Przy czym zero zużycia oleju i najmniejszego kopcenia.
Pomiar kompresji na ciepłym silniku i wszystkie świece wykręcone .Gaz do dechy.
Jeśli jest nawet te 8-9 bar to wygląda na to, że silnik będziesz miał niedługo do remontu ale nie wierze w, że jest taka lipa 7 bar.
Sprawdzałeś spalanie w tym aucie ? Jeździ to jakoś ? Jedź może na hamownie i sprawdź na seryjnym doładowaniu jak się da bo widzę że turbiny nieseryjne .
Co do remontu to osobiście nie bawiłbym się bo ja nawet nie znam warsztatu gdzie by to dobrze mogli zrobić.
Ostatnio zmieniony czw 24 kwie, 2014 10:42 przez SZAFA, łącznie zmieniany 1 raz.
tak sie tylko zapytam po co wcisniete sprzeglo??Graczu pisze:czyli gaz i sprzęgło wciśnęte do końca ,ale to już w warsztacie dobrze zmierzą lub zrobi to mu ktoś kto wie co i jak
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.