VG30Dett s?aba kompresja-pare pyta?, remont?

Wszystko na temat silników VG

Moderator: Moderator

radeklwh

Dziękuje bracia za wsparcie, no powiem ze support na tym forum jest bajeczny.. Czuje sie jak część rodziny! A i nie bede panikowal z podcisnieniami, aparat w rękę troche filmów, zdjęć, pozaznaczam troche węże, mam juz pełną serwisówkę ;) oby było dobrze... Troche sie martwiłem ale juz mi przeszło.. Jutro porozkręcam "pod chmurką" troche, a jak sie uda to do weekendu wywalenie wszystko i wiozę do garażu i tam zaczynam wszystko sprawdzać itd. Poczekał bym do soboty ale sie doczekać nie moge ;)
Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

może jest rozrząd źle ustawiony albo przestawiony i dla tego słaba komprecha .
Ale realnie to daje głowe, że tam nic nie ma kutego .
Jak dla mnie to szkoda roboty i lepiej poszukaj se silnik .Widać że kase masz to sobie sprowadź motor z japonii albo stanów już zakuty i wyremontowany na tiptop :)
W PL mało kto potrafi zrobić VG, a słyszałem 2 motory po remoncie w PL i zawsze dzwoniły albo stukały .
Ostatnio zmieniony wt 29 kwie, 2014 17:54 przez SZAFA, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
rusek300zx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 693
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
Lokalizacja: Zielona Gora
Kontakt:

W PL mało kto potrafi zrobić VG, a słyszałem 2 motory po remoncie w PL i zawsze dzwoniły albo stukały


Nie obrazaj dobre!! a pozatym co rozrzad ma do kompresji czlowiek?? :mrgreen: hmmmm
Ostatnio zmieniony wt 29 kwie, 2014 20:31 przez rusek300zx, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

rusek300zx pisze:a pozatym co rozrzad ma do kompresji
uwierz mi, ma :P
radeklwh

z chęcią bym kupił nowy zakuty silnik ale niestety aż tyle € nie mam.
no rozrząd ma przecież do kompresji dużo, a mianowicie nie może być dobrej kompresji skoro zawory się otwierają za wcześnie i z tej racji nie będzie ciśnienia.. ale w takim razie próba olejowa by nic nie wniosła do tego a wnosi więc rozrząd odpada jak i głowica. zostaje uszczelka pod głowicą, pierścienie, tłoki.
a odnośnie zdjęć z remontu które dostałem to na pewno to mój silnik, te same opaski w tych samych miejscach, te same malowanie, te same bandaże na kolektorach, specyficzne węże podciśnień, no i mój silnik jest czyściutki jak by ktoś go czyścił szczoteczką do zębów bardzo dokładnie.. tylko pytanie czy zakuty jest. ale o tym dopiero po rozbiórce.
"SZAFA" bracie ostrz tasak bo jak się okaże że kute to ci adres wysyłam na PW i czekam na twoją głowę e formalinie ;)
no i odnośnie jeszcze tego remontu to żyjemy w dobie internetu i można znaleźć dużo info o kimś w internecie a ja znalazłem typa i jego BLOG gdzie opisuje auta które stroił a o tym pisze:
"niedziela, 18 listopada 2012
Nissan 300ZX 3.0TT
Zawitał do nas na strojenie Nissan 300ZX Z32 z podwójnie doładowanym silnikiem 3.0 V6 o oznaczeniu VG30DETT. Właściciel Paweł po przeprowadzeniu remontu generalnego we własnym zakresie zapragnął zwiększyć moc swojego Japończyka. Podniesienie ciśnienia doładowania do wartości 1.1bar oraz dostrojenie silnika za pomocą Ecumastera DET3 pozwoliło wykrzesać dodatkowe konie mechaniczne ze świeżo złożonego motoru. "
rozmawiałem z tym panem i faktycznie to moje auto, tylko przy strojeniu były inne turbiny i jedna dymiła a teraz są nowe... (sprawdzałem)
tylko teraz jest inne ciśnienie 1.35 bara i jeżeli kolega który sprzedał auto sam dostrajał auto pod te ciśnienie to mogło mu coś pójść nie tak i wynikiem tego słaba kompresja teraz :( i zastanawia mnie takie coś "strojenie auta po świeżo złożonym silniku" może był za "swierzy" (nie dotarty) na strojenie
Ps. Czy moze próba olejowa próbą i rozrząd moze sie przestawić i z tad ta kompresja... Ale logika i zasada działania silnika mówi mi co innego boniby jak olej mógł by uszczelnić zawory przy mierzeniu kompresji.. Przecież one przy przestawieniu są nie domknięte.. I jeszcze te rożne wyniki nie mogą byc wynikiem przestawionego paska rozrządu.
Ostatnio zmieniony śr 30 kwie, 2014 14:11 przez radeklwh, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

Jak juz pisalem tu gdzies, ta pompa paliwa to nie na to auto.
radeklwh

Pompa bedzie tylko nie na hura, muszę tez czasami jeść ale na graty do auta przeznacze jakieś 2000pln na miesiąc tylko ze przy cenach części to nie wiele za to kupie ;)
Btw. Czy dostanę radę odnośnie wyjmowania silnika typu wyjmij chłodnicę bedzie łatwiej albo czy trzeba skrzynie wyjmowac itp
Ostatnio zmieniony śr 30 kwie, 2014 17:33 przez radeklwh, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

radeklwh pisze:tw. Czy dostanę radę odnośnie wyjmowania silnika typu wyjmij chłodnicę bedzie łatwiej albo czy trzeba skrzynie wyjmowac itp
Z tego co wiem Draxan ma to opanowane....wyjmował motor co weekend :lol:
radeklwh

panowie zawaliłem sprawę trochę bo silnik wyjąłem już ale nie odkręciłem koła pasowego i tera mam problem bo nie idzie tego odkręcić... na aucie to 5bieg, hebel i odkręcanie a teraz to nie mam pojęcia..
dobra poszło... łoma tylko nie wygięło..
Ostatnio zmieniony śr 07 maja, 2014 09:48 przez radeklwh, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

Dobry pneumat i zejdzie.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
radeklwh

panowie szukam info na temat składania silnika.. a dokładnie przykręcanie wału korbowego, jaki moment itd i też skręcanie korbowodów jaki moment itd.
ogólnie rzecz biorąc to szukam info poskładania dołu.
będzie remont kapitalny dołu, szlif cylindrów, honowanie, tłoki wiseco 87,50, korby eagle, śróby arp, panewki acl, nowa wiązka, uszczelki cometic pod głowice stalowe,... itd. będzie fotorelacja ;) tylko szukam info na temat momentu poskładania...
a dokładnie to zamawiam:
http://www.conceptzperformance.com/Cart ... 25.249.252
http://www.conceptzperformance.com/Cart ... 25.249.252
http://www.conceptzperformance.com/Cart ... 25.249.252
http://www.conceptzperformance.com/Cart ... 25.249.252
http://www.conceptzperformance.com/Cart ... 25.249.252
http://www.conceptzperformance.com/Cart ... 25.249.252
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

zanim sie za to wszystko zabrales to warto bylo sie zaopatrzyc w serwisowke,
ponizej masz do wyboru rocznikowo, to co podrzucilem jest z linka ktory u nas juz byl:
topics55/nissan-factory-servis-manual-vt13802.htm


w tej serwisowce znajdziesz raczej wiekszosc opisow momentow itd itp ;)
http://www.nicoclub.com/archives/nissan ... nuals.html
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
rusek300zx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 693
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
Lokalizacja: Zielona Gora
Kontakt:

jutro ci wysle nm jak dokrecac :) po pierwsze zamow swiece ngk-pfr6b11c ze strony
http://www.e-ngk.pl/index.php?notify[]= ... ion=notify
beda potrzebna na bank
teraz tak gl. pamewy ciagniesz bracie na 90-100nm glowa ciagniesz na 123nm walki na 10nm korby na 45nm :) jak cos pisz :)
radeklwh

panowie mam problem mały z zamówieniem....
zamawiam ten zestaw
http://www.conceptzperformance.com/Cart ... 25.249.252
ale nie czaje nic o doborze panewek..!!!!
http://www.czp.us/images/czp/mainbearings.jpg
i
http://www.czp.us/images/czp/rodbearings.jpg
nie umiem rozszyfrować tego.. pomocy?
i czy zamawiał ktoś z tego sklepu coś? bo nie chciał bym żeby mnie oszukali na 2500$
Ostatnio zmieniony pt 09 maja, 2014 08:32 przez radeklwh, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

No i jak w końcu miałeś zakuty ten motor ?
Masz zamiar samemu składać silnik w warunkach garażowych ?
Ostatnio zmieniony pt 09 maja, 2014 09:26 przez SZAFA, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki VG”