VG30Dett s?aba kompresja-pare pyta?, remont?
Moderator: Moderator
chyba jak by na biegu był przypadkiem
szaman pisze:tak sie tylko zapytam po co wcisniete sprzeglo??Graczu pisze:czyli gaz i sprzęgło wciśnęte do końca ,ale to już w warsztacie dobrze zmierzą lub zrobi to mu ktoś kto wie co i jak
różnie bywa,tak zapobiegawczoerison pisze:chyba jak by na biegu był przypadkiem
S13
no ja bym jeszcze koła wyprostował i ręczny zaciągnął
Tak na poważnie to
- wykręć wszystkie świece
- wkręć miernik
- gaz w podłogę, aby przepustnice były otwarte na maxa
- memłasz tak z 10 zaksztuszeń ( no bo nie odpali, )
- lecisz następne
i masz normalny wynik bo na pewno coś źle ogarnąłeś...
Właśnie zauważyłem, że czarny zniknął drogo strasznie był
Tak na poważnie to
- wykręć wszystkie świece
- wkręć miernik
- gaz w podłogę, aby przepustnice były otwarte na maxa
- memłasz tak z 10 zaksztuszeń ( no bo nie odpali, )
- lecisz następne
i masz normalny wynik bo na pewno coś źle ogarnąłeś...
Właśnie zauważyłem, że czarny zniknął drogo strasznie był
to nie chodzi o to czy dobrze zmierzy kompresje tylko o podejście do tematu bo już tłoki dołem chciał wyciągać. Wiec dobrze by było jak by poczytał trochę i nabrał wiedzy albo znalazł kogoś kto ma wiedzę i mu pomoże. Bo zepsuć łatwo a potem to naprawić to worek pieniędzy trzeba.
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
Ja chetnie pomoge, doradze itp. , ale musze wiedziec na czym stoi ten temat, nie chce mi sie na darmo pisac jak sie potem okaze ze wszystko jest cacy bo ktos nie umial zmierzyc kompresji...
Ostatnio zmieniony czw 24 kwie, 2014 23:31 przez Draxan, łącznie zmieniany 1 raz.
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Witam i dzięki za rady!!!! Jutro bede mierzył kompresje tak jak piszecie bo Swiece jutro odbieram a nie. Bede po 2 razy wyjmował i wkręcał a wyjmowania dołem tłoków to takie pytanko było bo rożne akcje widziałem a wypruwać silnika nie chciało mi sie po prostu..(po tym jak wyjmowałem silnik w subaru, odechciało mi się już ich wyjmowania) Ale widzę żeby cokolwiek zrobic przy silniku to trzeba i tak wyjąc silnik a i duzo pracy z tym nie ma.. Na szczęście no a czemu nie ma "wiary" ze kupiłem te auto? Zamieniłem dokładnie mówiąc... I zachwycony jestem. Wszystko jest ok jak na swoje lata ale ja troche pedantyczny jestem i najmniejsza rzecz potrafi wyprowadzić z równowagi, i najchętniej bym już wszystko wymienił na raz, już zamówiłem zawieszenie(bc racing), teraz szukam gum zawieszenia komplet z wszystkimi końcówkami, sworzniami itd. Teraz czytam i czytam i czytam i niezły kawał reaktora ta maszyna jest. Duzo podcisnien... O wiele za duzo... Ale walczę z falujacymi obrotami jeszcze(kupiłem go z tym juz) sprawdzałem MAF i mam cos słaby woltarz . Na rozgrzanym silniku na włączonym zapłonowe mam 0.43v. Troche mało bo powinno byc 0.8v.. I zastanawiam sie czy to moze powodowac falujące obroty 250-1000rpm .. Przeważnie falują od 800rpm w gore i są problemy Z wkrecaniem sie na obroty jak MAF padnięty .. A u mnie sie wkręca, tylko falują sobie. wyczyściłem przepustnice już, ustawiłem sensor przepustnic na 0.45v, wyregulowałem AAC na 700rpm a po podpięciu czujnika poszły obroty w górę o około 80rpm, sprawdziłem AIR REGULATOR i też sprawny jest, ciśnienie paliwa też sprawdziłem,.. chciał bym to ogarnąć bo za tydzień w sobotę jestem umówiony na hamownię i nową mapę (650€ w "SKY PERFORMANCE HELMOND")
Ostatnio zmieniony pt 25 kwie, 2014 13:33 przez radeklwh, łącznie zmieniany 2 razy.
no i dobre podejscie, kiepsko jest, gdy ktos tylko pyta, zeby mu podac wiedze na tacy, a sam nie szuka
przy mierzeniu kompresji warto odpiac wtyczke od cas'a wtedy nie pracuja nam wtryski i nie idzie sygnal na cewki.
odepnij mafa i odpal, zobacz czy wtedy bedzie dobrze pracowac bez wcisnietego gazu.
przeplywke mozesz miec tez zasyfiona wiec mozesz ja wyczyscic, ale to trzeba robic bardzo ostroznie.
wracajac do tematu sprzegla, to wciskajac sprzeglo na mocnym docisku naciskamy na wal wzdluznie, a tym samym meczymy panewke oporowa i zwiekszamy opory przy jeszcze slabym cisnieniu oleju.
przy mierzeniu kompresji warto odpiac wtyczke od cas'a wtedy nie pracuja nam wtryski i nie idzie sygnal na cewki.
odepnij mafa i odpal, zobacz czy wtedy bedzie dobrze pracowac bez wcisnietego gazu.
przeplywke mozesz miec tez zasyfiona wiec mozesz ja wyczyscic, ale to trzeba robic bardzo ostroznie.
wracajac do tematu sprzegla, to wciskajac sprzeglo na mocnym docisku naciskamy na wal wzdluznie, a tym samym meczymy panewke oporowa i zwiekszamy opory przy jeszcze slabym cisnieniu oleju.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
- rusek300zx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 693
- Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
- Lokalizacja: Zielona Gora
- Kontakt:
no bracie i to jest eleganckie podejscie nie jestes w ciemie bity jak wiekszosc myslala po 1szym poscie a co do falujacych obrotow gdzies na bank cos z cisnieniem jakas nieszczelnosc jest u mnie tak byloradeklwh pisze:Witam i dzięki za rady!!!! Jutro bede mierzył kompresje tak jak piszecie bo Swiece jutro odbieram a nie. Bede po 2 razy wyjmował i wkręcał a wyjmowania dołem tłoków to takie pytanko było bo rożne akcje widziałem a wypruwać silnika nie chciało mi sie po prostu..(po tym jak wyjmowałem silnik w subaru, odechciało mi się już ich wyjmowania) Ale widzę żeby cokolwiek zrobic przy silniku to trzeba i tak wyjąc silnik a i duzo pracy z tym nie ma.. Na szczęście no a czemu nie ma "wiary" ze kupiłem te auto? Zamieniłem dokładnie mówiąc... I zachwycony jestem. Wszystko jest ok jak na swoje lata ale ja troche pedantyczny jestem i najmniejsza rzecz potrafi wyprowadzić z równowagi, i najchętniej bym już wszystko wymienił na raz, już zamówiłem zawieszenie(bc racing), teraz szukam gum zawieszenia komplet z wszystkimi końcówkami, sworzniami itd. Teraz czytam i czytam i czytam i niezły kawał reaktora ta maszyna jest. Duzo podcisnien... O wiele za duzo... Ale walczę z falujacymi obrotami jeszcze(kupiłem go z tym juz) sprawdzałem MAF i mam cos słaby woltarz . Na rozgrzanym silniku na włączonym zapłonowe mam 0.43v. Troche mało bo powinno byc 0.8v.. I zastanawiam sie czy to moze powodowac falujące obroty 250-1000rpm .. Przeważnie falują od 800rpm w gore i są problemy Z wkrecaniem sie na obroty jak MAF padnięty .. A u mnie sie wkręca, tylko falują sobie. wyczyściłem przepustnice już, ustawiłem sensor przepustnic na 0.45v, wyregulowałem AAC na 700rpm a po podpięciu czujnika poszły obroty w górę o około 80rpm, sprawdziłem AIR REGULATOR i też sprawny jest, ciśnienie paliwa też sprawdziłem,.. chciał bym to ogarnąć bo za tydzień w sobotę jestem umówiony na hamownię i nową mapę (650€ w "SKY PERFORMANCE HELMOND")
Ja się tylko chciałem spytać o co chodzi w tym stwierdzeniu, wyrwanie silnika w Subaru (z moich doświadczań z Imprezą GT) jest mega proste i ułatwia sporo rzeczy. Nie wyobrażam sobie np. regulacji luzów zaworowych bez wyciągnięcia silnika w Imprezie. Jego szarpnięcie i schowanie jest niesamowicie łatwe. Teraz na początku mojej przygody z 300zx z31 widzę, że wyciągnąć w tej gadzinie silnik jest sporo trudniej, więc rozumiem niechęć do rwania, ale remont ze schowanym silnikiem to daleko idąca przesada.radeklwh pisze: a wypruwać silnika nie chciało mi sie po prostu..(po tym jak wyjmowałem silnik w subaru, odechciało mi się już ich wyjmowania)
300zx z31 '86 przyszłe drift machine
wolek1993 pisze:Ja się tylko chciałem spytać o co chodzi w tym stwierdzeniu, wyrwanie silnika w Subaru (z moich doświadczań z Imprezą GT) jest mega proste i ułatwia sporo rzeczy. Nie wyobrażam sobie np. regulacji luzów zaworowych bez wyciągnięcia silnika w Imprezie. Jego szarpnięcie i schowanie jest niesamowicie łatwe. Teraz na początku mojej przygody z 300zx z31 widzę, że wyciągnąć w tej gadzinie silnik jest sporo trudniej, więc rozumiem niechęć do rwania, ale remont ze schowanym silnikiem to daleko idąca przesada.radeklwh pisze: a wypruwać silnika nie chciało mi sie po prostu..(po tym jak wyjmowałem silnik w subaru, odechciało mi się już ich wyjmowania)
Nie ma co wspominać Subaru, nie te forum.. W gt nie widziałem jak to pod maską wygląda bo miałem nowszego.. A nawiasem mówiąc to łatwiej wyszedł mi silnik z calibry turbo i tyle w temacie. (Kropka)
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
http://www.pexcom.com.au/z32cms/e107_pl ... content.46 - zerknij tutaj, moze cos zaradzi na Twoj problem .
http://www.thumper300zx.com/z32/iaa/iaa_unit.htm - to czasem tez sie zdarza (aczkolwiek rzadko)
Jak wyjmiesz silnik to nie zapomnij o tej liscie "musisz mieć" - http://s95014253.onlinehome.us/63104/197490.html
http://www.thumper300zx.com/z32/iaa/iaa_unit.htm - to czasem tez sie zdarza (aczkolwiek rzadko)
Jak wyjmiesz silnik to nie zapomnij o tej liscie "musisz mieć" - http://s95014253.onlinehome.us/63104/197490.html
Ostatnio zmieniony pt 25 kwie, 2014 20:39 przez Draxan, łącznie zmieniany 3 razy.
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Panowie moze ktoś zobaczyć jaki ma woltarz na biegu jałowym na MAFie oraz na włączonym zapłonowe? U mnie na jałowym jest 1.39v czyli mieszczę sie w przedziale 0.8-1.5volt tylko na włączonym zapłonowe cos mało... 0.43v...
no i pomierzyłem już kompresję.. :
I 8
II 7,9
III 6,5 !!! (po próbie olejowej 10, dałem 4mm)
IV 7,8
V 7 (po próbie olejowej 9)
VI 7,6
podobno kute tłoki i korby..
więc kompresja rzędu 8 powinna być znośna (powinno być na nowych 8.5:1)
idę się najebać..
no i pomierzyłem już kompresję.. :
I 8
II 7,9
III 6,5 !!! (po próbie olejowej 10, dałem 4mm)
IV 7,8
V 7 (po próbie olejowej 9)
VI 7,6
podobno kute tłoki i korby..
więc kompresja rzędu 8 powinna być znośna (powinno być na nowych 8.5:1)
idę się najebać..
Ostatnio zmieniony sob 26 kwie, 2014 09:53 przez radeklwh, łącznie zmieniany 2 razy.
kompresja to nie stopien sprezania.
Zapewne w serii tez jest 8.5:1 i sprezanie powinno byc 9,8-12,8 bar.
Piszesz podobno kute tloki i korby... skad takie info?
Zapewne w serii tez jest 8.5:1 i sprezanie powinno byc 9,8-12,8 bar.
Piszesz podobno kute tloki i korby... skad takie info?
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
- rusek300zx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 693
- Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
- Lokalizacja: Zielona Gora
- Kontakt:
to wyglada na to,ze musisz bracie silnik out i rozbieranko nie sprawdzisz inaczej co on ma w srodku niestety:( a co do sprezania sraka toche kurde,wiec podwijaj rekawy i targaj dziada na zewnatrz.Szkoda,ze wlasnie jak sie sezona zaczyna