VG30Dett s?aba kompresja-pare pyta?, remont?

Wszystko na temat silników VG

Moderator: Moderator

radeklwh

Panie moderator zostaje chyba tylko przeprosić za to ze zadaje pytania na łamach forum. Głowice jak i blok splanował bym ale są proste i nie ma takiej potrzeby, jak by nie były to bym oddał do splanowania.
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

radeklwh, tylko, że planowanie głowic ma za zadanie usunięcie małych nierówności i krzywizn. jak by były widoczne od tak o sobie to głowice czy tam blok byłyby do śmieci.

jeśli chcesz zakuwać silnik itp. pakujesz w to kasę nie małą to na twoim miejscu poświęciłbym pare zł więcej i splanował głowice jak i blok. wymiana uszczelniaczy i splanowanie głowicy to koszt koło 250zł, a przynajmniej będziesz miał spokój. Tym bardziej że miałeś wydmuchaną uszczelkę.
Poszukuję...
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4684
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

radeklwh pisze:Panie moderator zostaje chyba tylko przeprosić za to ze zadaje pytania na łamach forum.
Nie przejrzałeś tematów dotyczących remontów silnika, widać że nie masz o tym bladego pojęcia a zabierasz się do poważnej sprawy...
radeklwh pisze: Głowice jak i blok splanował bym ale są proste i nie ma takiej potrzeby, jak by nie były to bym oddał do splanowania.
Zaraz będzie Ci leciało spod uszczelek i taki będzie finał...


Jak by Ci przyszło kiedyś sprzedawać silnik/auto, przytocz proszę kupującemu ten temat...
Ostatnio zmieniony ndz 11 maja, 2014 21:14 przez Binio_, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

Binio_ pisze:Jak by Ci przyszło kiedyś sprzedawać silnik/auto, przytocz proszę kupującemu ten temat...
Dla tego już pisałem, że lepiej kupić auto seryjne i samemu sobie robić remonty niż kupić niby już doinwestowany .

Ja przy okazji, że to temat VG30dett to mam pytanko czy można dołożyć większy IC centralnie ale połączyć go w szereg z seryjnymi, które są po obu stronach jak wiadomo?
Nie widziałem takiego patentu jeszcze ale pytam z ciekawości .
radeklwh

witam
mam pytanie bo nie mogę znaleźć za dużo info na ten temat, a dostałem kosztorys
czym się różni szlif cylindrów sport z płytą symulacyjną od normalnego szlifu z honowaniem..
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4684
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Tym że w jednym przypadku chcą z Ciebie zedrzeć więcej kasy a w drugim jest to wystarczające o ile zrobione dobrze, zgodnie z wytycznymi producenta tłoków, pasowaniem.
Pamiętaj o tolerancji luzu dla pierścienia
radeklwh

dostałem taką wycenę robocizny:

Poniżej przedstawię Panu ceny usług, które możemy wykonać przy tym silniku:

- szlif cylindrów sport z płytą symulacyjną - 800pln ( w tym honowanie cylindrów)
- płaszczyzna bloku 2 strony - 200pln
- regeneracja stop głównych bloku (honowanie) - 300pln
- mycie bloku po obróbce - 150pln
- pasowanie luzów na panewkach kpl. - 250pln
- wyważenie uk. tłok-korbowego - 700pln
- polerka + mycie wału - 100pln (po sprawdzeniu czy trzyma miary nominalne)

W głowicy zaproponowałbym sprawdzenie całości. I jeżeli jest w dobrym stanie to można faktycznie tylko umyć, zrobić płaszczyzny, dotrzeć zawory i wymienić uszczelniacze - szacunkowy koszt: ok. 400pln za 2szt.

Można też zrobić delikatny porting/pasowanie gniazd kanał i gniazda i zawory na 3 kąty - wtedy całe zestawienie z płaszczyznami itp. wychodzi ok - 1200pln za 2szt.


jutro wiozę graty do nich niech działają tylko na miejscu muszę wał sprawdzić żeby zestaw zamówić już... doczekać się nie mogę...

jakaś sugestia odnośnie tego cennika i zabiegów które chcę wykonać?
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3182
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

proponowalbym zadzwonic do jakiejs konkurencji i podpytac, ze slyszales ze robi sie cos takiego o co chodzi i co to daje - dot. uzycia plyty symulacyjnej - moze cos wiecej ci powiedza ;)

a wogole to mozesz porownac ceny itd: bardzo dobra firma ze slaska,
http://www.jurgal.com.pl/pl/index.php

mysle ze nalezalo by zrobic:
- honowanie cylindrów pod luz wg producenta tłoków - nie wiem czy nie lepiej to robic majac tloki w rece, zeby na miejscu mogli przymierzyc itd. (kucizna ma wiekszy luz niz zwykle tloki)
- płaszczyzna bloku 2 strony - 200pln
- mycie bloku po obróbce - 150pln
- polerka + mycie wału - 100pln (po sprawdzeniu czy trzyma miary nominalne)

W głowicy zaproponowałbym sprawdzenie całości. I jeżeli jest w dobrym stanie to można faktycznie tylko umyć, zrobić płaszczyzny, dotrzeć zawory i wymienić uszczelniacze - szacunkowy koszt: ok. 400pln za 2szt.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

Pisz pisz co tam wynajdziesz i za jakie pieniadze, bo tez mnie to czeka jak bede kute graty wkladal do nowego silnika, a oszczedzi mi to w przyszlosci szukania i zadawania pytan na forum :) .
radeklwh

na pewno będzie szlif z tłokami w rękach innej opcji nie ma.
M!R@S
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 94
Rejestracja: wt 31 gru, 2013 23:11
Lokalizacja: Polkowice

Jeśli kucizna to luz musi być dosyć spory, puchną często 3x mocniej niż seryjne. Dlatego też średni luz to 0,6-0,7 dla tłoków CP i Wiesco itp.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4684
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

To też własnie pisaliśmy wcześniej

Poza tym, równie ważne jest dopasowanie luzu na każdym pierścieniu z osobna!
M!R@S
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 94
Rejestracja: wt 31 gru, 2013 23:11
Lokalizacja: Polkowice

Tak jak piszesz. Ja każdy pierścień-zamek piłowałem pilnikiem, efektem było to, że przez cały ten okres było głośno, że wybuchnie i przejedzie 10km, a w rzeczywistości 6000km już na 1.3bara w hondzie :P Nie planowałem bloku i jakoś nic nie wydmuchało ;)
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4684
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

No to chyba normalne przy remoncie/wymianie pierścieni iż trzeba to sprawdzić/skorygować...

Niech pomierzą Ci 'bicie' wału, czy nie przydało by się jednak podszlifować z tego względu.
Wyważanie dynamiczne robią czy wał poprostu szlifują a korby z tłokami będą doważać na wadze ?
Bo obecnie kupując dobre tłoki i korby dostajemy z tego samego sortu masowego z dokładnością do 1g więc jak zmieniasz komplet to tutaj powinny być te same wartości
M!R@S
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 94
Rejestracja: wt 31 gru, 2013 23:11
Lokalizacja: Polkowice

Binio_ pisze:No to chyba normalne przy remoncie/wymianie pierścieni iż trzeba to sprawdzić/skorygować
No kolega o tym zapomniał akurat i silnik się skończył :P

Na necie widziałem gdzieś film jak Tłoki z korbami ważyli każdy z osobna i ogarniali wał z VG30dett


Edit:
http://www.youtube.com/watch?v=6vr8YjBz9uw
Ostatnio zmieniony ndz 18 maja, 2014 12:17 przez M!R@S, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki VG”