VG30Dett s?aba kompresja-pare pyta?, remont?

Wszystko na temat silników VG

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

chyba jak by na biegu był przypadkiem :lol:
Graczu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 55
Rejestracja: czw 31 sty, 2013 15:38
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

szaman pisze:
Graczu pisze:czyli gaz i sprzęgło wciśnęte do końca ,ale to już w warsztacie dobrze zmierzą lub zrobi to mu ktoś kto wie co i jak
tak sie tylko zapytam po co wcisniete sprzeglo??
erison pisze:chyba jak by na biegu był przypadkiem :lol:
różnie bywa,tak zapobiegawczo
S13
M!R@S
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 94
Rejestracja: wt 31 gru, 2013 23:11
Lokalizacja: Polkowice

no ja bym jeszcze koła wyprostował i ręczny zaciągnął :P

Tak na poważnie to

- wykręć wszystkie świece
- wkręć miernik
- gaz w podłogę, aby przepustnice były otwarte na maxa
- memłasz tak z 10 zaksztuszeń ( no bo nie odpali, :P)
- lecisz następne

i masz normalny wynik bo na pewno coś źle ogarnąłeś...

Właśnie zauważyłem, że czarny zniknął ;) drogo strasznie był ;)
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

to nie chodzi o to czy dobrze zmierzy kompresje tylko o podejście do tematu bo już tłoki dołem chciał wyciągać. Wiec dobrze by było jak by poczytał trochę i nabrał wiedzy albo znalazł kogoś kto ma wiedzę i mu pomoże. Bo zepsuć łatwo a potem to naprawić to worek pieniędzy trzeba.
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

Ja chetnie pomoge, doradze itp. , ale musze wiedziec na czym stoi ten temat, nie chce mi sie na darmo pisac jak sie potem okaze ze wszystko jest cacy bo ktos nie umial zmierzyc kompresji...
Ostatnio zmieniony czw 24 kwie, 2014 23:31 przez Draxan, łącznie zmieniany 1 raz.
radeklwh

Witam i dzięki za rady!!!! Jutro bede mierzył kompresje tak jak piszecie bo Swiece jutro odbieram a nie. Bede po 2 razy wyjmował i wkręcał :) a wyjmowania dołem tłoków to takie pytanko było bo rożne akcje widziałem a wypruwać silnika nie chciało mi sie po prostu..(po tym jak wyjmowałem silnik w subaru, odechciało mi się już ich wyjmowania) Ale widzę żeby cokolwiek zrobic przy silniku to trzeba i tak wyjąc silnik a i duzo pracy z tym nie ma.. Na szczęście :) no a czemu nie ma "wiary" ze kupiłem te auto? Zamieniłem dokładnie mówiąc... I zachwycony jestem. Wszystko jest ok jak na swoje lata ale ja troche pedantyczny jestem i najmniejsza rzecz potrafi wyprowadzić z równowagi, i najchętniej bym już wszystko wymienił na raz, już zamówiłem zawieszenie(bc racing), teraz szukam gum zawieszenia komplet z wszystkimi końcówkami, sworzniami itd. Teraz czytam i czytam i czytam i niezły kawał reaktora ta maszyna jest. Duzo podcisnien... O wiele za duzo... Ale walczę z falujacymi obrotami jeszcze(kupiłem go z tym juz) sprawdzałem MAF i mam cos słaby woltarz . Na rozgrzanym silniku na włączonym zapłonowe mam 0.43v. Troche mało bo powinno byc 0.8v.. I zastanawiam sie czy to moze powodowac falujące obroty 250-1000rpm .. Przeważnie falują od 800rpm w gore i są problemy Z wkrecaniem sie na obroty jak MAF padnięty .. A u mnie sie wkręca, tylko falują sobie. wyczyściłem przepustnice już, ustawiłem sensor przepustnic na 0.45v, wyregulowałem AAC na 700rpm a po podpięciu czujnika poszły obroty w górę o około 80rpm, sprawdziłem AIR REGULATOR i też sprawny jest, ciśnienie paliwa też sprawdziłem,.. chciał bym to ogarnąć bo za tydzień w sobotę jestem umówiony na hamownię i nową mapę (650€ w "SKY PERFORMANCE HELMOND")
Ostatnio zmieniony pt 25 kwie, 2014 13:33 przez radeklwh, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

no i dobre podejscie, kiepsko jest, gdy ktos tylko pyta, zeby mu podac wiedze na tacy, a sam nie szuka ;)

przy mierzeniu kompresji warto odpiac wtyczke od cas'a wtedy nie pracuja nam wtryski i nie idzie sygnal na cewki.

odepnij mafa i odpal, zobacz czy wtedy bedzie dobrze pracowac bez wcisnietego gazu.
przeplywke mozesz miec tez zasyfiona wiec mozesz ja wyczyscic, ale to trzeba robic bardzo ostroznie.

wracajac do tematu sprzegla, to wciskajac sprzeglo na mocnym docisku naciskamy na wal wzdluznie, a tym samym meczymy panewke oporowa i zwiekszamy opory przy jeszcze slabym cisnieniu oleju.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
rusek300zx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 693
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
Lokalizacja: Zielona Gora
Kontakt:

radeklwh pisze:Witam i dzięki za rady!!!! Jutro bede mierzył kompresje tak jak piszecie bo Swiece jutro odbieram a nie. Bede po 2 razy wyjmował i wkręcał :) a wyjmowania dołem tłoków to takie pytanko było bo rożne akcje widziałem a wypruwać silnika nie chciało mi sie po prostu..(po tym jak wyjmowałem silnik w subaru, odechciało mi się już ich wyjmowania) Ale widzę żeby cokolwiek zrobic przy silniku to trzeba i tak wyjąc silnik a i duzo pracy z tym nie ma.. Na szczęście :) no a czemu nie ma "wiary" ze kupiłem te auto? Zamieniłem dokładnie mówiąc... I zachwycony jestem. Wszystko jest ok jak na swoje lata ale ja troche pedantyczny jestem i najmniejsza rzecz potrafi wyprowadzić z równowagi, i najchętniej bym już wszystko wymienił na raz, już zamówiłem zawieszenie(bc racing), teraz szukam gum zawieszenia komplet z wszystkimi końcówkami, sworzniami itd. Teraz czytam i czytam i czytam i niezły kawał reaktora ta maszyna jest. Duzo podcisnien... O wiele za duzo... Ale walczę z falujacymi obrotami jeszcze(kupiłem go z tym juz) sprawdzałem MAF i mam cos słaby woltarz . Na rozgrzanym silniku na włączonym zapłonowe mam 0.43v. Troche mało bo powinno byc 0.8v.. I zastanawiam sie czy to moze powodowac falujące obroty 250-1000rpm .. Przeważnie falują od 800rpm w gore i są problemy Z wkrecaniem sie na obroty jak MAF padnięty .. A u mnie sie wkręca, tylko falują sobie. wyczyściłem przepustnice już, ustawiłem sensor przepustnic na 0.45v, wyregulowałem AAC na 700rpm a po podpięciu czujnika poszły obroty w górę o około 80rpm, sprawdziłem AIR REGULATOR i też sprawny jest, ciśnienie paliwa też sprawdziłem,.. chciał bym to ogarnąć bo za tydzień w sobotę jestem umówiony na hamownię i nową mapę (650€ w "SKY PERFORMANCE HELMOND")
no bracie i to jest eleganckie podejscie :) nie jestes w ciemie bity jak wiekszosc myslala po 1szym poscie a co do falujacych obrotow gdzies na bank cos z cisnieniem jakas nieszczelnosc jest u mnie tak bylo ;)
Awatar użytkownika
wolek1993
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 125
Rejestracja: pn 17 mar, 2014 16:56
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

radeklwh pisze: a wypruwać silnika nie chciało mi sie po prostu..(po tym jak wyjmowałem silnik w subaru, odechciało mi się już ich wyjmowania)
Ja się tylko chciałem spytać o co chodzi w tym stwierdzeniu, wyrwanie silnika w Subaru (z moich doświadczań z Imprezą GT) jest mega proste i ułatwia sporo rzeczy. Nie wyobrażam sobie np. regulacji luzów zaworowych bez wyciągnięcia silnika w Imprezie. Jego szarpnięcie i schowanie jest niesamowicie łatwe. Teraz na początku mojej przygody z 300zx z31 widzę, że wyciągnąć w tej gadzinie silnik jest sporo trudniej, więc rozumiem niechęć do rwania, ale remont ze schowanym silnikiem to daleko idąca przesada.
300zx z31 '86 przyszłe drift machine
radeklwh

wolek1993 pisze:
radeklwh pisze: a wypruwać silnika nie chciało mi sie po prostu..(po tym jak wyjmowałem silnik w subaru, odechciało mi się już ich wyjmowania)
Ja się tylko chciałem spytać o co chodzi w tym stwierdzeniu, wyrwanie silnika w Subaru (z moich doświadczań z Imprezą GT) jest mega proste i ułatwia sporo rzeczy. Nie wyobrażam sobie np. regulacji luzów zaworowych bez wyciągnięcia silnika w Imprezie. Jego szarpnięcie i schowanie jest niesamowicie łatwe. Teraz na początku mojej przygody z 300zx z31 widzę, że wyciągnąć w tej gadzinie silnik jest sporo trudniej, więc rozumiem niechęć do rwania, ale remont ze schowanym silnikiem to daleko idąca przesada.

Nie ma co wspominać Subaru, nie te forum.. W gt nie widziałem jak to pod maską wygląda bo miałem nowszego.. A nawiasem mówiąc to łatwiej wyszedł mi silnik z calibry turbo i tyle w temacie. (Kropka)
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

http://www.pexcom.com.au/z32cms/e107_pl ... content.46 - zerknij tutaj, moze cos zaradzi na Twoj problem :) .

http://www.thumper300zx.com/z32/iaa/iaa_unit.htm - to czasem tez sie zdarza (aczkolwiek rzadko)

Jak wyjmiesz silnik to nie zapomnij o tej liscie "musisz mieć" ;) :D - http://s95014253.onlinehome.us/63104/197490.html
Ostatnio zmieniony pt 25 kwie, 2014 20:39 przez Draxan, łącznie zmieniany 3 razy.
radeklwh

Panowie moze ktoś zobaczyć jaki ma woltarz na biegu jałowym na MAFie oraz na włączonym zapłonowe? U mnie na jałowym jest 1.39v czyli mieszczę sie w przedziale 0.8-1.5volt tylko na włączonym zapłonowe cos mało... 0.43v...
no i pomierzyłem już kompresję.. :
I 8
II 7,9
III 6,5 !!! (po próbie olejowej 10, dałem 4mm)
IV 7,8
V 7 (po próbie olejowej 9)
VI 7,6

podobno kute tłoki i korby..
więc kompresja rzędu 8 powinna być znośna (powinno być na nowych 8.5:1)
idę się najebać..
Ostatnio zmieniony sob 26 kwie, 2014 09:53 przez radeklwh, łącznie zmieniany 2 razy.
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

kompresja to nie stopien sprezania.
Zapewne w serii tez jest 8.5:1 i sprezanie powinno byc 9,8-12,8 bar.
Piszesz podobno kute tloki i korby... skad takie info?
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
radeklwh

od właściciela.. ale piszę "podobno" bo nie było mnie przy zakładaniu
Awatar użytkownika
rusek300zx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 693
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
Lokalizacja: Zielona Gora
Kontakt:

to wyglada na to,ze musisz bracie silnik out i rozbieranko nie sprawdzisz inaczej co on ma w srodku niestety:( a co do sprezania sraka toche kurde,wiec podwijaj rekawy i targaj dziada na zewnatrz.Szkoda,ze wlasnie jak sie sezona zaczyna :x
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki VG”