Strona 1 z 9

VG30Dett słaba kompresja-pare pytań, remont?

: sob 19 kwie, 2014 20:00
autor: radeklwh
Witam
Posiadam 300zx tt, silnik o oznaczeniu vg30dett i mierzyłem dzisiaj kompresje i sie przeraziłem bo jest w granicach 6.5 do 8.0.. (Raz pokazywało mniej, raz wiecej.. Moze jakieś rady odnośnie sprawdzania ciśnienia?) Czyli wymiana pierścieni sie szykuje i mam pytanko odnośnie tej operacji,
czy da sie to zrobic bez wyjmowania silnika?
Czy wymieniać tłoki przy okazji?(kute kobry i tłoki)
Jakie pierscienie i tłoki kupic?
Jakie uszczelki?
Jak juz bede to robił brać sie za panewki?
Czy wymieniać tłoki bez wyjmowania głowic czyli od dołu przez demontaż wału korbowego czy odkręcać głowice (górą) i wału nie ruszać? Pozdro

: sob 19 kwie, 2014 23:04
autor: erison
Myślisz że ktoś odpowie na takiego posta ?

Podjedz do jakiegoś mechanika niech Ci zmierzy kompresję bo po poście widzę że Ci nie wychodzi.

Dużo czytaj wszystko jest na forum.
Bo tłoków dołem nie wyjmiesz.
Panewki, to My powinniśmy Ciebie zapytać w jakim są stanie jak już potencjalnie rozbierzesz silnik.

: ndz 20 kwie, 2014 00:21
autor: Graczu
nie no bez przesady,TurboKillersi wiedzą wszystko !

Też uważam,że najpierw pojechać do mechanika,zmierzy kompresje będziesz wiedział na czym stoisz,za duże rozbieżności wpisałeś

: ndz 20 kwie, 2014 00:26
autor: Draxan
Zeby ukrócic Twoje meki powiem Ci ze wyjmij sobie caly silnik i na spokojnie go zrob, pozbywajac sie odrazu dziwnych podgrzewaczy przepustnic, EGR i czego sie tylko da.

Praca z silnikiem w aucie w przypadku 300zx jest bardzo niewygodna, lepiej wyjąć i wszystko zrobic jak trzeba a nie potem co tydzien sie meczyc z czyms nastepnym. Pamietaj, te silniki maja po 20 lat, wszelakie węzyki itp. sa kruche i lamliwe.

PS. teraz jestem podpity to nie chce odpowiadac na inne pytania, zerkne jutro na spokojnie po trzezwemu to moze cos wymysle :D :P

: ndz 20 kwie, 2014 08:44
autor: Binio_
Tu nie ma nad czym myslec... puki pomiar nie bedzie zrobiony poprawnie nie ma co gdybac.
A domniemam iz mogl byc niepoprawnie zrobiony, tak jak i niemozliwe jest zmienic pierscienie bez sciagania glowicy ;)

: ndz 20 kwie, 2014 08:45
autor: Binio_
Tu nie ma nad czym myslec... puki pomiar nie bedzie zrobiony poprawnie nie ma co gdybac.
A domniemam iz mogl byc niepoprawnie zrobiony, tak jak i niemozliwe jest zmienic pierscienie bez sciagania glowicy ;)

: ndz 20 kwie, 2014 08:54
autor: rusek300zx
no ja nic wiecej nie moge dodac bo wszystko zostalo powiedzieane :) najpierw niech fachowiec zmierzy a potem pomozemy Ci we wszystkim :)

: pn 21 kwie, 2014 07:18
autor: radeklwh
Dobra panowie, dzięki za rady.. I tak uczynię.. Pojadę na sprawdzenie jeszcze raz bo faktycznie cos złe minusie te sprawdzanie..

: pn 21 kwie, 2014 10:53
autor: Draxan
Mierzenie kompresji w tym silniku nie jest za latwe bo gniazda swiec sa bardzo gleboko schowane, czesto jest tak ze tam jest nieszczelnosc i kompresja wychodzi z dupy.

: pn 21 kwie, 2014 11:17
autor: M!R@S
a jak mierzona była kompresja to przepustnice były otwarte ??

: pn 21 kwie, 2014 11:26
autor: Graczu
czyli gaz i sprzęgło wciśnęte do końca ,ale to już w warsztacie dobrze zmierzą lub zrobi to mu ktoś kto wie co i jak

: śr 23 kwie, 2014 05:19
autor: radeklwh
Nie byly wciśnięte gaz i sprzęgło a pomiary mnie szokowały bo karzdzy był inny.. Zreszto urządzenie tez nie jest za wybornej jakości.. Nie ma co panikować.. Ale juz tak mam ze dmuchane na zimne i chciał bym. Wszystko robić od razu... Zna ktoś 300zx z32 z poznania, czarna tt, kupiłem ją ale właściciel cos podejrzany chłop jest a opis dał mi spory, kute korby, tłoki, remont 1.5 roku temu... Fotki mam ale faktur brak.. I nie wiem na ile wiarygodny noże byc ten kolega

: czw 24 kwie, 2014 02:45
autor: Draxan
A zrobiles ten pomiar kompresji tak jak to powinno wygladac ze juz rzucasz oskarżenia?

: czw 24 kwie, 2014 10:21
autor: SZAFA
Nie wierze, że kupiłeś to auto :) .
Kompresja w obydwu moich zetkach na kilku przyrządach wynosi zawsze 10.5 do 11 bar na każdym cyl. Przy czym zero zużycia oleju i najmniejszego kopcenia.
Pomiar kompresji na ciepłym silniku i wszystkie świece wykręcone .Gaz do dechy.
Jeśli jest nawet te 8-9 bar to wygląda na to, że silnik będziesz miał niedługo do remontu ale nie wierze w, że jest taka lipa 7 bar.
Sprawdzałeś spalanie w tym aucie ? Jeździ to jakoś ? Jedź może na hamownie i sprawdź na seryjnym doładowaniu jak się da bo widzę że turbiny nieseryjne .
Co do remontu to osobiście nie bawiłbym się bo ja nawet nie znam warsztatu gdzie by to dobrze mogli zrobić.

: czw 24 kwie, 2014 16:10
autor: szaman
Graczu pisze:czyli gaz i sprzęgło wciśnęte do końca ,ale to już w warsztacie dobrze zmierzą lub zrobi to mu ktoś kto wie co i jak
tak sie tylko zapytam po co wcisniete sprzeglo??