Przez jakiś czas miałem rozkręconą moją 300-tkę, wymieniałem sprzęgło, uszczelniacz wału, spinałem dyfer i wymieniałem olej (Valvo VR1 10W60).
Przed rozkręcaniem działało wszystko dobrze, teraz po złożeniu wziąłem bestię na przejażdżkę kolo domu i zonk Na początku pokazywał niskie AFR (mam zrobione przez poprzedniego właściciela ostry patent z diodami ale chyba działa) ale postanowiłem mimo tego delikatnie się przejechać.
Podczas tej delikatnej przejażdżki po 300 metrach afr wróciło do normy olej zaczął się rozgrzewać więc trochę docisnąłem i tu od razu problem, auto przerywa jak turbina zaczyna pompować i kaszle, krztusi się... przyspieszyłem tak ze 3 razy mocniej żeby sprawdzić czy się nie poprawi po chwili ale nic to nie dało.
Wracając już delikatnie zobaczyłem że mam niskie ciśnienie oleju. Po zatrzymaniu się na niskich oscylowało w okolicach 1-1,3 Bara. Powinno być ze 2, prawda? Żadnego wycieku nie widać, nie widać też białego dymu. Co to może być? Co sprawdzić w pierwszej kolejności?
300zx z31 s?abe ci?nienie oleju i przerywanie
Moderator: Moderator
- Robert rs13
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 27
- Rejestracja: sob 01 paź, 2011 08:23
- Lokalizacja: Wąchock
- Kontakt:
możę nieszczelność w dolecie powietrza ? możę coś z paliwem przwód ,filtr ?
nawet jeśli miałbyś słabe ciśnienie nie powinno mieć to wpływu na szarpanie.
nawet jeśli miałbyś słabe ciśnienie nie powinno mieć to wpływu na szarpanie.
Ostatnio zmieniony wt 29 lip, 2014 17:38 przez Robert rs13, łącznie zmieniany 1 raz.
mam sporo częśći do s13 ,s14 ,s14a
po pierwsze sprawdz wszystko co ruszales podczas grzebania, szarpanie moze wskazywac na nieszczelnosc w dolocie albo/i problemy z paliwem.
cisnienie oleju miales na jakich obrotach, moze spadly ci mocno obroty i cisnienie tak poszlo w dol?
cisnienie oleju miales na jakich obrotach, moze spadly ci mocno obroty i cisnienie tak poszlo w dol?
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Słabe ciśnienie oleju już wytłumaczone, w najgłupszy z możliwych sposobów...
Padł czujnik od seryjnego zegara, podłączyłem mechaniczny manometr i śmiga aż miło na wolnych prawie 2,5bar przy niecałych 4k rpm dobija do 4 z hakiem.
Przerywanie jak było tak jest, zalałem świeże paliwo, dolot sprawdziłem zakładając worek na filtr i auto zgasło od razu. Szczególnie że przy rozkręcaniu dolotu nie ruszałem. To przy czym grzebałem sprawdziłem jeszcze raz, jedyny problem to delikatny przedmuch na wydechu za turbo czyli przed sondą, nie jest wielki ale jest.
Ciśnienie paliwa 2,5 bara na wolnych, niewiele wzrasta przy dodaniu gazu do oporu.
Ale coś mi się nie podoba jak pracuje przepustnica, czy takie jaja może powodować TPS?
Padł czujnik od seryjnego zegara, podłączyłem mechaniczny manometr i śmiga aż miło na wolnych prawie 2,5bar przy niecałych 4k rpm dobija do 4 z hakiem.
Przerywanie jak było tak jest, zalałem świeże paliwo, dolot sprawdziłem zakładając worek na filtr i auto zgasło od razu. Szczególnie że przy rozkręcaniu dolotu nie ruszałem. To przy czym grzebałem sprawdziłem jeszcze raz, jedyny problem to delikatny przedmuch na wydechu za turbo czyli przed sondą, nie jest wielki ale jest.
Ciśnienie paliwa 2,5 bara na wolnych, niewiele wzrasta przy dodaniu gazu do oporu.
Ale coś mi się nie podoba jak pracuje przepustnica, czy takie jaja może powodować TPS?
300zx z31 '86 przyszłe drift machine
Kombinowałem jeszcze trochę z tym przerywaniem, postanowiłem szrpnąć kolektor i posprawdzać to i owo. Okazało się że wtyczki od wtrysków nie miały zabezpieczeń tych metalowych, dorobiłem takie i założyłem. Wyciągnąłem świece, 5 było takich samych z jasnobrązowym nalotem, jedna miała nalot delikatnie ciemniejszy.
Wymieniłem świece, złożyłem kolektor niestety na starej uszczelce i silikonie.
Teraz po odpaleniu za samochodem robi się biało, ale nie tak delikatnie tylko na niskich robi prawie że zasłonę dymną...
Odpiąłem ogrzewanie przepustnicy i jeszcze 2 węże które wchodziły przy kolektorze od układu chłodzenia i a dalej kopci na biało. Jak podłoże szkiełko pod wydech w momencie jest całe zaparowane, a silnik dalej chodzi nierówno...
Wymieniłem świece, złożyłem kolektor niestety na starej uszczelce i silikonie.
Teraz po odpaleniu za samochodem robi się biało, ale nie tak delikatnie tylko na niskich robi prawie że zasłonę dymną...
Odpiąłem ogrzewanie przepustnicy i jeszcze 2 węże które wchodziły przy kolektorze od układu chłodzenia i a dalej kopci na biało. Jak podłoże szkiełko pod wydech w momencie jest całe zaparowane, a silnik dalej chodzi nierówno...
300zx z31 '86 przyszłe drift machine
mozliwe ze turbo sie skonczylo, ew podczas deptania jak szarpalo przepalilo uszczelke pod glowica
Ostatnio zmieniony pn 04 sie, 2014 11:06 przez Ban0ff, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
Sprawdzałem kompresję i na wszystkich cylindrach było podobnie, mniej niż 1bar różnicy. Sprawzdałem na zimno i wypluło między 9 i troszeńkę do prawie 10. Jakby padła uszczelka to by chyba było znacznie niżej prawda? W dodatku w zbiorniczku wyrównawczym nie pojawiają się bąbelki powietrza.
Turbo by olejem pluło w wydech i nie pojawiałaby się para na szkiełku.
Teraz jak jeszcze próbowałem innych rzeczy to przez chwilę mi zaczął pluć paliwem. Nie rozumiem tego auta... i wszystko po ściągnięciu kolektora, dziwny by był zbieg okoliczności...
EDIT:
Znów wziąłem się za rozbieranie gada, na świecach nowiutkich już jest mocny czarny osad... Wyciągnąłem wtryskiwacze i teraz pytanie jak je sprawdzić? Ewentualnie czym przeczyścić?
Turbo by olejem pluło w wydech i nie pojawiałaby się para na szkiełku.
Teraz jak jeszcze próbowałem innych rzeczy to przez chwilę mi zaczął pluć paliwem. Nie rozumiem tego auta... i wszystko po ściągnięciu kolektora, dziwny by był zbieg okoliczności...
EDIT:
Znów wziąłem się za rozbieranie gada, na świecach nowiutkich już jest mocny czarny osad... Wyciągnąłem wtryskiwacze i teraz pytanie jak je sprawdzić? Ewentualnie czym przeczyścić?
Ostatnio zmieniony pn 04 sie, 2014 14:50 przez wolek1993, łącznie zmieniany 1 raz.
300zx z31 '86 przyszłe drift machine
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
tak jak banoff pisze jak za wozem robi sie bialo na wolnych obrotach to jest oznaka padnietego turba
uszczelki pod glowica moga pasc na rozne sposoby.nie patrz w zbiorniczek wyrownawczy,tylko odkrec korek z chlodnicy i patrz w chlodnice.
Masla pod korkiem oleju nie masz?
czarne swiece oznaczaja ze jest mocno dolany.
dolot szczelny?
uszczelki pod glowica moga pasc na rozne sposoby.nie patrz w zbiorniczek wyrownawczy,tylko odkrec korek z chlodnicy i patrz w chlodnice.
Masla pod korkiem oleju nie masz?
czarne swiece oznaczaja ze jest mocno dolany.
dolot szczelny?
Olej czyściutki żadnych oznak płynu w nim. Dolot chyba szczelny, właśnie składam jeszcze raz górną część kolektora z dorobioną uszczelką, bo nie mogę nigdzie takiej znaleźć...
czy Turbo T3 ma chłodzenie wodne, bo u mnie nie widzę żeby gdzieś tam szły jakiekolwiek przewody.
Odkryłem że czujnik spalania stukowego?(detonation sensor w manualu) ma urwany kabelek, nie wiem czy urwałem go teraz przy ściąganiu czy był urwany wcześniej, to może spowodować zalewanie?
To turbo sprawdzę, bo na ZDriver też mi o tym pisali.
Ehh tak bardzo bym nie chciał ściągać głowic...
czy Turbo T3 ma chłodzenie wodne, bo u mnie nie widzę żeby gdzieś tam szły jakiekolwiek przewody.
Odkryłem że czujnik spalania stukowego?(detonation sensor w manualu) ma urwany kabelek, nie wiem czy urwałem go teraz przy ściąganiu czy był urwany wcześniej, to może spowodować zalewanie?
To turbo sprawdzę, bo na ZDriver też mi o tym pisali.
Ehh tak bardzo bym nie chciał ściągać głowic...
300zx z31 '86 przyszłe drift machine
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
uszkodzenie czujnika powoduje przeskoczenie na mapke stuku,na której samochod bedzie dolany,ale nie bedzie przelany a juz napewno nie na wolnych obrotach.
skup sie na turbosprezarce
skup sie na turbosprezarce
Ostatnio zmieniony wt 05 sie, 2014 22:48 przez borimichal, łącznie zmieniany 1 raz.
- GREGOR(300ZXtt)
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 3
- Rejestracja: wt 03 mar, 2009 12:19
- Lokalizacja: Braniewo
- Kontakt:
witam. jezeli temat jest aktualny to proponuje wymienic przewody wysokiego. mialem kiedys z31 i milo ja wspominam. ale z ciekawosci najpierw wkrec stare swiece na ktorych było ok i sprawdz czy to nie wina swiec