vg30dett gaśnie podczas jazdy

Wszystko na temat silników VG

Moderator: Moderator

radeklwh

witam
mam znów problem ale tym razem malutki w porównaniu do ostatnich,.. a mianowicie w czasie jazdy auto mi gaśnie po wrzuceniu na bieg neutralny ale tylko na autostradzie bo jazda w mieście jest ok, zaczyna się cyrk kiedy jadę powyżej 50km/h
porobione:
silnik po remoncie
nowa wiązka silnika
styki poczyszczone (wtryski, zawory, czujniki itd.)
poczyszczone przepustnice
TPS ustawiony na 0,45V
MAF sprawdzony na rozgrzanym silniku 0,8V
IAA przeczyszczone i ustawiłem obroty na odłączonym na 650rpm tylko po podłączeniu wtyczki obroty wskakują na 900rpm (a powinny tylko wzrosnąć o około 100rpm)
pypassy wody porobione
carbon canister wywalony
AIV wywalony
PRVR wywalony
klima wywalona
MBC zamontowany


http://youtu.be/wBQ88yC1vFw

można zobaczyć o co chodzi...

czy wywalenie tych rzeczy może mieć wpływ na wolne obroty..? gdzie szukać.. przerabiał ktoś takie coś..?
Ostatnio zmieniony sob 27 wrz, 2014 08:45 przez radeklwh, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

a gdzie masz filtr od dolotu powietrza? Nie czasem z przodu zderzaka ze wali w niego cale powietrze?
radeklwh

No zgadza sie, z przodu ale przeciez zabudowany no i seriyjny siedzi.. Tobie tez gaśnie w jeździe?
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

Gasl mi tez jak glupi i za cholere nie wiedzialem co mu dolega. Ale jednak wszystko wskazuje ze to problem z IAA, zrob test - odepnij go, ustaw obroty na okolo 900-1000 i sie przejedz, pewnie problem gasniecia zniknie :) .
radeklwh

No I jest większy problem bo niestety dalej gaśnie po odłączeniu IAA.. Hm ale jeszcze raz sprawdziłem voltarz na MAF i było na włączonym zapłonie 0.49V tylko ze silnik był rozgrzany ... A na pracującym silniku było 1,30v przy 1000rpm. Mógłbyś zerknąć jaki woltarz masz na rozgrzanym silniku na przepływce?
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

sorki ale aktualnie moj nissan jest w częściach, wiec najwczesniej uda mi sie MOŻE za tydzien :?
radeklwh

cholera, to tak jak słyszałem że co chwile auto w częściach masz :) pewnie z zamkniętymi oczyma wyjmujesz silnik.. a może jakiś inny posiadacz 300zx mógł by zmierzyć voltarz na MAFie na włączonym zapłonie..? albo wie coś ktoś na temat moich objawów...
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4684
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

radeklwh pisze:No I jest większy problem bo niestety dalej gaśnie po odłączeniu IAA.. Hm ale jeszcze raz sprawdziłem voltarz na MAF i było na włączonym zapłonie 0.49V tylko ze silnik był rozgrzany ... A na pracującym silniku było 1,30v przy 1000rpm. Mógłbyś zerknąć jaki woltarz masz na rozgrzanym silniku na przepływce?
Wartości wyglądają na w miarę OK, nie mam 300zx ale z tymi przepływkami pomiary robiliśmy na innych silnikach i wartości były zbliżone
radeklwh

Dzisiaj Zamuwilem złącze diagnostyczne i lampę do ustawiania zapłonu i sprawdzamy co i jak... Moze cos wyjdzie.. Mam zamontowane teraz świece boscha zimniejsze ale to chyba nie moze byc problem ze tylko dedykowane NGK trzeba.
I polecę jeszcze z tym tutorialem, polecam do poczytania w razie problemow.
http://zhome.com/ZCMnL/PICS/hesitation/hesitation.html
Zmierzę tez AFR tylko musze przyspawać mocowania na sondy ale to na weekend ogarnę.
Zastanawiam sie jedynie nad odczytem przepływki bo manual mówi ze ma byc na włączonym zapłonie 0,8v a u mnie 0,5v lecz w czasie oddalonego silnika voltarz taki jak z serwisowi
Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

powywalałeś troche tego gó... i dobrze, mogłeś jeszcze egr.
ciężko powiedzieć bo ja też mam mały problem z obrotami i podmieniałem już wszystko .
U mnie jest tak, że czasem na jałowym wchodzi mi silnik na 2 tyś obrotów ale jak wyłącze światła całkowicie to obroty spadają do 700 :) i się stabilizują momentalnie.Następnie włączam znów światła i jest nadal 700 i o co tu chodzi ???
Ostatnio zmieniony wt 30 wrz, 2014 12:01 przez SZAFA, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4684
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

macie dobrze masy wszedzie poprowadzone do różnych części silnika ?
Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

masy mniej więcej sprawdzałem czy nie pourywane itd. Zrobie test i puszczę dodatkowych kilka kabli. Nie sprawdzałem tylko jeszcze zapłonu .
radeklwh

witam witam
ERG też wywalone
zapłon ustawiony na 15 stopni
masy są posprawdzane (wiązka nowa)
podejrzenia padają na sondy lambda (nagranie z ECUTALK)

http://youtu.be/0QwDRfxW4AE

no i to że jak ustawię obroty wolne na 700rpm i po podłączeniu AAC wskakuje na 900 to trochę za dużo bo serwisówka mówi że powinno około 50-100 rpm wskoczyć..
Ostatnio zmieniony pt 03 paź, 2014 17:42 przez radeklwh, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

ja tam mam wolne na 1100 i nie gasnie :P .

A tak serio to zainteresuje sie tym tematem znow jak wyjme silnik i wyremontuje, wtedy wszystko posprawdzam i bede kombinowal jak by co :) .
Ostatnio zmieniony pt 03 paź, 2014 22:18 przez Draxan, łącznie zmieniany 1 raz.
radeklwh

a może ktoś zerknąć na ten filmik i na pracę sondy?
http://youtu.be/rCMFC66E1rE
chyba ta jedna coś nie trybi do końca ale wolę się zapytać zanim wydam 1000pln na nowe sondy..
przydał by się znajomy jakiś z dobrym 300zx żeby podmienić parę rzeczy na sprawdzenie bo jak tak dalej pójdzie to wszystko będzie nowe..
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki VG”