vg30dett gaśnie podczas jazdy

Wszystko na temat silników VG

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

O ile dobrze pamietam jedna jest znacznie latwiej odkrecic od spodu auta niz od gory.
Jesli chodzi o te jaja z gasnieciem to nie takie znow dziwne, bo np. ja w Celice VI GT jak przesadzilem z dolotem zimnego powietrza (powietrze walilo prosto w stozek), to powyzej pewnej predkosci mimo zdjecia nogi z gazu obroty nie spadaly. Poprostu powietrze na sile wtlaczane jest do dolotu i dzieja sie takie jaja.
Nie wiem jak to jest z autami z turbo, moze one dla odmiany gasna ;) .
Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

a tak z ciekawości jaką masz teraz kompreche po remoncie ?
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

Jesli to pytanie do mnie to wszystkie czesci do remontu leza w kartonie, silnik nie byl jeszcze nawet wyjety. Rozbicie auta oraz przeprowadzka z Angli do Walii nie ulatwiaja prac nad autem.
Do tego dzwig do silnika (i w pierony innych rzeczy) ciagle lezy w garazu na starym adresie, musze po niego dopiero pojechac :? .
radeklwh

a jak do mnie to po złożeniu silnika i po pierwszym odpaleniu było po 11 barów, może ciut ponad ale to na niedotartym silniku i za 200 km będę mierzył jeszcze raz...
a teraz apropo problemu to:
znalazłem wyciek i to parę i chyba spory, ten film to pokaże
http://youtu.be/kQzLVi4z3l0
wywaliłem MAFa i zatkałem krążkiem z dziurą, odpaliłem auto
po zatkaniu otworu samochód działał..!!!! nie zdusiło go... sh!t, ale zawaliłem sprawę, dzisiaj już zdemontowałem dużo rzeczy i jutro jeszcze trochę poleci i składam, wymontuję SMIC i sprawdzę jeszcze szczelność dla pewności i jeszcze jedna rzecz, po zatkaniu miejsca po MAFie zobaczyłem że powietrze jest zaciąganie przez BLOWOFFa więc zakleiłem go taśmą i ten film pokazuje jak działa samochód po zatkaniu wlotu powietrza... więc chyba wiem gdzie szukać, zreszto zobaczymy jutro/po jutrze i na pewno dam znać co i jak, i jeszcze pytanie na koniec, co to jest?
http://youtu.be/A1-eIZ6u9S8
ten zbiornik
no i jeszcze jedną usterkę znalazłem, dziurawy zbiornik wyrównawczy... g:(\ coś dużo chyba jeszcze jest do naprawiania
Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

to raczej nie ciągnie ci lewego bo by było widać po wskaźniku doładowania...
niestety w 3setce TT jest sporo do kopania żeby znaleźć usterkę...
Ostatnio zmieniony pt 10 paź, 2014 13:42 przez SZAFA, łącznie zmieniany 1 raz.
radeklwh

Jak to? Przeciez po zatkaniu dolotu silnik powinien sie zdusić a nie działać i zawór spustowy bov nie powinien zasysać powietrza przeciez... A po zatkaniu silnik działa tak samo jak przed zatkaniem dolotu.. Cos tu nie gra.. Chyba ze vg30dett moze działać bez powietrza..? Szafa jak to jest?
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Czekaj czekaj, nie rozumiem czegoś...
Na filmie silnik pracuje? zatykasz wlot szczelnie a on dalej pracuje i zasysa tak dolot i ciągnie gdzieś?

sprawdzałeś to co pisałem o blowoff?
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

radeklwh pisze:po zatkaniu miejsca po MAFie zobaczyłem że powietrze jest zaciąganie przez BLOWOFFa więc zakleiłem go taśmą i ten film pokazuje jak działa samochód po zatkaniu wlotu powietrza...

Kurde mysle jak by zatkac moje obydwa doloty zeby zobaczyc czy u mnie zgasnie silnik czy on zaczyna targac az tyle powietrza AIV ze nie jest w stanie zgasnac?
Ostatnio zmieniony sob 11 paź, 2014 01:06 przez Draxan, łącznie zmieniany 1 raz.
radeklwh

siedziałem wczoraj i dłubałem do 23 na dworze przy lampie.. ale jakieś efekty są..
jeden intercooler jest nie szczelny (sprawdzałem pod wodą) ale to tyci-tyci nieszczelność i już ją eliminuję i zamawiam już nowe większe, co prawda ebay'owe ale na to co się szykuję to wystarczą w zupełności
http://www.ebay.co.uk/itm/NISSAN-300ZX- ... 35be849511
BOV też przepuszczał i to sporo (juz naprawiony)
jedna rura była trochę zawinięta na opasce (przy zakładaniu)
więcej nie znalazłem... ale mam jeszcze komplet uszczelek do turbin i dzisiaj powymieniam jeżeli będzie dostęp do tego, jeszcze zdemontowałem wczoraj w sumie cały przód łącznie z rurami OEM'owymi od intercoolera/dolotu, chłodnicą itd i mam zamiar to poczyścić i powycinać niepotrzebne rurki co pozostawały po tych gratach co poszły do śmietnika

Draxan.. jak dolot szczelny auto powinno zdusić/zgasnąć przy zatkaniu dolotu bo na samej benzynie bez powietrza to nie da rady jechać. :lol: no chyba że vg30dett to super jednostki o kosmicznej technologii i działają pod wodą

Szafa.. jak byś miał problem kiedyś z autem poczytaj i ten link:
http://www.pexcom.com.au/z32cms/e107_pl ... ontent.335
będzie ci łatwiej szukać, sprawdzać, diagnozować, naprawiać i do tego jeszcze link z początku wątku a myślę że auto samo się zrobi :D

no nic, nie odpocznę dzisiaj po tygodniu walenia w h!@a w robocie, trzeba działaś z autem
..i tak sobie myślę z tą pracą sondy... jakoś to się układa bo na stronie gdzie przepuszczał zawór, dziurawy intercooler sonda miała te marne odczyty, za dużo powietrza z tej strony było.

no i jeszcze taki OFFtopic...
http://youtu.be/A1-eIZ6u9S8 co to do cholery jest? ten zbiornik za zderzakiem.. spokoju mi nie daje a nie mogę za bardzo wzmianki znaleźć na ten temat (ale też dociekliwie nie szukam)
Binio_ pisze:Czekaj czekaj, nie rozumiem czegoś...
Na filmie silnik pracuje? zatykasz wlot szczelnie a on dalej pracuje i zasysa tak dolot i ciągnie gdzieś?

sprawdzałeś to co pisałem o blowoff?
no na filmie widać że pracuje po zatkaniu :mrgreen: ale też widać że rury zasysa nie proporcjonalnie... z lewej prawie od razu a z prawej ledwo ledwo co.. ale z obu stron słychać lewe zasysanie .. dzisiaj sprawozdanie będzie po złożeniu
Ostatnio zmieniony sob 11 paź, 2014 07:26 przez radeklwh, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

też myślałem nad tymi ickami tylko się zastanawiam jaka jakość tego bo jak wiadomo to chinol ...
DZiwne z tym podciśnieniem bo z tego co wiem jak masz nieszczelność i lewe powietrze to będzie to widać na tym wskaźniku i będzie nie na -7, a np. na -5 ,z resztą sprawdzałem z ciekawości odłączając przewód albo jak zapomniałem dokręcić tube balansową.
Coś musiałeś Pan popier...dolić :lol: z tym wyrzucaniem EGRów , AIV itd , gdzieś był fajnie opisany schemat ...

A ten zbiornik to masz dodatkowy na płyn do sprysków lamp i szyb, dołożyli to chyba po 92 roku(lift) na europę bo w drugiej zetce to mam... masz pewnie też grzanie foteli i alkantare???
Ostatnio zmieniony sob 11 paź, 2014 10:50 przez SZAFA, łącznie zmieniany 5 razy.
radeklwh

SZAFA pisze:też myślałem nad tymi ickami tylko się zastanawiam jaka jakość tego bo jak wiadomo to chinol ...
DZiwne z tym podciśnieniem bo z tego co wiem jak masz nieszczelność i lewe powietrze to będzie to widać na tym wskaźniku i będzie nie na -7, a np. na -5 ,z resztą sprawdzałem z ciekawości odłączając przewód albo jak zapomniałem dokręcić tube balansową.
Coś musiałeś Pan popier...dolić :lol: z tym wyrzucaniem EGRów , AIV itd , gdzieś był fajnie opisany schemat ...

A ten zbiornik to masz dodatkowy na płyn do sprysków lamp i szyb, dołożyli to chyba po 92 roku(lift) na europę bo w drugiej zetce to mam... masz pewnie też grzanie foteli i alkantare???
no wiesz chinol-chinolem ale np. mam turbiny chińskie i działają :) nie kopcą, nic się z nimi nie dzieje.. kolega wrzucił do subaryny chinola i śmiga po dziś dzień już dwa lata TD05 chinol-chinolowi nie równy :) więc nie nastawiam się sceptycznie, to tylko icek co by mogli tam zje!@ć?..??
z usówaniem gówna spod maski nie popieprzyłem się, :D jak juz pisałem :
BOV przepuszczał (w ogóle się nie zamykał)
zawineła się rura przy montowaniu na opasce
SMIC też dziurawiec ale po krzyku...
mniej więcej poskładałem auto z parasolką w ręku ale zaczęło tak napier!@#ać deszczem że lało się po mnie i pod maskę już i uciekłem do domu.. zostało jeszcze przepływkę włożyć i test :D ale to czaję się teraz jak tygrys na chwilę nieuwagi, aż przestanie padać i atakuję
laptop w rękę i do dzieła, zobaczymy co ECUTALK wypluje teraz :mrgreen:
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

SZAFA pisze:też myślałem nad tymi ickami tylko się zastanawiam jaka jakość tego bo jak wiadomo to chinol ...
DZiwne z tym podciśnieniem bo z tego co wiem jak masz nieszczelność i lewe powietrze to będzie to widać na tym wskaźniku i będzie nie na -7, a np. na -5
Chińskie ICki są stosowane obecnie w 80% tuningów i się spaują wyśmienicie w stosunku do ich ceny ;)
'Błędy' w podciśnieniu ujawnią się od nieszczelności między pzepustnicą a komorą spalania a nie przed -dolot
radeklwh

Jeszcze dla ścisłości sie zapytam
Po zatkaniu dolotu to rury powinno zassac i zgasnąć... Zgadza sie?
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

SZAFA pisze:DZiwne z tym podciśnieniem bo z tego co wiem jak masz nieszczelność i lewe powietrze to będzie to widać na tym wskaźniku i będzie nie na -7, a np. na -5
straszne głupoty opowiadasz wiesz? ;) ;)
radeklwh pisze:Draxan.. jak dolot szczelny auto powinno zdusić/zgasnąć przy zatkaniu dolotu bo na samej benzynie bez powietrza to nie da rady jechać.
heh kurde masz racje, przeciez AIV jest podpiety do lewej rury dolotu, a nie ma oddzielne zródło tlenu :P .
Ostatnio zmieniony sob 11 paź, 2014 19:36 przez Draxan, łącznie zmieniany 2 razy.
radeklwh

no i dupa, poległem... nie mam pojęcia co się dzieje z tym autem, mam dosyć tego gówna..!!
http://forums.nicoclub.com/engine-dies- ... 20125.html
znalazłem to i ja nie am tego gó#$a od filtra powietrza o czym oni pod koniec piszą..może faktycznie turbulencje powodują takie problemy? ta OEMowa obudowa ma aż tak być szczelna i odizolowana i zasysać tylko spod błotników? bo już takie teorie są.. brak nadkoli plastikowych też może tak robić bo tam jest zasysane powietrze? co za syf.. jutro test zanim oddam do zakładu i zapłacę worek pieniędzy!!!!!
zderzak zdejmę, wywalę ten zbiornik na spryskiwacze bo nie potrzebny mi jest... zdejmę tą belkę w której są przeciwmgielne, jednym słowem odsłonię filtr powietrza i zobaczę przy jakiej prędkości będzie gasł.. juz innych innych testów nie znam.. no jeszcze spróbuję zobaczyć kompresorem dmuchać i sprawdzać odszyty z MAFa bo gdzieś piszą że przy turbulencjach nie zmieniają się odczyty...
ale jak te turbulencje przez filtr przechodzą?? może ktoś mi powiedzieć jak powinno być z dolotem w stronę prawą jak stoisz przodem do filtra? bo nie mam tam nic.. a w lewą stronę z filtra idzie "rura" pod nadkole, w prawą też ma iść? burdel mam straszny z tym autem.....
z a tą osłoną na filtr powietrza to można zobaczyć na poniższym linku
http://forums.nicoclub.com/engine-dies- ... 20125.html
nie mam tego u siebie.. ale to tak może problem robić..? no i mam jeszcze mały uszczerbek z filtrze przed MAF'em ale zaraz za filtrem i to z przodu... wielkości filtra papierosowego
Ostatnio zmieniony ndz 12 paź, 2014 20:43 przez radeklwh, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki VG”