Swap skrzyni aut na manual
Moderator: Moderator
Witam jestem w trakcie poszukiwań 300zx i jestem pewien że chcę mieć skrzynię manualną. Jednak mnóstwo zx-ów ma automaty i zastanawiam się czy brać je pod uwagę. Jakie mogą być przybliżone koszty takiej przekładki (sam się tego raczej bym nie podejmował gdyż jestem laikiem) ? Jakie części potrzebował bym do takiego swapa ? Czy przy szukaniu części ważne jest jaki silnik siedzi w nissanie N/A czy TT, zakładam że tak. Dzięki z góry za wszelkie info i rady.
Podejrzewam że nie ma wiekszego znaczenia czy TT czy NA, mogą się różnić przełożeniem ewentualnie (w co tez wątpię bo to pewnie sobie regulowali na dyfrze) ale silnik to prawie to samo, wątpię żeby japończycy zadawali sobie trud żeby robić inny blok i wał korbowy pod skrzynie AT czy MT i pod TT czy NA.
Niestety nie wiem jak z 300ZX ale jeśli Ci to pomoże to robiłem taki swap w 200SX i co potrzeba:
- wał napędowy (może być troszkę inny)
- skrzynię oczywiście
- pedały hamulca i sprzęgła, może być tak że sam sprzęgła wystarczy
- lewarek
- obudowa/guma/mieszek lewarka żeby wewnątrz to jakoś wyglądało
- wysprzęglik
- pompe sprzęgła
- cały komplet sprzęgła (z zamachem)
- będzie trzeba przerobić wiązkę jeśli ma być na tiptop bo może nie pasować wtyczka czujnika wstecznego (brak światła wstecznego) i czujnika prędkości, oraz może nie odpalać bo będzie myślał że nie ma wbitego Parkingu/Neutrala.
Ja jeszcze wiązki przerobionej nie mam, nie mam świateł wstecznego i prędkościomierza, a odpalanie rozwiązane w sposób taki że mam podpiętą część wajchy z AT która mówiła w jakim polożeniu jest wajcha i ustawione na tym na N. Rozwiązanie tymczasowe
Jednak najlepiej jakby się wypowiedział ktoś kto ma to za sobą w ZXie, bo mogą być różnice i znając życie pewnie są.
Niestety nie wiem jak z 300ZX ale jeśli Ci to pomoże to robiłem taki swap w 200SX i co potrzeba:
- wał napędowy (może być troszkę inny)
- skrzynię oczywiście
- pedały hamulca i sprzęgła, może być tak że sam sprzęgła wystarczy
- lewarek
- obudowa/guma/mieszek lewarka żeby wewnątrz to jakoś wyglądało
- wysprzęglik
- pompe sprzęgła
- cały komplet sprzęgła (z zamachem)
- będzie trzeba przerobić wiązkę jeśli ma być na tiptop bo może nie pasować wtyczka czujnika wstecznego (brak światła wstecznego) i czujnika prędkości, oraz może nie odpalać bo będzie myślał że nie ma wbitego Parkingu/Neutrala.
Ja jeszcze wiązki przerobionej nie mam, nie mam świateł wstecznego i prędkościomierza, a odpalanie rozwiązane w sposób taki że mam podpiętą część wajchy z AT która mówiła w jakim polożeniu jest wajcha i ustawione na tym na N. Rozwiązanie tymczasowe
Jednak najlepiej jakby się wypowiedział ktoś kto ma to za sobą w ZXie, bo mogą być różnice i znając życie pewnie są.
S13 CA18DET
JapanizeD
JapanizeD
jak coś to skrzynia manualna do TT u mnie leży N/A ma inny dzwon ,a swap jest bardzo przyjemny bo nie trzeba nic wycinać czy wiercić dziury choćby pod pompę sprzęgła (200sx ???) . Bo np. w suprze mkiv trzeba wycinać część tunelu i wspawywać tą pod manuala.
Ostatnio zmieniony pt 10 lip, 2015 10:49 przez SZAFA, łącznie zmieniany 4 razy.
nie wiem jak to będzie działało jak przełożysz samą skrzynię..
różnica w silniku na-tt:0
inne wałki ssące
mniejsze turba (strona gorąca)
przekladajac skrzynie musisz miec kompa od manuala
ale co z walkami i turbo? skoro komp jest wystrojony pod te rzeczy z tt manual
różnica w silniku na-tt:0
inne wałki ssące
mniejsze turba (strona gorąca)
przekladajac skrzynie musisz miec kompa od manuala
ale co z walkami i turbo? skoro komp jest wystrojony pod te rzeczy z tt manual
zapomniałem dodać ze musisz załatwić tulejkę jeszcze żeby włożyć manualną skrzynię (tam gdzie trzonek skrzyni wchodzi w wał korbowy) no i wywalić starą też musisz
a skrzynia przypadkiem nie jest taka sama w na i tt manualna? tylko różnica to dyfer z innym przełożeniem? tt ma r230 a na ma chyba r200
różnica w jeździe jest ogromna na silniku tt i dyfer od na... krótkie biegi o jakieś 20km/h
brak trakcji nawet na 3
do zabawy spoko ale jazda na codzień to już gorzej jak i spalanie wzrasta.
a skrzynia przypadkiem nie jest taka sama w na i tt manualna? tylko różnica to dyfer z innym przełożeniem? tt ma r230 a na ma chyba r200
różnica w jeździe jest ogromna na silniku tt i dyfer od na... krótkie biegi o jakieś 20km/h
brak trakcji nawet na 3
do zabawy spoko ale jazda na codzień to już gorzej jak i spalanie wzrasta.
Ostatnio zmieniony sob 18 lip, 2015 07:33 przez radeklwh, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie słyszałem o tym, a przewertowałem wiele zagranicznych stron.radeklwh pisze:zapomniałem dodać ze musisz załatwić tulejkę jeszcze żeby włożyć manualną skrzynię (tam gdzie trzonek skrzyni wchodzi w wał korbowy) no i wywalić starą też musisz
na kompie z A/T manual normalnie jeździ , w odwrotną stronę już nie.
Ostatnio zmieniony pn 12 paź, 2015 16:27 przez SZAFA, łącznie zmieniany 2 razy.
to trzeba wiedzieć a nie słyszeć/szukaj dalej bo jest to do wymianySZAFA pisze:Nie słyszałem o tym, a przewertowałem wiele zagranicznych stron. Skrzynia jest plug&play oraz wał wymienić i tyle. Potrzeba oczywiście sprzęgło kompl+zamach.radeklwh pisze:zapomniałem dodać ze musisz załatwić tulejkę jeszcze żeby włożyć manualną skrzynię (tam gdzie trzonek skrzyni wchodzi w wał korbowy) no i wywalić starą też musisz
.
[/code]
A dlaczego myślisz od razu o modyfikacji. Rozumiem przyzwyczajenie i indywidualne preferncje odnośnie skrzyń biegów. Jednakże nowsze automaty są bardzo fajne a te całkiem nowe to w ogóle super. Warto to rozważyć sądzę...
A jeździłeś kiedyś nowym GTRem - nie sądzę żeby ten automat coś dezintegrował - łopatki są super, a dodatkowo mechaniczne dźwięki dochodzące z tyłu przy zmianach biegów, czysta przyjemność.Kuba.a pisze:Zacznijmy od tego, ze to nie sa nowsze automaty, a dwa, jazda automatem jest wedlug mnie cholernie nudna i deintegruje Cie z samochodem. Poprzedzajac pytania, jezdzilem juz automatem
S13 CA18DET
JapanizeD
JapanizeD