Swap skrzyni aut na manual

Wszystko na temat silników VG

Moderator: Moderator

MaYak
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 13
Rejestracja: sob 04 kwie, 2015 00:31
Lokalizacja: Warszawa

Witam jestem w trakcie poszukiwań 300zx i jestem pewien że chcę mieć skrzynię manualną. Jednak mnóstwo zx-ów ma automaty i zastanawiam się czy brać je pod uwagę. Jakie mogą być przybliżone koszty takiej przekładki (sam się tego raczej bym nie podejmował gdyż jestem laikiem) ? Jakie części potrzebował bym do takiego swapa ? Czy przy szukaniu części ważne jest jaki silnik siedzi w nissanie N/A czy TT, zakładam że tak. Dzięki z góry za wszelkie info i rady.
Awatar użytkownika
Sykopson
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: śr 18 wrz, 2013 20:36
Lokalizacja: Kraków

Podejrzewam że nie ma wiekszego znaczenia czy TT czy NA, mogą się różnić przełożeniem ewentualnie (w co tez wątpię bo to pewnie sobie regulowali na dyfrze) ale silnik to prawie to samo, wątpię żeby japończycy zadawali sobie trud żeby robić inny blok i wał korbowy pod skrzynie AT czy MT i pod TT czy NA.

Niestety nie wiem jak z 300ZX ale jeśli Ci to pomoże to robiłem taki swap w 200SX i co potrzeba:
- wał napędowy (może być troszkę inny)
- skrzynię oczywiście
- pedały hamulca i sprzęgła, może być tak że sam sprzęgła wystarczy
- lewarek
- obudowa/guma/mieszek lewarka żeby wewnątrz to jakoś wyglądało
- wysprzęglik
- pompe sprzęgła
- cały komplet sprzęgła (z zamachem)
- będzie trzeba przerobić wiązkę jeśli ma być na tiptop bo może nie pasować wtyczka czujnika wstecznego (brak światła wstecznego) i czujnika prędkości, oraz może nie odpalać bo będzie myślał że nie ma wbitego Parkingu/Neutrala.

Ja jeszcze wiązki przerobionej nie mam, nie mam świateł wstecznego i prędkościomierza, a odpalanie rozwiązane w sposób taki że mam podpiętą część wajchy z AT która mówiła w jakim polożeniu jest wajcha i ustawione na tym na N. Rozwiązanie tymczasowe :P