Porównanie silników VG i reanimacja

Wszystko na temat silników VG

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
fazolx1
Stały gość
Stały gość
Posty: 281
Rejestracja: śr 06 paź, 2004 00:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Witam , rozpoczołem reanimacje kolejnego nismoka , jest to Nissan 300zx z31 Turbo z 89 roku.

Auto wczoraj odpaliło po "jakimś" remoncie silnika i 4 latach stania i gnicia bez oliwy.
Kretyni którzy sie nim zajmowali - (notabene ci co zajeb. mi kiedyś 200 sx któregko reanimował potem remomontem Jaro) odpalali go bez wtrysku - lejąc bęze w przepustnice - bez oliwy.

Wczoraj 300zx zapalił i nawet sie przejechał - max 2400 obr bo nie ma podpietej przepływki.

Rospoczynam kompletną restauracje tej bryki i potrzebuje naprawde solidnej pomocy

Np. Czy ktoś jest w stanie powiedziec mi jakie są różnice pomiędzy VG30ET i VG30e - który siedzi w Nissanach Maxima - ponoc cześci silnikkowe pasują - a niewiem jak np blok - chodz nieznam stanu mojego bloku - silnik nie stuka jak chodzi , ale po 5 min pracy zaczoł nie znacznie kopcic - ale to może byc równie dobrze turbo.
Tak samo jak jest z osprzetem silnika - regulatory , acc valwy i inne przepływki !!! czy bedą chodzic w z31.

Generalnie jakie są róznice i czy wogole są między Maxima i z31 - kupa ludzi te silniki kiedyś przeszczepiała do maximy , z maximy , i do patrola .
Jedyne co narazie udało mi sie zobaczyc to tyle ze w maximie z 91' silnik jest poprzecznie ,ma inny koletktor ale reszta jest łudząco podobna , a nawet taka sama.

Najwazniesze to czy:

- Są te same bloki
- głowice
- tłoki
- wał jest napewno
- Przpeływomierz i czesci elektroniczne sterowanie (juz wiem ze aparat zapłonowy napewno jest identos bo odpaliłem własnie na aparacie z maximy.
z31 ma turbo , ale nie sądze by przez to sie silniki rózniły - bo jest to sofcik 0,4 bar max i bardzo ciekawa turbina której cześ zimna jest jak t25 a gorąca to kolos jakis.

Ogólnie dużo helpa :) ale będzie machina - ten samochod jest poprostu piękny

Identos jak to : i tak go chyba pomaluje (zdjecie środka to moje auto właśnie , z zewnątrz potem bo narazie kupa zaprawek i rozebrane.
Załączniki
560854_2.jpg
560854_2.jpg (8.35 KiB) Przejrzano 4835 razy
560854_13.jpg
560854_13.jpg (11.42 KiB) Przejrzano 4835 razy
554997_2.jpg
554997_2.jpg (8.04 KiB) Przejrzano 4835 razy
560854_1.jpg
560854_1.jpg (10.76 KiB) Przejrzano 4835 razy
Wreszcie jeździ , i to jak ;)
ChEsTeR

Fazol a masz gdzies lezace tylne zawieszenie od z31???
Jezeli chodzi o bloki to do s12 tez montowali Vg30e wiec podejrzewam ze to sa te same bloki razem z maxima wlacznie. Moga sie roznic glowicami albo tlokami bo turbo ma mniejszy stopien sprezania z waleznosci w czym jest powybierane.
Nissan dawniej nawet sowt furbo odprezal s12 ma doladowanie 0,35 bara i stopien sprezania 8:1
Awatar użytkownika
fazolx1
Stały gość
Stały gość
Posty: 281
Rejestracja: śr 06 paź, 2004 00:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

odpowiem ci w poniedziałek o zawiasie , bede miał coś napewno ale nie wiem jeszcze co. napewno gdzieś jest luzem zawias tył z31 bo kiedys miałem , ale nie moge go teraz znaleść (lezał u takiego jednego mechaniora i niewiadomo czy dalej tam jest czy nie wywalił tego. tyle ze ten zawias lerzy przynajmniej 7 lat wiec wiesz ...
Wreszcie jeździ , i to jak ;)
ChEsTeR

generalni chodzi mi o belke i wachacze.
kawoj

Ja już wszystko z moich Z31 przekazałam w dobre ręce, a było tego parę metrów sześciennych... Jak by co to pytajcie Stasia 0506 014 645. Most, skrzynia, silniki, trochę plastyków i blach, jakieś kawałki zawieszenia, szyby, lampy i inne.
Awatar użytkownika
fazolx1
Stały gość
Stały gość
Posty: 281
Rejestracja: śr 06 paź, 2004 00:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Wkur... jestem bo brakuje mi rury od przepływki do turbo - nie moge sprawdzi jak to chodzi , i pilnie tej rury szukam !

Pan staś narazie nie odbiera , mam nadzieje że chwilowo.

Co do zawiasu to w tej chwili nie mam praktycznie nic , a szukam - mcpersonów !!! , krzyżaka przekładni , i samej przekładni bo martwa jest!

Mama zato inne cześci prawie wszystkie x2 :) kokpit , sterowniki , czuje , wtryski , abs, plastiki , targi , lampy.

A brak 1 gumy powoduje ze prace stoją kurw....

[ Dodano: Nie Lip 30, 06 16:57 ]
Rura już jest dospawana z kwasa - ale auto nie pojeździło długo , oto co następuje:

1. Silnik po paru sek, pracy tworzył ciś. w ukl. chłodzeni (któraś głowica puszczała)
2. Po paru min zaczynał kopcić
3. Nie ma mocy

Podjołem decyzje o rozebraniu go i teraz

1. Ktoś kto go robił probował go chyba techno szybko docierać , bo poprostu silnik był przytarty ( 1 odpalenie bez oleju - taka prawda)
2. Piercienie poszły na spacer
3. Syf totalny w silniku - nie umyty przy okazji remontu
4. Załozno STARE uszczelki pod głowicami ! - wysypały mi się w rękach.
5. Z razcji 4 lat stania troche rdzy ...

No i teraz chce robić 1 szlif silnika i szukam tłoki do z31 turbo na 1 wymiar - chce zapytać o nowe tłoki - czy i zaile ktoś mogły załatwić takie tłoki
do silnika z z31 - czyli VG30ET ,

I jeszcze jedno WAŻNE - jakie są rużnice w blokach VG30DET i ET - czy np. podpasiły by głowice - rozumieta co mam na myśli - zrobienie z niego Twin Turbo 300km na dziendobry praktycznie , a 450 na serynym dole to spokojnie (są takie w PL) , no i jaki szpan , silnik z z32 w z31 300+ KM w takiej budzie coś pięknego.

Pozdro .
Wreszcie jeździ , i to jak ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki VG”