"rennowacja" samochodu

Wszystko na temat silników VG

Moderator: Moderator

sato4
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 56
Rejestracja: śr 02 maja, 2007 14:18
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

witam zakupilem nissana 300zx 90 rok wersja us w strasznym stanie i probuje doprowadzic go do ladu. samochod jezdzi ale nie tak jak powinien. w samochodzie byly posciagane weze od podcisnien i ktos juz przy nich grzebal i balagan jest koszmarny. najgorsze ze nie wiem jak to wszystko do kupy pozbierac dlatego prosze o zdjecia silnika a jeszcze lepiej kontakt osoby ktora posiada taki samochod zeby popatrzec co i do czego podlaczyc
przydalby sie jakis fajny schemat jak powinno byc wszystko podlaczone przy silniku
Awatar użytkownika
mniam
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 112
Rejestracja: ndz 28 gru, 2003 23:13
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

tutaj masz manual i sa tam schematy co i jak
ftp://mniam.no-ip.org/300zx/300zxmanual.pdf

musisz to sobie przestudiowac

bedzie sciagalo sie dlugo bo duze a lacze mam z dupy...

btw. zaopatrz sie w duzo rurek i srubek aby zaslepiac niepotrzebne podcisnienia
olej np AIW - zaslepic tak samo EGR itp.


POWODZENIA !
sato4
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 56
Rejestracja: śr 02 maja, 2007 14:18
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

szkoda tylko ze obrazki troszke niewidoczne no i ze caly manual po angielsku
mam jeszcze pytanie jak porawnie odczytac kody bledow bo robilem wedlug opisu zamieszczonego na stronce i nie bardzo bo na kompie mam tylko jedna diode(czerwona) no i ogolnie jakos mi nie idzie
po zlaczeniu pinow na gniezdzie diagnostycznym najpierw bylo kod 53 ( nie mam pojecia co to ) a pozniej juz tylko 55
no i na moje nieszczescie poduszka zaczela mi migac bo glupi lape wsadzilem pod zderzak i kable ciagalem kod poduszki nie pamietam dokladnie ale chyba 24
i na koniec jak sie kompa restartuje
Awatar użytkownika
mniam
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 112
Rejestracja: ndz 28 gru, 2003 23:13
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

niestety po polsku nie znam opisow 300ZX

podcisnienia troche wiecej...
http://www.thumper300zx.com/z32/boostle ... _guide.htm

nieszczelnosci w dolocie
http://www.thumper300zx.com/z32/boostle ... _guide.htm

kody bledow
http://www.ttzd.com/tech/diagnostictech.html
sa tez opisane w manualu...
53 prawa sonda lambda

tu jest kopalnia wiedzy technicznej o 300ZX
http://www.twinturbo.net/ttnettech/tech.aspx
http://www.twinturbo.net/net/viewforum. ... ads_only=1

co do kasowania poduszek to robi sie tak samo jak w 200SX S14 jest na forum...

do diagnostyki kompa zaopatrz sie w consulta
sato4
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 56
Rejestracja: śr 02 maja, 2007 14:18
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

w jaki sposob najlepiej zaslepic EGR tz w ktorym miejscu
i ktore jeszcze podcisnienia sa "zbedne" i czy sa jakies obrazki gdzie bylo by to wszysko pokazane
mam utrudniony dostep do internetu dlatego nie bardzo mam czas poszukac w sieci
z gory dziekuje za pomoc
sato4
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 56
Rejestracja: śr 02 maja, 2007 14:18
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

samochod jakos zlozylem zgodnie z schematem z serwisowki mam nadzieje ze nic nie pomieszalem auto chodzi ALE ...... gdy wcisne mocniej gaz auto sie jakby dusilo jedzie ale wyczuwalna jest delikatna zamulka jak "popompuje" pedalem gazu zaczyna wyrywac a gdy wlacze kontrole trakcji w/w efekt ustepuje auto rwie jak szalone od razu. niestety mam zmienione tarcze zegarow i musze je wyskalowac bo blednie mi pokazuje predkosc ale tak pi razy oko jest ponizej 6s do 100 (musze zalatwic laptopa to zegary wyskaluje)
mam jeszcze pytanko jaka (symbol) i gdzie sonde lambda moge kupic
sato4
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 56
Rejestracja: śr 02 maja, 2007 14:18
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

wie ktos moze w jakim zakresie powinny pracowac sondy w 300zx
u mnie po wymianie na rozgrzanym silniku po podlaczeniu i odpaleniu silnika w programie ZTalk pokazuje jakies 68% (nie pamietam ile woltow) i po dodaniu gazu spadaja do 0 przy dodawaniu czasami sa skoki do jakis 70%(krotkie impulskiki) i po puszczeniu jakies 86% i spada. nie wiem czy do dobrze bledu sond juz mi nie pokazuje a narazie musze na takich smigac do czasu jak oryginalne zalatwie
Awatar użytkownika
mniam
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 112
Rejestracja: ndz 28 gru, 2003 23:13
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

sprawne sondy lambda dzialaja do jakis 4tys obrotow
i powinny "falowac", z tego co piszesz to jest ok
sato4
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 56
Rejestracja: śr 02 maja, 2007 14:18
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

no to jedno mam prawie z glowy ale i tak dla pewnosci kupie oryginaly teraz rozrzad sprawdze bo zapomnialem zobaczyc jak podcisnienia zmienialem no i musze wydech wymatowac bedzie strasznie bo te sruby zapieczone ze hej bo moze katy(jesli jeszcze sa) to mam zabite
sato4
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 56
Rejestracja: śr 02 maja, 2007 14:18
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

mam problem nie moge sobie poradzic ze spalaniem przy bardzo spokojnej jezdzie pali 17l
prosze o sugestie co mam sprawdzic nadal po wymianie sond mam okopcone tlumiki i swiece
i w jaki sposob mozna regulowac cisnienie doladowania turbin
Awatar użytkownika
somsiad511
Stały gość
Stały gość
Posty: 301
Rejestracja: ndz 29 maja, 2005 19:26
Lokalizacja: Gorzow.wlkp
Kontakt:

twoje jest ta cos ala kremowa trzyseta ty mie mijales jakos 2 maja na kosynierow kolo mieszka stalem S13 na przystanku zgarniety przez POLicaj . wkacu piersza trzyseta w gw jak skacze swe mody to moze sie sprawdzimy .Pozdro dla ciebie.
A co do twoich problemow czarne swiece sprawdz szczelnasc dolotu,filtry cisnieniem ddoladowania steruje WG niech bedzie takie jak jest bo podniesienie cisnienia samego to raczej dobrze niewyjdzie dla silnika
tel 511094691
Awatar użytkownika
mniam
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 112
Rejestracja: ndz 28 gru, 2003 23:13
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

sato4 pisze:mam problem nie moge sobie poradzic ze spalaniem przy bardzo spokojnej jezdzie pali 17l
prosze o sugestie co mam sprawdzic nadal po wymianie sond mam okopcone tlumiki i swiece
i w jaki sposob mozna regulowac cisnienie doladowania turbin
sprawdz dokladnie nieszczelnosci w dolocie ! bo na 99% to jest Twoj problem
wiem ze nie jest to proste ale da sie!

nie zabieraj sie do regulowania cisnienia doladowania
zlec to komus co wie co robi bo mozesz sobie tylko zaszkodzic
i wpierw zaopatrz sie w dobry wskaznik doladowania!
sato4
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 56
Rejestracja: śr 02 maja, 2007 14:18
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

somsiad511 pisze:twoje jest ta cos ala kremowa trzyseta
kurcze myslalem ze srebrny jest no ale moze..... rowniez pozdrawiam
co do nieszczelnosci przy skladaniu sprawdzilem fakt ze nie z lupka i dwa weze byly do wymiany i to zrobilem no ale widze ze bede musial jeszcze raz sprawdzic wiec urlop zapowiada sie pracowicie
nie wiem czy z kompem nie mam cos namieszane bo porzedni wlasciciel cos wspominal ze znajomy mu go niby chipowal ale potraktowalem to jako "chwyt marketingowy"
chyba bede musial poszukac jakiejs kostki tylko gdzie dobrego chipa mozna kupic
no to mic mi nie pozostalo jak znowu go rozebrac ..... jak przy okazji mam cos jeszcze sprawdzic czy "ulepszyc" toprosze o porady z gory dziekuje
Awatar użytkownika
somsiad511
Stały gość
Stały gość
Posty: 301
Rejestracja: ndz 29 maja, 2005 19:26
Lokalizacja: Gorzow.wlkp
Kontakt:

katem oka ja luknelem i tak mi sie widzialo.w jakim warsztacie ja robisz??
tel 511094691
sato4
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 56
Rejestracja: śr 02 maja, 2007 14:18
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

i to jest najlepsze ze sam a jeszcze lepsze ze za bardzo sie na tym nie znam
no ale na warsztatach ludzie to robia ze mnie tez ludz wiec dam rade no w duza pomoca kuzyna
a co do warsztatu u nas w miejscie to oczy robili tylko i zebym z nim do nich nie przyjezdzal no tylko w tym na Gorze Powstancow slyszalem "damy rade, wszystko zrobimy, mam sprzet a pozniej .... a to disel?" wiec sobie dalem spokoj i wole sam przy pomocy ludzi z forum sie pomeczyc :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki VG”