Z tego co się orientuje to właśnie przyśpieszenie zapłonu może spowodować spalanie stukowe a opóźnienie podwyższone egt przez dopalanie mieszanki w kolektorze... ale moge sie mylićkr240 pisze:mechanicznie
[ Dodano: Wto 10 Lis, 2009 15:45 ]
właśnie zastanawiam się czy przy doładowaniu silnika jest lepiej zapłon opóźnić od fabrycznych ustawień czy przyśpieszyć żeby nie dochodziło do spalania stukowego ( czy to jest kompletnie bez sensu ?)
Pęknięte tłoki KA24DE
Moderator: Moderator
- xmarv
- Stały gość
- Posty: 209
- Rejestracja: śr 25 lip, 2007 22:54
- Lokalizacja: Biery/Bielsko-Biała
- Kontakt:
= There is no easy way from the earth to the stars =
no to niestety z tego wynika że moje regulowanie zapłonu nic mi nie da
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
przegięcie w obie strony powoduje spalanie stukowe...
jednak powinieneś obowiązkowo opóźnić zapłon (nawet o 10*), z tego co widzę w KA na max obciążeniu i obrotach jest 31*, przy Mmax 27* - to dużo za dużo na doładowany silnik..
zaciekawił mnie ten mechaniczny zapłon - zwłaszcza że eprom KA zawiera mapę zapłonów - więc musi być sterowanie elektroniczne (dziwne mi się wydawało że może być inaczej w silniku z lat 80-tych)...
kręcenie aparatem zapłonowym sobie daruj - zbieraj kasiorkę na nowego ECUmastera, albo 2x więcej na nistune - zapłony musisz zmienić selektywnie, a nie w całym zakresie obrotów
jednak powinieneś obowiązkowo opóźnić zapłon (nawet o 10*), z tego co widzę w KA na max obciążeniu i obrotach jest 31*, przy Mmax 27* - to dużo za dużo na doładowany silnik..
zaciekawił mnie ten mechaniczny zapłon - zwłaszcza że eprom KA zawiera mapę zapłonów - więc musi być sterowanie elektroniczne (dziwne mi się wydawało że może być inaczej w silniku z lat 80-tych)...
kręcenie aparatem zapłonowym sobie daruj - zbieraj kasiorkę na nowego ECUmastera, albo 2x więcej na nistune - zapłony musisz zmienić selektywnie, a nie w całym zakresie obrotów
Ostatnio zmieniony wt 10 lis, 2009 17:01 przez roball, łącznie zmieniany 2 razy.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
no wlasnie jak sie zcofa mocno zaplon w calym zakresie to bedzie mul z dolu i bez doladowania
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
roball
ok i tak pewnie będę musiał zrobić dzięki za pomoc
[ Dodano: Wto 10 Lis, 2009 17:57 ]
wszystkim
ok i tak pewnie będę musiał zrobić dzięki za pomoc
[ Dodano: Wto 10 Lis, 2009 17:57 ]
wszystkim
-
- Coś już wiem
- Posty: 186
- Rejestracja: czw 26 kwie, 2007 06:00
- Lokalizacja: Polkowice/Lubin
- Kontakt:
Zapłon w KA24DE jest ustawiany aparatem który jako też robi za CASA, komputer zmienia kąt zależnie od obrotów. W CA też się przecież ustawia załon na lampe a komp robi reszte roboty:)
Jak kolege nie zestroi tego na konkretnie to rozbieranie silnika i wymiana tłoków będzie jak chleb powszedni:)
Jak kolege nie zestroi tego na konkretnie to rozbieranie silnika i wymiana tłoków będzie jak chleb powszedni:)
Tel.kom. +48-696-003-667(godz. 10-20)/gg 872468 - jeżeli nie odbieram 2-3 razy z rzędu w jakimś odstępie czasu proszę wysłać SMS-a
NISTUNE/CZIPY
CZĘŚCI S13/S14/R32/R33/R34/Z32/Q45
SPRZEDAŻ RATALNA !!!!!
NISTUNE/CZIPY
CZĘŚCI S13/S14/R32/R33/R34/Z32/Q45
SPRZEDAŻ RATALNA !!!!!