Witajcie ponownie
Pozytywnie umotywowany wynikami własnoręcznej przeróbki głowicy w moim poprzednim silniku głowica 8V , 1998cm3 zastanawiam się na senesem tzw. portingu kanałów wylotowych i ssących w silniku 16V czytałem na ten temat bardzo wiele opinii jednak sprzecznych ze sobą ... ponieważ mam dostęp do odpowiednich narzędzi i powiedzmy
nieco doświadczenia ... w tej dziedzinie jestem prawie przekonany że taka przeróbka w silniku 16-to zaworowym w wersji turbo ma sens tym bardziej iż taki silnik jest bardziej wysilony czyli przepływy ( właściwie prędkości przepływu w takim silniku są większe względem silnika wolnossącego o tej samej pojemności i mocy powiedzmy 67% podobnego silnika w wersji turbodoładowanej ) więc dopracowanie kanałów pod względem przepływowym oraz spasowanie i "porting" koletktorów ma duży sens ...
co Wy na to ?
oczywiście nie mówię o tzw planowaniu głowicy które w przypadku silnika z turbodoładowaniem nie ma właściwie żadnego sensu ...
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi
p.s. na początek chcę podnieść nieco moc a przede wszystkim moment obrotowy bez podnoszenia ciśnienia doładowania i "chipowania" i wałków
właśnie przez zmniejszenie oporów przepływu ....
Wersja "GT" w silniku 16V z turbosprężarką ?
Moderator: Moderator
Pisales o dostepie do urzadzen. Do jaich urzadzen masz dostep? Szlifierki, frezarki, polerki itp czy Superflow-Bench=Flussbank? Jak modyfikowales ta 8v glowice? Ja kanaly polerowalem recznie papierem sciernym (150-2000) az wygladaly jak lustro! Ale bez robienia testu wiec niewiem czy cos to dalo! Oprocz polerki zamatowalem 2 stozki(silnik V2 650cm3, 50km=HONDA). Dynamika sie poprawila ale niewiem czy przez polercze czy filtry!
papier ścierny oczywiście też mam do dyspozycji
dynamika poprawiła się przy założonym filtrze stożkowym (był już wcześniej jako że filtr stożkowy jest prosty do założenia oczywiście z odpowiednim dolotem i izolacją ...
dynamika poprawiła się przy założonym filtrze stożkowym (był już wcześniej jako że filtr stożkowy jest prosty do założenia oczywiście z odpowiednim dolotem i izolacją ...
Niestety nadal nie napisales czy masz dostep do urzadzenia np. typu "SUPERFLOW 110". Co rozumiesz pod pojeciem "porting"? Dzieki za wyjasnienia!
chodzi o wyrównanie nierówności w kanałach dolotowych i wylotowych , dopasowanie współosiowości kanałów w kolektorach i głowicy , polerowanie komór spalania ,
korekta niedokładności poodlewowych w kanałach
mocy może i niewiele daje ale momentu trochę powinno dodać ...
korekta niedokładności poodlewowych w kanałach
mocy może i niewiele daje ale momentu trochę powinno dodać ...
A czy w komorach spalania zaokraglasz wsztstkie kanty na obrzezach?Spada przez to stopien sprezania ale poprawia sie proces spalania mieszanki w cylindrach!! Co robisz z zaworami? Zostawiasz oryginalne czy polerujesz na wysoki polysk?Glowica 2=2 pokazuje o ktore kanty mi chodzi!
- Załączniki
-
- Glowica S13.jpg (23.99 KiB) Przejrzano 5866 razy
-
- Glowica S13 do zaokraglenia 2+2.jpg (140.21 KiB) Przejrzano 5870 razy
wszystko na wysoki połysk komory spalania też ale tam staram się zdjąć jak najmniej materiału właśnie ze względu na stopień sprężania ważne jest też aby przy okazji zmiany objętości komór spalania trzeba sprawdzić ich jednakową objętość a zwiększenie objętości komory po obróbce można zrekompensować lekkim planowaniem głowicy ...
ważne jest żeby objętości komor spalania były idalnie takie same ...
ważne jest żeby objętości komor spalania były idalnie takie same ...
wszystko na wysoki połysk komory spalania też ale tam staram się zdjąć jak najmniej materiału właśnie ze względu na stopień sprężania ważne jest też aby przy okazji zmiany objętości komór spalania trzeba sprawdzić ich jednakową objętość a zwiększenie objętości komory po obróbce można zrekompensować lekkim planowaniem głowicy ...
ważne jest żeby objętości komor spalania były idalnie takie same ...
ważne jest żeby objętości komor spalania były idalnie takie same ...
Przy autach turbodoladowanych im mniejszy stopien sprezania tym lepiej!! Mozna napompowac wiecej mieszanki!!10cm3 spali sie lepiej niz 9cm3(liczby przykladowe!) Wtedy nizszy stopien sprezania mozna zrekompensowac sobie podkreceniem doladowania!!A co do objetosci to jak sprawdzasz? Olejem? Czy inna substancja??All pisze:wszystko na wysoki połysk komory spalania też ale tam staram się zdjąć jak najmniej materiału właśnie ze względu na stopień sprężania ważne jest też aby przy okazji zmiany objętości komór spalania trzeba sprawdzić ich jednakową objętość a zwiększenie objętości komory po obróbce można zrekompensować lekkim planowaniem głowicy ...
ważne jest żeby objętości komor spalania były idalnie takie same ...
Dziekuje za informacje!
PS. co sadzisz o wyrownaniu zagiecia(ffalowanie) miedzy zaworami(patrz na obrazek-na lewo od wydechowych jest prosta linia, na prawo od ssacych jest falowana!!) ?Zostawilbys ta prawa falista tak jak wyglada czy "wyprostowalbys" ja?Wg ksiazek o tuningu motocykli powinno sie ta krawedz "wyprostowac" lub nawet zeszlifowac do az do uzyskania [shadow=red]kolistosci komory spalania[/shadow]!!Tak wiec "linia prosta" rowniez powinna byc troche rozwiercona!
z tego co zdążyłem wyczytać i wydumać kształt komory spalania powinien być jak najbardziej zbliżony do kuli ( koła - w przekroju )
tu http://homepage.ntlworld.com/johnnya/ma ... /turbo.htm jest wiele cennych informacji jak podkręcić silnik turbo ( tu jest opisany akurat silnik opla - ale zasady są takie same czy to nissan/opel czy inna bestia
pozdrawiam
tu http://homepage.ntlworld.com/johnnya/ma ... /turbo.htm jest wiele cennych informacji jak podkręcić silnik turbo ( tu jest opisany akurat silnik opla - ale zasady są takie same czy to nissan/opel czy inna bestia
pozdrawiam