Większe wtryski a zalewanie

Wszystkie inne silniki

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
krzaq4
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 107
Rejestracja: wt 04 mar, 2008 10:16
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Witam,
pytanie dotyczy akurat innego sprzętu niż 200sx, mianowicie Hyundai'a S Coupe 1.5 turbo. Auto wyposażone jest w przepływkę i map sensor. Jednocześnie co ciekawe posiada coś jakby EBC, tj. na wężyku między muszlą kompresora a aktuatorem jest takie ustrojstwo z paroma kabelkami ale to tak na marginesie. Bardziej interesujące jest pytanie o zalewanie na wolnych obrotach silnika po zmianie wtrysków. Seryjnie są wtryski 180cc i mała turbinka GT15. Zmieniłem do tej pory przepustnicę w kolektorze ssący ma większą o fi15mm,założyłem IC bo w serii nie ma, chcę teraz dmuchnąć jak najwięcej z tej seryjnej turbinki aż zdechnie ;) wiem z tego co gdzieś udało mi się przeczytać że seryjne wtryski nie wydalają przy takich eksperymentach. Mam seryjne wtryski z CA18DET (zresztą wspomniana przepustnica też pochodzi z CA18DET), a że są też top feed i pasują plug&play to czemu nie. Ale... Co z zalewaniem na niskich?? Jak to ominąć/oszukać?

Dzięki za sugestie
Ostatnio zmieniony pn 14 lut, 2011 00:12 przez krzaq4, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

No musisz wystroic.
Nie wiem jak tam w tym hyundaiu z czego jest brane obciazenie ale jak z maf'a to trzeba mu zdjac odpowienio napiecie ale do tego potrzeba ci afr.
Najlatwiej i najtaniej bedzie swinia jakas.

Jak zmienisz wtryski z 180 na 370cc to bedziesz mial przelane auto w calym zakresie nie tylko na wolnych.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
krzaq4
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 107
Rejestracja: wt 04 mar, 2008 10:16
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

No właśnie, ale jak mu z seryjnych 0,4 bar dmuchnę 0,9-1,0bar to przelewać go będzie tylko na dole.... rozumiem że bez świnki lub innego ustrojstwa tego nie przeskocze?
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Zdecydowanie musisz robic strojenie , nawet nie wiem czy odpalisz auto bez remapu..
Awatar użytkownika
krzaq4
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 107
Rejestracja: wt 04 mar, 2008 10:16
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

znacie kogoś kto bawi się w remap na seryjnym ecu?
Awatar użytkownika
Mate96
Stały gość
Stały gość
Posty: 266
Rejestracja: czw 04 maja, 2006 21:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Wydaje mi sie że ewentualnie może na wolnych dac radę sobie sam sterownik robiąć korektę po lambdzie. Co do reszty zakresu zmierz afr.
live fast, die sidewayz
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Po lambdzie nie da rady z 2x wydajniejszymi wtryskami..
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

krzaq4 pisze:No właśnie, ale jak mu z seryjnych 0,4 bar dmuchnę 0,9-1,0bar to przelewać go będzie tylko na dole.... rozumiem że bez świnki lub innego ustrojstwa tego nie przeskocze?
Skąd taki dziwny wniosek?

Wtryski zawsze pracują na stałej różnicy ciśnień - stąd na listwie PR który odpowiednio ustala ciśnienie paliwa. jak dasz 2x większe wtryski to w każdym momencie silnik będzie dostawał 2x więcej paliwa, bez względu na to ile dmuchniesz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
krzaq4
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 107
Rejestracja: wt 04 mar, 2008 10:16
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Roball to jak dmuchne ten 1bar, to na seryjnych wtryskach będzie brakować zupy, wiem z doświadczenia, więc jak będą większe wtryski to paliwa wystarczy, czy jak? Bo nie kumam i z góry sorki za "dziwne" pytania...

Acha i co to jest PR??
Ostatnio zmieniony pn 14 lut, 2011 16:05 przez krzaq4, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

PR - Regulator ciśnienia paliwa.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

krzaq4 pisze:Roball to jak dmuchne ten 1bar, to na seryjnych wtryskach będzie brakować zupy, wiem z doświadczenia, więc jak będą większe wtryski to paliwa wystarczy, czy jak? Bo nie kumam i z góry sorki za "dziwne" pytania...

Acha i co to jest PR??
W benzynie ilość paliwa musi być dokładnie dobrana do ilości powietrza. To nie działa tak że nalejesz wiadro paliwa żeby nie brakło i będzie git.

Wtryskiwacz to zawór który otwiera się w określonym momencie, na określony czas. ECU na podstawie mapy i MAF/MAP oblicza czas otwarcia i w taki sposób dawkowane jest paliwo. Jak zmienisz dziurę (wtryskiwacz) na 2x większą to ECU nie jest takie mądre żeby się "domyślić" i nadal będzie ustalało czasy dla seryjnych wtryskiwaczy. A przy zadanym czasie wtrysku przez wtryski 370cc przepłynie 2x więcej paliwa niż przez 180cc.

Reasumując: po wymianie wtryskiwaczy musisz koniecznie wystroić silnik.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
krzaq4
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 107
Rejestracja: wt 04 mar, 2008 10:16
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

dzięki za info, akrat teoria jest mi znana, jednak błędnie myślałem że jak podniosę doładowanie to większe wtryski załatwią temat. Ale tak dla eksperymentu założę te wtryski i zobaczę czy wogóle odpalę. A czy ktoś ma pomysł co możnaby zrobić z tym seryjnym EBC? Jakiś mod żeby to nim sterować doładowaniem?

I jeszcze question, jak będę chciał podłączyć np. Ecumaster II, co zrobić z przepływką? W tym aucie jak wspomniałem w serii jest i MAF i MAP....

Ktoś słyszał o takim urządzeniu jak "Ecotek" ?
...I`ve added another device to weaken the resulting over-rich mixture when I`m under vacuum & off boost (an Ecotek).
Ostatnio zmieniony pn 14 lut, 2011 21:14 przez krzaq4, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki reszta”