Witam,
pytanie dotyczy akurat innego sprzętu niż 200sx, mianowicie Hyundai'a S Coupe 1.5 turbo. Auto wyposażone jest w przepływkę i map sensor. Jednocześnie co ciekawe posiada coś jakby EBC, tj. na wężyku między muszlą kompresora a aktuatorem jest takie ustrojstwo z paroma kabelkami ale to tak na marginesie. Bardziej interesujące jest pytanie o zalewanie na wolnych obrotach silnika po zmianie wtrysków. Seryjnie są wtryski 180cc i mała turbinka GT15. Zmieniłem do tej pory przepustnicę w kolektorze ssący ma większą o fi15mm,założyłem IC bo w serii nie ma, chcę teraz dmuchnąć jak najwięcej z tej seryjnej turbinki aż zdechnie wiem z tego co gdzieś udało mi się przeczytać że seryjne wtryski nie wydalają przy takich eksperymentach. Mam seryjne wtryski z CA18DET (zresztą wspomniana przepustnica też pochodzi z CA18DET), a że są też top feed i pasują plug&play to czemu nie. Ale... Co z zalewaniem na niskich?? Jak to ominąć/oszukać?
Dzięki za sugestie
Większe wtryski a zalewanie
Moderator: Moderator
Ostatnio zmieniony pn 14 lut, 2011 00:12 przez krzaq4, łącznie zmieniany 1 raz.
No musisz wystroic.
Nie wiem jak tam w tym hyundaiu z czego jest brane obciazenie ale jak z maf'a to trzeba mu zdjac odpowienio napiecie ale do tego potrzeba ci afr.
Najlatwiej i najtaniej bedzie swinia jakas.
Jak zmienisz wtryski z 180 na 370cc to bedziesz mial przelane auto w calym zakresie nie tylko na wolnych.
Nie wiem jak tam w tym hyundaiu z czego jest brane obciazenie ale jak z maf'a to trzeba mu zdjac odpowienio napiecie ale do tego potrzeba ci afr.
Najlatwiej i najtaniej bedzie swinia jakas.
Jak zmienisz wtryski z 180 na 370cc to bedziesz mial przelane auto w calym zakresie nie tylko na wolnych.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
No właśnie, ale jak mu z seryjnych 0,4 bar dmuchnę 0,9-1,0bar to przelewać go będzie tylko na dole.... rozumiem że bez świnki lub innego ustrojstwa tego nie przeskocze?
Zdecydowanie musisz robic strojenie , nawet nie wiem czy odpalisz auto bez remapu..
znacie kogoś kto bawi się w remap na seryjnym ecu?
Wydaje mi sie że ewentualnie może na wolnych dac radę sobie sam sterownik robiąć korektę po lambdzie. Co do reszty zakresu zmierz afr.
live fast, die sidewayz
Po lambdzie nie da rady z 2x wydajniejszymi wtryskami..
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Skąd taki dziwny wniosek?krzaq4 pisze:No właśnie, ale jak mu z seryjnych 0,4 bar dmuchnę 0,9-1,0bar to przelewać go będzie tylko na dole.... rozumiem że bez świnki lub innego ustrojstwa tego nie przeskocze?
Wtryski zawsze pracują na stałej różnicy ciśnień - stąd na listwie PR który odpowiednio ustala ciśnienie paliwa. jak dasz 2x większe wtryski to w każdym momencie silnik będzie dostawał 2x więcej paliwa, bez względu na to ile dmuchniesz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Roball to jak dmuchne ten 1bar, to na seryjnych wtryskach będzie brakować zupy, wiem z doświadczenia, więc jak będą większe wtryski to paliwa wystarczy, czy jak? Bo nie kumam i z góry sorki za "dziwne" pytania...
Acha i co to jest PR??
Acha i co to jest PR??
Ostatnio zmieniony pn 14 lut, 2011 16:05 przez krzaq4, łącznie zmieniany 1 raz.
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
PR - Regulator ciśnienia paliwa.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
W benzynie ilość paliwa musi być dokładnie dobrana do ilości powietrza. To nie działa tak że nalejesz wiadro paliwa żeby nie brakło i będzie git.krzaq4 pisze:Roball to jak dmuchne ten 1bar, to na seryjnych wtryskach będzie brakować zupy, wiem z doświadczenia, więc jak będą większe wtryski to paliwa wystarczy, czy jak? Bo nie kumam i z góry sorki za "dziwne" pytania...
Acha i co to jest PR??
Wtryskiwacz to zawór który otwiera się w określonym momencie, na określony czas. ECU na podstawie mapy i MAF/MAP oblicza czas otwarcia i w taki sposób dawkowane jest paliwo. Jak zmienisz dziurę (wtryskiwacz) na 2x większą to ECU nie jest takie mądre żeby się "domyślić" i nadal będzie ustalało czasy dla seryjnych wtryskiwaczy. A przy zadanym czasie wtrysku przez wtryski 370cc przepłynie 2x więcej paliwa niż przez 180cc.
Reasumując: po wymianie wtryskiwaczy musisz koniecznie wystroić silnik.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
dzięki za info, akrat teoria jest mi znana, jednak błędnie myślałem że jak podniosę doładowanie to większe wtryski załatwią temat. Ale tak dla eksperymentu założę te wtryski i zobaczę czy wogóle odpalę. A czy ktoś ma pomysł co możnaby zrobić z tym seryjnym EBC? Jakiś mod żeby to nim sterować doładowaniem?
I jeszcze question, jak będę chciał podłączyć np. Ecumaster II, co zrobić z przepływką? W tym aucie jak wspomniałem w serii jest i MAF i MAP....
Ktoś słyszał o takim urządzeniu jak "Ecotek" ?
I jeszcze question, jak będę chciał podłączyć np. Ecumaster II, co zrobić z przepływką? W tym aucie jak wspomniałem w serii jest i MAF i MAP....
Ktoś słyszał o takim urządzeniu jak "Ecotek" ?
...I`ve added another device to weaken the resulting over-rich mixture when I`m under vacuum & off boost (an Ecotek).
Ostatnio zmieniony pn 14 lut, 2011 21:14 przez krzaq4, łącznie zmieniany 2 razy.